یوتافون۲ و سوخو۱۰۰ به ایران می‌آیند

یوتافون2 و سوخو100

شرکت دولتی روستک روسیه در نمایشگاه ایران-روسیه اعلام کرد که در صورت توافق نهایی ۱۰۰ فروند هواپیمای سوپرجت سوخو۱۰۰ به ایران فروخته شده و موبایل یوتافون۲ نیز که با همکاری ZTE به تولید انبوه رسیده در ایران به فروش می‌رسد.

تم زمستانی لکسوس با چرخ های یخی

تم زمستانی لکسوس با چرخ های یخی
لکسوس همیشه نوآوری های جالی را با طراحی های خود ادغام کرده است. اکتبر گذشته (مهر) لکسوس مدل IS خود را با ۱۷۰۰ ورقه ی مقوا بازسازی کرد که قابل راندن بود و حالا در یک طراحی دیوانه کننده، آخرین تولید خود یعنی لکسوس NX را با تم زمستانی و چرخ های کاملا یخی بازسازی کرده است. جالب تر اینکه این ماشین می تواند حرکت کند.

با تصاویر زیر شاهد روند تولید این ماشین زیبا باشید.

لکسوس با برشهای لیزری (که در ماشین مقوایی هم از آنها استفاده شده بود) و همکاری با مجسمه سازان یخی همیلتون، چرخ های یخی را ایجاد کرد.

لکسوس با برشهای لیزری (که در ماشین مقوایی هم از آنها استفاده شده بود) و همکاری با مجسمه سازان یخی همیلتون چرخ های یخی را ایجاد کرد..

در مرحله ی اول، لکسوس را در آب قرار داده و به مدت پنج روز در دمای منفی ۲۲ درجه ی فارنهایت (منفی ۳۰ درجه ی سانتیگراد) نگهداری شد تا کاملا یخ بزند. مجسمه ساز در این باره می گوید: “وقتی لکسوس را در آب قرار دادیم صداهایی شنیدم و یک لحظه فکر کردم با این کار ماشین آسیب خورده و شیشه های جلویی آن شکسته شده اند.”

در مرحله ی اول، لکسوس را در دمای منفی 22 درجه ی فرنهایت به مدت پنج روز در آب قرار دادند تا کاملا یخ بزند. مجسمه ساز در این باره می گوید: "وقتی لکسوس را در آب قرار دادیم صداهایی شنیدم که یک لحظه فکر کردم با این کار به ماشین آسیبی زده و شیشه های جلویی آن شکسته شده اند.".

قطعات بریده شده ی لیزری در یک طراحی دیجیتال قرار گرفتند تا چگونگی سرهم بندی آنها مشخص شود.

قطعات بریده شده ی لیزری در یک طراحی دیجیتال قرار گرفتند تا چگونگی سرهم بندی آنها مشخص شود..

برای ساخت هرکدام از چرخ های یخی ۳۶ ساعت زمان صرف شد.

برای ساخت هرکدام از چرخ های یخی 36 ساعت زمان صرف شد. .

ریچارد بالشا، مدیر شرکت لکسوس گفت: “پروژه هایی مانند هاوربرد، ماشین مقوایی و چرخ های یخی که قابل حرکت باشند، تکنولوژی های پیشرفته و قواعد حرفه ای ما را نشان می دهند و باعث می شوند چنین نتایجی را کسب کنیم.”

.

مجسمه ساز با استفاده از ابزارهای استیل ژاپنی و فرم دهنده و با مهارتی فوق العاده، تمام خطوط لاستیک ها را روی یخ کنده کاری کنده است.

.

نتایج حیرت انگیزند. ماشین یخ زده با وزن ۴۰۰۰ پوند (۱۸۱۴ کیلوگرم) روی این چرخ ها قرار می گیرد و قادر به حرکت است.

نتایج حیرت انگیزند. ماشین یخ زده با وزن 4000 پوند روی این چرخ ها قرار می گیرد و قادر به حرکت است

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته تم زمستانی لکسوس با چرخ های یخی اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به کاربران شبکه اجتماعی داخلی: اختلال سراسری اینترنت نداریم

وزیر ارتباطات در پاسخ به کاربران شبکه اجتماعی داخلی: اختلال سراسری اینترنت نداریم

وزیر ارتباطات یکی از شاکیان سرویس‌های اینترنتی کشور را که با مشکلات متعدد مواجه شده و نمی‌دانست مشکل اصلی اختلال اینترنتش چه کسی است، به سامانه تلفنی ۱۹۵ ارجاع داد. این اتفاق در یکی از صفحات اجتماعی وزیر ارتباطات رخ داد.

