دنباله‌دار امواموا (Oumuamua) از خارج از منظومه شمسی آمده است

مطلب دنباله‌دار امواموا (Oumuamua) از خارج از منظومه شمسی آمده است برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

دنباله‌دار امواموا (Oumuamua) توسط نقشه‌های ستاره‌ای کاوشگر گایای سازمان فضایی اروپا مورد ارزیابی قرار گرفت و مشخص شد که احتمالا منشاء آن یک ستاره کوتوله بوده است. دنباله‌دار امواموا در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ توسط تلسکوپ پان‌استارز در هاوایی کشف شد. دنباله‌دار امواموا (Oumuamua) در رده دنباله‌دار های نیمه فعال است و نخستین شی‌ء میان‌ستاره شناسایی...

مطلب دنباله‌دار امواموا (Oumuamua) از خارج از منظومه شمسی آمده است برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

نسل جدید مرسدس بنز AMG G63 با تیونینگ برابوس، معرفی شد

نسل جدید مرسدس بنز AMG G63 با تیونینگ برابوس، معرفی شد

شرکت آلمانی برابوس در پکیج تیونینگ جدید خود، قدرت مرسدس AMG G63 را به ۷۰۰ اسب بخار نزدیک کرده است.

نسل جدید مرسدس بنز AMG G63 با تیونینگ برابوس، معرفی شد

نسل جدید مرسدس بنز AMG G63 با تیونینگ برابوس، معرفی شد

شرکت آلمانی برابوس در پکیج تیونینگ جدید خود، قدرت مرسدس AMG G63 را به ۷۰۰ اسب بخار نزدیک کرده است.

اینترنت اشیا؛ شاه کلید صنعت خودروسازی در آینده

اینترنت اشیا در یک دهه آینده تحولات عظیمی را در نسل آتی وسایل نقلیه ایجاد خواهد کرد.
 
به گزارش iotbusinessnews، اینترنت اشیا و شهر هوشمند دو واژه‌ای است که این روزها بیش‌تر به گوش می‌خورد چراکه امروزه شرکت‌های فعال در زمینه علم و تکنولوژی با همکاری اپراتورهای مخابراتی می‌خواهند رویای شهر هوشمندی را که تمامی اشیاء و وسایل آن به اینترنت مجهزند و کارها با سرعت بسیاری  قابل انجام خواهد بود را محقق کنند.
 
حالا به‌تازگی تحلیلگران فعال در حوزه خودروسازی و فناوری برآورد کرده‌اند که اینترنت اشیا و هوش مصنوعی تحولات عظیمی را در صنعت خودروسازی طی یک دهه آینده ایجاد خواهد کرد و نسل آینده خودروها  شاهد پیشرفت‌های عظیمی از لحاظ فناوری‌های نوین خواهد بود.
 
اینترنت اشیاء (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباطند.
 
کارشناسان موسسه تحقیقاتی گارتنر نیز در این خصوص پیش‌بینی کرده‌اند که تا دو سال آینده یعنی ۲۰۲۰ میلادی، بالغ بر ۲۵۰ میلیون دستگاه خودروی متصل به اینترنت اشیا در جهان وجود داشته و در خیابان و بزرگراه‌های شهرها و کشورهای مختلف تردد خواهند کرد.
 
آنها در ادامه افزودند که بازار جهانی اینترنت اشیا در صنعت خودروسازی تا سال ۲۰۲۰ میلادی تا ۷.۱ تریلیون دلار رشد خواهد کرد چراکه کارشناسان بر این باورند که فناوری‌های نوینی نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می تواند تحولات عظیم و مثبتی را در نسل آینده خودروهای جهان ایجاد کند.
 
اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در خودروهای خودران و هوشمند به کار برده می‌شود که بدون نیاز به راننده قادر است موانع، افراد پیاده و وسایل نقلیه دیگر را در فواصل مکانی و زمانی مختلف به‌صورت کاملا خودکار تشخیص بدهد.
 
با توجه به آنکه خودروهای خودران این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی شرکت‌های تولیدکننده خودرو و همچنین غول‌های تکنولوژی برخوردار شده‌اند،  شرکت‌های خودروساز بسیاری این روزها درصدد تولید این نوع خاص و جدید از خودروها هستند تا بتوانند علاوه بر به رخ کشیدن تکنولوژی‌های جدید و به روز خود، به تکامل صنعت خودروسازی نیز بپردازند.
 
