۴ اسمارت فون راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی آی‌تی‌رسان کاپ را بشناسید

۴ اسمارت فون راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی آی‌تی‌رسان کاپ را بشناسید

چندی پیش سری سوم از مسابقات آی‌تی‌رسان کاپ کار خودش را آغاز کرد. در این دوره ۱۶ اسمارت فون برتر دنیا در ۴ گروه به رقابت با یکدیگر پرداختند و پس از برگزاری مسابقات گروهی، ۸ مدل با رای شما همراهان همیشگی آی‌تی‌رسان راهی مرحله حذفی شدند. اکنون ۴ مسابقه نخست مرحله حذفی نیز به اتمام رسیده و از فردا وارد مرحله نیمه‌نهایی می‌شویم. در اینجا قصد داریم تا ۴ اسمارت فون راه یافته به این مرحله را معرفی کنیم.

هواوی P9 پلاس

پرچمدار حال حاضر هواوی در گروه A آی‌تی‌رسان کاپ حضور داشت و با بزرگانی همچون گلکسی نوت ۵، اچ‌تی‌سی ۱۰ و اکسپریا ایکس هم‌گروه بود. این نماینده شایسته هواوی توانست در مرحله گروهی با حداکثر امتیاز ممکن به‌عنوان صدرنشین، راهی مرحله حذفی شود و خط و نشانی برای رقبا بکشد. در سوی مقابل و طبق برنامه رقابت‌ها، این آیفون ۶s‌ پلاس بود که به‌عنوان رقیب هواوی شناخته شد. در این رقابت تنها نماینده سیب گاز زده اپل نتوانست از سد این رقیب قدرتمند چینی بگذرد و در نهایت پس از ۳ روز رای‌گیری P9 پلاس با کسب بیش از ۵۰ درصد آرای دریافتی پیروز میدان شد و خودش را به مرحله نیمه‌نهایی رساند.

مقایسه آیفون ۶s پلاس با هواوی P9 پلاس: از شنژن تا کوپرتینو!

ال‌جی G5

گوشی ماژولار ال‌جی در دور نخست رقابت‌ها با آیفون ۶s پلاس، نکسوس ۶P و بلک‌بری پریو هم گروه بود و توانست با حداکثر امتیاز، خودش را به‌عنوان صدرنشین این گروه معرفی کند. در مرحله حذفی G5 که شکست سختی را به آیفون تحمیل کرده بود؛ می‌بایست به مصاف یک کهکشانی همه چیز تمام از سامسونگ با نام گلکسی نوت ۵ می‌رفت. سرانجام روز موعود فرا رسید و رقابتی سراسر هیجان میان این دو شکل گرفت. در ابتدا این گلکسی نوت ۵ بود که پیش افتاد اما خیلی زود G5 توانست آب رفته را به جوی بازگرداند و درصد بیشتری از آرا را به خود اختصاص دهد. بازی برای ساعاتی با همین روند ادامه داشت تا اینکه دوباره نوت ۵ توانست گوی سبقت را از G5 برباید. اما این پیروزی دوام چندانی نداشت و خیلی زود دوباره G5‌ از نماینده سامسونگ پیش افتاد. این برتری نه‌چندان مقتدرانه تا پایان ادامه داشت و در نهایت ال‌جی G5‌ با کسب ۵۰.۴۵ درصد آرا و تنها ۲۰ رای بیشتر نسبت نوت ۵، توانست این رقیب قدرتمند را در حساس‌ترین دیدار آی‌تی‌رسان کاپ پشت سر بگذارد و خودش را به عنوان دومین اسمارت فون صعود کرده به مرحله حذفی معرفی کند.

مقایسه سامسونگ گلکسی نوت ۵ با ال‌جی G5: نوآوری و خلاقیت!

مایکروسافت لومیا ۹۵۰XL

تنها نماینده ویندوزی حاضر در آی‌تی‌رسان کاپ، کار خودش را در گروه B آغاز کرد. این مدل با شیائومی Mi5، ال‌جی V10 و هواوی P9 هم‌گروه شد و همچون دو محصول قبلی با حداکثر امتیاز توانست راهی مرحله حذفی شود. در این مرحله به مصاف با هواوی میت ۸ رفت و در دیداری کاملا یک‌طرفه توانست با اقتدار زمین بازی را ترک کند. لومیا ۹۵۰XL‌ بیش از ۵۷ درصد آرا را از آن خود کرد. این مدل در مرحله گروهی P9 و در مرحله حذفی میت ۸ را پشت سر گذاشته، بنابراین به‌راحتی می‌توان لقب قاتل هواوی را به آن داد چرا که به تنهایی مانع رسیدن دو محصول این کمپانی به جام قهرمانی شده است.

مقایسه هواوی میت ۸ با لومیا ۹۵۰XL: اختلاف طبقاتی!

سامسونگ گلکسی S7 Edge

دومین نماینده کمپانی کره‌ای سامسونگ در گروه D این رقابت‌ها قرار گرفته بود و با اکسپریا Z5 پریموم، هواوی میت ۸ و ذن‌فون زوم ایسوس هم‌گروه بود. این مدل نیز پس از شکست هر ۳ هم‌گروهی خود و با کسب ۹ امتیاز پای به مرحله حذفی نهاد و در این مرحله به شیائومی Mi5 که به نوعی پدیده این رقابت‌ها بود، برخورد کرد. در این دیدار قدرت‌نمایی شیائومی نتوانست مانع سامسونگ شود و در نهایت این گلکسی S7 Edge بود که خیلی راحت پدیده مسابقات را از سر راه برداشت و قاطعانه‌ترین برد مرحله حذفی را با نام خود به ثبت رساند.

مقایسه سامسونگ گلکسی S7 Edge با شیائومی Mi 5: مبارزان شرقی!

از فردا و راس ساعت ۱۲، هواوی P9 پلاس به مصاف ال‌جی G5 می‌رود و ۲۴ ساعت بعد یک نبرد بین قاره‌ای میان گلکسی S7 Edge و لومیا ۹۵۰XL شکل خواهد گرفت. مطابق معمول این شما هستید که می‌بایست با رای خود فینالیست‌های آی‌تی‌رسان کاپ ۲۰۱۶ را مشخص کنید. به نظر شما کدام مدل می‌تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد؟!

نوشته ۴ اسمارت فون راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی آی‌تی‌رسان کاپ را بشناسید اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.