تصاویر لومیا ۶۵۰ مایکروسافت فاش شد

تصویر رندر لومیا ۶۵۰

شنیده‌ها حاکی است که مایکروسافت یک گوشی‌هوشمند ویندوز ۱۰ را ماه ژانویه یا فوریه سال ۲۰۱۶ معرفی خواهد کرد که با قیمتی پایین‌تر از پرچمدار این کمپانی، لومیا ۹۵۰، روانه‌ی بازار خواهد کرد. افشای رندر‌های منتسب به این گوشی هوشمند طراحی ظاهری این گوشی‌ را در اختیارمان قرار داده است. با زومیت همراه باشید.

ال‌جی از نسخه جدید WebOS رونمایی می‌کند

 

WebOS-3.0-1024x636

در نمایشگاه CES 2016 در لاس‌وگاس، ال‌جی از جدیدترین محصولات تلویزیون هوشمند مجهز به پلتفرم webOS 3.0 رونمایی خواهد کرد. LG webOS 3.0 برای مهیا کردن تجربه استفاده راحتتر و کاربرپسندتر طراحی شده است. از زمان معرفی در سال 2014، LG webOS به عنوان یکی از با قابلیت‌ترین پلتفرم‌های تلویزیون هوشمند تحسین کارشناسان متخصص این حوزه را برانگیخته است. با ویژگی‌های بهبودیافته و محتواهای بیشتر، LG webOS 3.0 در همان راهی قدم گذاشته است که webOS را تبدیل به دوست‌داشتنی‌ترین پلتفرم تلویزیون کرد.

LG webOS 3.0 سه ویژگی جادویی در خود دارد: بزرگنمایی جادویی، اتصال موبایل جادویی و ریموت جادویی به‌روزشده که تجربه کاربری را به سطحی متفاوت می‌رساند. بزرگنمایی جادویی کاربران را قادر می‌سازد تا اشیاء و حروف را بدون کم شدن کیفیت بزرگ کنند. همچنین، با اتصال موبایل جادویی، کاربران می‌توانند به آسانی با اپلیکیشن LG TV Plus دستگاه گوشی همراه هوشمندشان را به تلویزیون هوشمند ال‌جی متصل کنند و به اپلیکیشن‌های گوشی موبایلشان از طریق تلویزیون دسترسی داشته باشند. طراحی ریموت جادویی به‌روزشده به گونه‌ای است که با استفاده از دکمه‌های اضافی روی آن بتوان دستگاه‌های گیرنده دیجیتال را کنترل کرد. در طراحی قابلیت Screen Remote بازنگری شده است تا برای ایجاد راحتی بیشتر و دردسر کمتر رابط کاربری ساده‌تر شود.

با هدف لذت بردن آسان از محتواهای دیجیتال باکیفیت، webOS 3.0 قابلیت Channel Plus را ارائه می‌کند. این ویژگی منحصربه‌فرد از گستره وسیعی از محتواهای OTT در قالبی کاربرپسند پشتیبانی می‌نماید. قابلیت Channel Plus فهرست یکپارچه‌ای از کانال‌های ارائه دهنده محتوای OTT و سایر کانال‌های تلویزیونی تهیه می‌کند. قابلیت Channel Plus می‌تواند به منظور پیشنهاد کردن برنامه‌های مورد علاقه با استفاده از یک اپلیکیشن کنترل شود. به منظور دستیابی به مخاطبین بیشتر، در کنار پکیج‌های کانال‌های بین‌المللی، محتواهای ممتاز و متنوعی از شبکه‌های دیجیتال و شبکه‌های چندکاناله (MCNs) در حال رشد بر روی Channel Plus موجود خواهد بود.

تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی با webOS 3.0 ویژگی‌ها و قابلیت‌های به‌روزشده فراوان دیگری نیز دارند که تجربه بصری خانگی را به سطحی کاملاً جدید رسانده است:

  • قابلیت Channel Advisor: این قابلیت با اطلاعات برنامه‌ها درباره برنامه‌هایی که بیشتر دیده شده است، الگوهای تماشا را تحلیل می‌کند.
  • قابلیت Multi-view: این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا دو شبکه متفاوت یا یک شبکه تلویزیونی و یک فیلم بلوری را به طور همزمان تماشا کنید.
  • Music Player app: حتی در زمانی که تلویزیون خاموش است، موسیقی از طریق بلندگوهای تلویزیون با پلتفرم webOS 3.0 پخش می‌شود.
  • My Channels و Live Menu: این قابلیت‌ها با ویژگی‌هایی که برای تماشاگران مفیدتر باشند به‌روز شده‌اند.
  • IoTV app: این قابلیت کنترل لوازم خانگی هوشمند ال‌جی یا سایر تولیدکنندگان سازگار با ال‌جی را روی صفحه تلوزیون ممکن می‌سازد.

 webOS 3.0 مهم‌ترین نسخه به‌روز شده از این فناوری پلتفرم تلویزیون پیشرفته است که اولین بار در سال 2014 ارائه شد و ما از ارائه آن هیجانزده‌ایم”. این نکته را برایان کوآن، رئیس و مدیر اجرایی شرکت لوازم صوتی و تصویری ال‌جی می‌گوید و می‌افزاید: “داستان اتصال آسان، جستجوی آسان و انتقال آسان در تلویزیون webOS  واقعاً ارتباط خوبی با مشتریان پیدا کرده است و نشان آشکار تعهد بر نقش پیشگامی در بازار تلویزیون‌های هوشمند است.”

تلویزیون‌های هوشمند با پلتفرم webOS 3.0 در غرفه شرکت ال‌جی در سالن مرکزی Convention Center لاس وگاس، شماره 8204 از ششم تا نهم ژانویه ارائه می‌‌شوند.

نوشته ال‌جی از نسخه جدید WebOS رونمایی می‌کند اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.

مشاور مدیرعامل همراه اول از سلامت تشعشعات آنتن‌های مخابراتی تهران می‌گوید

MCI

مشاور مدیرعامل همراه اول در شورای شهر اعلام کرد که تهران از نظر چگالی تشعشع امواج در وضعیت سلامت به سر می‌برد.

تماشا کنید: ویدیویی از نسخه‌ اولیه‌ آیفون ۷ اپل

آیفون ۷ اپل

در روزهای گذشته شایعات بسیاری مبنی بر شروع کار اپل روی آیفون ۷ فاش شده بود اما اطلاعات بیشتری از آن در دست نبود، با این حال امروز ویدیوی جدیدی منتشر شده که ظاهرا نسخه‌ی اولیه از آیفون ۷ را نشان می‌دهد.

اینترنت مختل نیست/آمار شرکت‌های اینترنتی را بدهید

وزیر ارتباطات برای اولین بار یکی از شاکیان سرویس‌های اینترنتی کشور را که ظاهراً در کلاف سر در گم اختلالات شرکت زیرساخت و شرکت‌های اینترنتی گیر افتاده، به سامانه تلفنی ۱۹۵ ارجاع داد و به او گوشزد کرد که حتما عنوان کن،در شبکه اجتماعی وزیر پیغام گذاشتم.
 
بالغ بر یکی دو هفته می‌شود که برخی سرویس‌های اینترنتی نظیر شبکه اشتراک عکس و فیلم اینستاگرام با اختلالات متعددی نظیر کندی در باز شدن صفحات، از دسترس خارج شدن کلی سرویس و باز نکردن بخش عمده‌ای از عکس‌های بدون مورد اخلاقی مواجه شده است.
 
پیش از این برای اولین بار سامانه فیلترینگ هوشمند روی این شبکه اجرایی شد و از همان زمان سرعت بارگذاری محتوای این شبکه پر استقبال جهانی با افت شدید روبرو شد؛ هر چند که اجرای فیلترینگ هوشمندانه چندان هوشمند هم نبوده و عکس‌های بدون مورد خاصی فیلتر گسترده شده در حالیکه برخی پیج‌های مستهجن همچنان باز است.
 
با این حال، ظاهرا پای اختلالات به اینترنت هم باز شده و صفحه اجتماعی وزیر ارتباطات مورد انتقادات بسیاری از جمله دلایل اختلال در زیرساخت، چرایی تأمین انحصاری پهنای باند توسط شرکت زیرساخت، دلیل پاسکاری توپ اختلالات در زمین شرکت زیرساخت و اپراتورهای اینترنتی و... قرار گرفته است.
 