اینترنت اشیاء در وهله اول در استفاده از زمان موجب صرفه‌جویی می‌شود که به تبع آن در حوزه‌های مربوط به انرژی نیز صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد. این فناوری می‌تواند در ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ برای استفاده درست و تنظیم مصرف انرژی، در کنترل سیستم‌های هوشمند، سلامت و بهداشت، ترافیک، کشاورزی، حمل و نقل نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
 

باشگاه یوونتوس ارز دیجیتال راه‌اندازی می‌کند

یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان، برای افزایش تعداد هوادارانش یک توکن ارز دیجیتال ایجاد می‌کند که به آن‌ها اجازه تا حرف‌هایشان شنیده شود.
 
باشگاه فوتبال یوونتوس که کریستیانو رونالدو، ستاره مطرح فوتبال جهان را در اختیار دارد، با Socios.com برای راه‌اندازی توکن رسمی هواداران همکاری می کند. براساس مطبوعات منتشر شده در روز دوشنبه، این توکن در ابتدا با عنوان توکن ارائه به هواداران (FTO) توزیع خواهد شد.
 
این تیم با وجود داشتن بیشترین هواداران در بین باشگاه‌های فوتبال و حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی، این توکن را برای افزایش بیشتر مخاطبان و حامیانش طراحی می‌کند تا به حامیان خود در خارج از اروپا  قدرت تاثیرگذاری بیشتری بدهد.
 
این توکن که بر روی پلتفرم Socios قابل استفاده خواهد بود، به طرفداران اجازه می‌دهد با استفاده از تلفن همراهشان رای دهند. با استفاده از این پلتفرم، هواداران می‌توانند در رای‌گیری‌های باشگاه شرکت کنند و به آنها این امکان را می‌دهد تا صدایشان شنیده شود و ارتباط احساسی بین باشگاه و هواداران ایجاد خواهد کرد. با وجود اینکه منابع خبری به ساختار و نوع عرضه این توکن هواداری اشاره‌ای نکرده‌اند، گمان می‌رود که این برنامه یک ICO برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ باشد.
 
جورجویو ریچی (Giorgio Ricci)، رئیس مشارکت جهانی و درآمدها یوونتوس می‌گوید: باشگاه ما همیشه نسبت به نوآوری و فناوری‌های جدید محتاط و در عین حال فعال بوده است. با همکاری Socios.com، ما باور داریم که می‌توانیم فرصت‌های جدیدی را برای هواداران جهانی خود ایجاد کنیم تا از طریق آن با جدیدترین فناوری دنیا با باشگاه محبوبشان در ارتباط باشند.
 
این اعلامیه در میان باشگاه‌های فوتبال جریانی را به راه انداخته است که به بلاک چین برای ارتباط و نفوذ بیشتر بین هواداران خود روی آورند.
 
همین دو هفته پیش بود که تیم برتر فرانسوی پاریس سن جرمن از ارز دیجیتال خود به عنوان راهی برای انگیزه‌بخشی به هوادارانش برای مشارکت پرده برداشت. این پروژه نیز با همکاری Socios با توکن مشابه هواداران صورت می‌گیرد. Socios در مطبوعات منتشر شده‌ی امروز اشاره کرد که امیدوار است با باشگاه‌های فوتبال بیشتری شاید تا ۵۰ باشگاه وارد همکاری شود.
 
الکساندر دریفیوس (Alexandre Dreyfus)، مدیرعامل و بنیان‌گذار این شرکت، گفت: هدف ما این است که بزرگ‌ترین انجمن و بازار را برای هواداران فوتبال در سراسر جهان ایجاد کنیم و ثابت کنیم که فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال برای این کار مطمئن و بهترین خواهد بود.
 
۱۲ سپتامبر باشگاه فوتبال آوایی که در لیگ سری B این کشور قرار دارد، خبر ایجاد یک ارز دیجیتال به عنوان بخشی از توسعه یک اکوسیستم دیجیتال برای طرفدارانش را اعلام کرد و موفق شد ۲۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. این پروژه با هدف کمک به تشخیص صلاحیت سری A فوتبال برزیل و ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی این تیم انجام می‌شود.

افزایش ظرفیت اینترنت موبایل در ورزشگاه آزادی تا ۳ برابر

مطلب افزایش ظرفیت اینترنت موبایل در ورزشگاه آزادی تا ۳ برابر برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از افزایش ظرفیت اینترنت موبایل در ورزشگاه آزادی تا ۳ برابر داد. به گزارش تکراتو، ظرفیت پهن باند موبایل در ورزشگاه آزادی ۳ برابر شده است. محمدجواد آذری جهرمی این خبر را در شبکه اجتماعی خود اعلام نموده است. افزایش ظرفیت اینترنت موبایل در ورزشگاه...

مطلب افزایش ظرفیت اینترنت موبایل در ورزشگاه آزادی تا ۳ برابر برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

آسیب‌پذیری جدیدی برای نسخه‌های مختلف ویندوز کشف شد

اخیرا مایکروسافت گزارشی درباره آسیب‌پذیری مهم Denial of Service منتشر کرده که بر روی اغلب نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز وجود دارد.
 
این آسیب‌پذیری، ویندوزهای نسخه 7 تا 10، همچنین ویندوز نسخه 8.1 RT و ویندوز سرورهای 2008، 2012 و 2016 را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
همچنین نسخه‌های Core Installation ویندوزهای سرور هم شامل این آسیب‌پذیری است که متأسفانه در آخرین بروزرسانی‌های ماه سپتامبر کمپانی مایکروسافت برای نسخه‌های مختلف ویندوز، وصله امنیتی برای این آسیب‌پذیری منتشر نشده است.
 
این آسیب‌پذیری که دارای شماره شناسایی CVE-2018-5391 است توسط حمله FragmentSmack صورت می‌گیرد که مربوطه به پاسخ‌دهنده به درخواست‌های IP fragmentation بوده و این خود در پروسه تخصیص دادن ماکزیمم سایز پاکت‌های در حال انتقال یا همان MTU برای رسیدن به End Node مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
در حالت کلی حمله IP fragmentation نوعی از حملات جهت DoS کردن هدف است که کامپیوتر قربانی چندین Packet با سایزی کوچکتر از مقداری که انتظار می‌رود از IPهای مختلف دریافت می‌کند و درگیر شدن بیش از حد سیستم برای reassemble کردن Packetهای مربوطه، باعث بوجود آمدن این حمله می‌شود.
 
حمله FragmentSmack نوعی از حملات TCP fragmentation است و گاهی آن را با نام Teardrop معرفی می‌کنند؛ در حالت کلی باعث جلوگیری از reassembling شدن پاکت‌ها در مقصد می‌شود.
 
این آسیب‌پذیری که از زمان ویندوز 3.1 و ویندوز 95 هم وجود داشته و باعث crash شدن سیستم عامل می‌شد، هم‌اکنون بر روی ویندوز نسخه 7 و بالاتر هم مشاهده شده است.
 
طبق گفته‌های منتشر شده مایکروسافت، نفوذگر پاکت‌های متوالی IP Fragment با سایز 8 بایت که offsetهای شروعی آنها به صورت تصادفی تعیین شده است را برای قربانی می‌فرستد اما با نگه داشتن آخرین fragment و Exploit کردن موفقیت‌آمیز آسیب‌پذیری، توسط بالا بردن درصد کارکرد CPU می‌تواند سیستم قربانی را DoS کند.
 
مایکروسافت تا زمانیکه وصله امنیتی رسمی برای این آسیب‌پذیری ارائه کند، راه حل زیر را برای غیر فعال کردن ساختار Packet Reassembly ارائه کرده که این راه‌حل باعث جلوگیری از حمله FragmentSmack و DoS شدن سیستم‌های ویندوزی می‌شود.
 
این کار توسط اجرای دستورات زیر در سیستم عامل ممکن می‌شود:
 
Netsh int ipv4 set global reassemblylimit=0
Netsh int ipv6 set global reassemblylimit=0
 
این آسیب‌پذیری در سیستم عامل‌های لینوکسی هم منتشر شده که با نام SegmentSmack معرفی شده است و شماره شناسایی آن CVE-2018-5390 است.
 