یکی از کاربران کلوب خطاب به محمود واعظی گفته است:
 
"آقای وزیر ارتباطات الان یک هفته‌ای می‌شود که اینترنت مختل شده است؛ چندین بار از شرکت‌های وب درباره دلیل چنین موضوعی جویا شدم که فرمودند مشکل از زیرساخت است. آنان معتقدند گیت‌وی‌های خروجی کشور مشکل دارند.
 
آقای وزیر قرار بود آخر این ماه (آذر) پهنای باند دو برابر بشه، این بود وعده شما؟"
 
وزیر ارتباطات برای اولین بار پیج اجتماعی خود را ملاک رسیدگی به امور قرار داده و در پاسخ گفته است:
 
"دوست عزیز در روزهای اخیر هیچگونه مشکل یا اختلال سراسری که زمینه پایین آمدن کیفیت اینترنت نسبت به گذشته شود، نداشتیم. در نتیجه این یک بهانه یا توجیه است.
 
ضمنا شما در صورت داشتن شکایت یا دریافت پاسخ‌های این چنینی از طرف شرکت ارایه کننده خدمات اینترنتی که دلایل افت کیفیت مجموعه خود را به موضوع پهنای باند نسبت می‌دهند با سامانه تلفنی 195 تماس گرفته و موضوع را در میان بگذارید.
 
لطفاٌ به کارشناسان آن سامانه اعلام نمایید که موضوع را در این شبکه اجتماعی و در این صفحه مطرح نموده و برای بررسی و دریافت دلایل واقعی به آن سامانه معرفی شدید. بنده را در جریان پیگیری قرار دهید."
 
همین پاسخگویی موجب شد تا کاربری دیگر با زبانی خودمانی‌تر به گفت‌وگو با وزیر ارتباطات بپردازد.
 
او اینطور نوشته است:
 
" جناب وزیر پاسخگو (البته از شخصی که کامنت‌ها رو می‌گذارد می‌خواهم این را هم اگر می‌تواند جواب دهد). چرا می‌گویید مشکل نداریم؟ مگر فرق می‌کند؟
 
فرض کنیم شما می‌خواهید مشکل را بیندازید گردنISPها، مگر ISP دلش می‌خواهد برای خودش اختلال درست کند؟ او دارد سودش را از همین فروش در می‌آورد، چرا باید اختلال ایجاد کند؟ مگر غیر از شرکت زیرساخت، چه کسی پهنای باند کشور را تامین می‌کند؟ مگه انحصارش دست شما نیست؟ "
 
محمود واعظی این بار، چنین پاسخ داد:
 
"دوست عزیز بنده هیچ وقت نگفتم مشکل نداریم و همه چیز عالی و استاندارد است، بنده در پاسخ به کامنت‌هایی که در آن گفته شد "زیر ساخت باز مختل شده آقای وزیر" و "می‌گویند گیت‌وی‌های خروجی مشکل دارد" عرض کردم که در حال حاضر اختلالی به بنده گزارش نشده است و از نظر زیرساختی مشکلی وجود ندارد.
 
وقتی اختلال از حوزه زیرساختی نباشد یا به عبارتی اختلال سراسری یا منطقه‌ای نداشته باشیم پس مشکل احتمالی مربوط به بخش توزیع است. البته هیچ وقت شرکت یا اپراتوری به عمد ایجاد اختلال نخواهد کرد و در حوزه فناوری وقوع اختلال‌های موقتی امری کاملا طبیعی است که باید بررسی و رفع گردد.
 
بهتر است نگاه‌مان به مسایل اطراف منصافانه‌تر باشد و همواره جنبه‌های مثبت یک ماجرا را ببینیم."

مسئول راهبری USO وزارت ارتباطات: کلیه تجهیزات مربوط به USO ترخیص شد/۲۰۰۰ روستا اینترنت گرفتند

مسئول راهبری و پیگیری امور USO با اشاره به پیشرفت این پروژه در فاز اول برای ۲۰۰۰ هزار روستا گفت: کلیه تجهیزات مربوط به اجرای پروژه USO برای اینترنت‌دار کردن ۲۵ هزار روستای بالای ۳۰ خانوار ترخیص شد.
 