این آسیب‌پذیری لینوکس‌هایی با نسخه هسته 3.9 و بالاتر را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما در اکثر توزیع‌های لینوکسی مهم، این آسیب‌پذیری در بروزرسانی‌های جدید خود رفع شده است.
 

نیروی دریایی آمریکا از بلاک چین استفاده خواهد کرد

فرماندهی نیروی دریایی ایالات متحده در حال بررسی پتانسیل فناوری بلاک چین در ردیابی قطعات هواپیما است.
 
فرماندهی سیستم‌های هوایی نیروی دریایی (NAVAIR) که تامین‌کننده‌ی جنگنده‌ها و سلاح‌های هوابرد مربوط به نیروی دریایی است، در اطلاعیه منتشر شده روز جمعه اعلام کرد که می‌خواهد بداند آیا بلاک چین می‌تواند قطعات را در طول چرخه‌ی عمرشان به شکل موثرتر و مقرون به صرفه‌تری نسبت به روش‌های موجود ردیابی کند!؟
 
NAVAIR توضیح می‌دهد: شناخت مبانی و تاریخچه‌ی قطعات اصلی هواپیماها یک فرایند مصرف کننده‌ی منبع است که هزینه‌های زیادی را به پرواز هواپیماهای نظامی تحمیل می‌کند. با سیستم‌های موجود، قطعات پس از تحویلشان با استفاده از یک فرایند کاغذی ردیابی می‌شوند و به صورت دستی بر روی پایگاه‌های داده ثبت می‌گردند. با این حال فرماندهی نیروی دریایی تحقیقاتی را اغاز کرده که امیدوار است فرآیندهای اصلی هوانوردی را به یک بلاک چین مجاز تغییر دهد.
 
در این راستا، تیمی در مرکز آمادگی ناوگان جنوب غرب با شرکت‌های فناوری و تولید ایندیا (ITAMCO) همکاری کرده تا از یک  پلتفرم بلاک چین به عنوان سرویس که با همکاری  آژانس پروژه‌های تحقیقاتی دفاع به نام سیمبا چین (Simba Chain) توسعه یافته، استفاده نماید.
 
سیمبا چین محصول آژانس پروژه‌های تحقیقاتی دفاع (DARPA)  است که پیام‌های امن را در بستر بلاک چین ردیابی می‌کند.
با توافق صورت گرفته، نیروی دریایی به طور خاص بر پروتکل‌های سیمبا چین، که مجموعه داده‌های بزرگ را سریع و امن فراخوانی می کند، متمرکز است. در نهایت شرکا امیدوارند بتوانند چهارچوبی مفهومی برای سیستم زنجیره‌ی تامین مبتنی بر بلاک چین توسعه دهند که دید و امنیت بیشتری را فراهم می آورد. اثبات مفهومی یک زنجیره‌ی مجاز با مکانیزم اجماع خواهد بود که به گفته‌ی NAVAIR به قدرت محاسباتی کمتری نسبت به اثبات انجام کار که توسط پروتکل‌هایی مانند بیت کوین استفاده می شود، نیاز دارد.
 
با استناد به این خبر، هنوز  هم چالش‌های حل نشده‌ای وجود دارند. یک زنجیره‌ی تامین توزیع شده، آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به به حملات بیرونی دارد. بنابراین امنیت سایبری نقطه‌ی مهم تمرکز می‌باشد. فرماندهی نیروی دریایی معتقد است با گردآمدن کارشناسان کنار هم ابتدای مسیر برای توسعه‌ی معماری‌های احتمالی، مقامات بهتر می‌توانند مزایا و معایب یک سیستم توزیع شده ی متصل را درک کنند.
 
تیم تحقیقاتی اعتقاد دارد افزایش میدان دید و قابلیت ردیابی یک سیستم مبتنی بر بلاک جین به NAVAIR در پشتیبانی از ماموریت‌های هوایی نیروی دریایی به شکل امن‌تر و هزینه‌های کمتر کمک خواهد کرد.
 
همان طور که coindesk پیش از این در ماه ژوئن گزارش کرده بود، بازوی نوآوری نیروی دریایی ظرفیت بالقوه بلاک چین در ایجاد امنیت بالاتر در سیستم‌های پرینت سه بعدی را آزمایش کرده است. نتایج این آزمایش که توسط شورای مشاوره‌ی نوآوری دریایی صورت گرفت می‌گوید می‌توان از بلاک چین برای ایجاد یک لایه‌ی به اشتراک‌گذاری داده میان سایت‌های مختلف پرینت سه بعدی نیروی دریایی استفاده نمود.

دولت امارات شبکه پرداخت بلاک چین جامع راه‌اندازی می‌کند

وزارت دارایی دبی سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین را برای دولت امارات متحده عربی راه‌اندازی می‌کند.
 
بنا بر گزارش یک وب‌سایت خبری عرب‌زبان به نام زاویه در تاریخ ۲۳ سپتامبر، وزارت دارایی دبی (DOF) با هدف راه‌اندازی یک سیستم پرداختی مبتنی بر بلاک چین با اداره هوشمند دبی (SDO) وارد همکاری شده است.
 
فعالیت رسمی این پلتفرم جدید که عنوان «Payment Reconciliation and Settlement» برای آن انتخاب شده است، از روز یکشنبه ۲۳ سپتامبر آغاز شد. بنا بر گزارش‌های موجود، این برنامه با نهادهای دولتی دبی از جمله اداره پلیس، اداره راه و حمل‌ونقل (RTA)، اداره بهداشت، و غیره هماهنگ شده است.
 
وزارت دارایی و اداره هوشمند دبی قصد دارند که با استفاده از این سیستم، فرایند نظارتی دقیق‌تر و شفاف‌تری را فراهم کرده و از امکان پرداخت آنی در میان سازمان‌ها پشتیبانی کنند.
 
بر اساس گزارش وب‌سایت خبری زاویه، روند فعلی معاملات در دولت دوبی زمان‌بر بوده و تکمیل کلیه عملیات‌ها حداکثر ۴۵ روز زمان نیاز دارد.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که این سیستم جدید در حال حاضر در اختیار اداره برق و آب دبی (DEWA) و همچنین اداره دانش و انکشاف انسانی قرار دارد و تعداد کل تراکنش‌های آزمایشی آن بیش‌تر از ۵ میلیون است.
 
مدیرکل اداره هوشمند دبی (SDO)، دکتر عایشه بن بشر، در صحبت‌های خود از بلاک چین به‌عنوان یکی از فناوری‌های نوظهوری یاد کرده است که آینده بسیار روشنی دارند.
 
در سال ۲۰۱۷، گروه SDO دبی افتخارات برجسته‌ای را در نمایشگاه شهرهای هوشمند و کنگره جهانی بارسلونا به دست آورد و به خاطر استراتژی خود برای توسعه پروژه‌های مرتبط با بلاک چین، از میان ۳۰۸ تیم دیگر موفق به کسب جایزه پروژه شهر هوشمند شد.
 
پروژه شهر هوشمند اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط محمد بن راشد، معاون رییس‌جمهور و نخست‌وزیر امارت متحده عربی و همچنین حاکم دبی معرفی شد. اداره هوشمند دبی با حمایت دولت، بخش خصوصی، و شرکای نهادی سعی بر تشکیل یک اکوسیستم هوشمند برای ایجاد همکاری میان نهادهای دولتی، ساکنان و بازدیدکنندگان دارد.
 
اما پروژه دبی هوشمند، اولین برنامه نوآورانه‌ای نبوده است که از سوی دولت دبی حمایت شده؛ برنامه‌های دیگری نیز با هدف توسعه فناوری‌های نوظهور بزرگ از جمله بلاک چین در کشور مطرح شده‌اند.
 
در آوریل سال جاری، محمد بن راشد برنامه‌ی «استراتژی ۲۰۲۱ بلاک چین امارات متحده عربی» را با هدف پیشگام شدن در پذیرش فناوری بلاک چین، در کشور آغاز کرد.
 
در ماه جولای، مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC) برای توسعه «دادگاه بلاک چین» مشارکت خود را با پروژه دبی هوشمند آغاز کرد.
 
این سازمان‌ها به دنبال کشف پتانسیل فناوری بلاک چین در رفع کاستی‌های سیستم حقوقی امارات متحده عربی هستند، که برای نمونه می توان به ارائه تأییدیه های دادگاه بر مبنای بلاک چین اشاره کرد.

دولت امارات شبکه پرداخت بلاک چین جامع راه‌اندازی می‌کند

وزارت دارایی دبی سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین را برای دولت امارات متحده عربی راه‌اندازی می‌کند.
 
بنا بر گزارش یک وب‌سایت خبری عرب‌زبان به نام زاویه در تاریخ ۲۳ سپتامبر، وزارت دارایی دبی (DOF) با هدف راه‌اندازی یک سیستم پرداختی مبتنی بر بلاک چین با اداره هوشمند دبی (SDO) وارد همکاری شده است.
 
فعالیت رسمی این پلتفرم جدید که عنوان «Payment Reconciliation and Settlement» برای آن انتخاب شده است، از روز یکشنبه ۲۳ سپتامبر آغاز شد. بنا بر گزارش‌های موجود، این برنامه با نهادهای دولتی دبی از جمله اداره پلیس، اداره راه و حمل‌ونقل (RTA)، اداره بهداشت، و غیره هماهنگ شده است.
 
وزارت دارایی و اداره هوشمند دبی قصد دارند که با استفاده از این سیستم، فرایند نظارتی دقیق‌تر و شفاف‌تری را فراهم کرده و از امکان پرداخت آنی در میان سازمان‌ها پشتیبانی کنند.
 
بر اساس گزارش وب‌سایت خبری زاویه، روند فعلی معاملات در دولت دوبی زمان‌بر بوده و تکمیل کلیه عملیات‌ها حداکثر ۴۵ روز زمان نیاز دارد.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که این سیستم جدید در حال حاضر در اختیار اداره برق و آب دبی (DEWA) و همچنین اداره دانش و انکشاف انسانی قرار دارد و تعداد کل تراکنش‌های آزمایشی آن بیش‌تر از ۵ میلیون است.
 
مدیرکل اداره هوشمند دبی (SDO)، دکتر عایشه بن بشر، در صحبت‌های خود از بلاک چین به‌عنوان یکی از فناوری‌های نوظهوری یاد کرده است که آینده بسیار روشنی دارند.
 
در سال ۲۰۱۷، گروه SDO دبی افتخارات برجسته‌ای را در نمایشگاه شهرهای هوشمند و کنگره جهانی بارسلونا به دست آورد و به خاطر استراتژی خود برای توسعه پروژه‌های مرتبط با بلاک چین، از میان ۳۰۸ تیم دیگر موفق به کسب جایزه پروژه شهر هوشمند شد.
 
پروژه شهر هوشمند اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط محمد بن راشد، معاون رییس‌جمهور و نخست‌وزیر امارت متحده عربی و همچنین حاکم دبی معرفی شد. اداره هوشمند دبی با حمایت دولت، بخش خصوصی، و شرکای نهادی سعی بر تشکیل یک اکوسیستم هوشمند برای ایجاد همکاری میان نهادهای دولتی، ساکنان و بازدیدکنندگان دارد.
 
اما پروژه دبی هوشمند، اولین برنامه نوآورانه‌ای نبوده است که از سوی دولت دبی حمایت شده؛ برنامه‌های دیگری نیز با هدف توسعه فناوری‌های نوظهور بزرگ از جمله بلاک چین در کشور مطرح شده‌اند.
 
در آوریل سال جاری، محمد بن راشد برنامه‌ی «استراتژی ۲۰۲۱ بلاک چین امارات متحده عربی» را با هدف پیشگام شدن در پذیرش فناوری بلاک چین، در کشور آغاز کرد.
 
در ماه جولای، مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC) برای توسعه «دادگاه بلاک چین» مشارکت خود را با پروژه دبی هوشمند آغاز کرد.
 
این سازمان‌ها به دنبال کشف پتانسیل فناوری بلاک چین در رفع کاستی‌های سیستم حقوقی امارات متحده عربی هستند، که برای نمونه می توان به ارائه تأییدیه های دادگاه بر مبنای بلاک چین اشاره کرد.