حسن رضوانی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز برقراری ارتباطات اینترنتی 25 هزار روستا در راستای طرح پوشش خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات یک هفته قبل به صورت کامل ترخیص شد، اظهار کرد: قرار بود در راستای تکمیل این طرح طی فاز نخست سه هزار روستا پوشش‌دهی و بعد از آن رفته رفته دیگر روستاها تا پایان سال مالی جاری دارای لینک ارتباط اینترنت پرسرعت شوند.
 
مسئول راهبری و پیگیری امور USO گفت: برای زمابندی میزان پیشرفت این پروژه بازه‌های زمانی مختلفی را در نظر گرفتیم و گفتیم تا آخر آذر 3 هزار روستا، تا پایان بهمن حدود 17 هزار و تا پایان سال مالی، پوشش 25 هزار روستا کامل می‌شود.
 
وی درباره میزان پیشرفت فاز اول این پروژه خاطر نشان کرد: بخش عمده‌ای از کار پیش رفته و طبق آخرین گزارش که هفته گذشته دریافت کردم، پوشش‌دهی حدود دو هزار روستا کامل شده است.
 
او در ارتباط با تأخیر از برنامه زمانبندی گفت: بروز رویدادهای طبیعی نظیر بارندگی‌های سنگین در بخشی از مناطق کشور و عدم ترخیص بخشی از تجهیزات، موانع اصلی پیشرفت کار بودند که در حال حاضر بعید می‌دانم مانع دیگری پیش‌رو باشد؛ لذا پیش‌بینی‌ می‌کنم این میزان عقب‌ماندگی در فازهای دیگر جبران شده و برنامه زمانبندی به حالت نرمال بازگردد.
 
رضوانی با بیان اینکه اکنون کار توسعه زیرساخت ارتباط اینترنت پرسرعت در 10 استان انجام شده است، گفت: اولویت نخست جهت ارایه اینترنت پرسرعت به روستاها، نقاط بالای 30 خانوار است اما اگر ظرفیتی باقی بماند، روستاهای بالای 20 خانوار به اولویت‌هایی که از قبل تعیین شده، اضافه می‌شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که برای پوشش‌دهی مناطق زیر 20 خانوار باز هم نیازمند تجهیزات جدید و احیانا دست و پنجه نرم کردن با موانع قبلی هستید؟، گفت: در اسفند سال 93، کنسرسیوم شرکت داده گستر عصر نوین (های‌وب) و آواسل به عنوان پیمانکار انتخاب و قراردادی به منظور تامین اینترنت پرسرعت (حداقل 512 کیلو بیت بر ثانیه) برای 25 هزار روستا بین ما و آنها منعقد شد؛ آنها موظف به پیاده‌سازی سایت و شبکه شدند که قطعا محدودیتی در آن دیده نشده است.
 
او افزود: قطعا بخشی از سایت‌های آنها در مناطقی قرار دارد که روستاهای زیر 30 خانوار را هم شامل می‌شود اما برنامه ما با اولویت توسعه این خدمات برای روستاهای بالای 30 خانوار است.
 
مسئول راهبری طرح USO با بیان اینکه تمام پوشش اینترنت در روستاهای بالای 30 خانوار به شکل بی‌سیم است، درباره محدودیت راه‌اندازی خدمات برای 40 پورت در نقاط روستایی نیز گفت: نمی‌توانستیم قرارداد را به شکل باز در نظر بگیریم و لذا میانگین تعداد پورت (مشترک) برای 25 هزار روستا را 40 در نظر گرفتیم که مجموعا یک میلیون پورت می‌شود.
 
رضوانی درباره هزینه اجرای این پروژه نیز یادآور شد: کلیه هزینه‌ها طبق برنامه پروژه USO پیش می‌رود و 300 میلیارد تومان برای نصب تجهیزات و راه‌اندازی خدمات در این نقاط است؛ نگهداری به مدت 10 سال هم شامل قرارداد منعقده می‌شود که هزینه‌های آن را سالانه پرداخت می‌کنیم.
 
روستاهایی که پیش از این ADSL واگذار شده شامل این طرح نمی‌شوند و قرار نیست از این شبکه سرویس بگیرند چرا که دارای ارتباط اینترنتی هستند.

دبیر نصر تهران خبر داد: دریافت مجوز گارانتی محصولات رایانه‌ای تسهیل شد

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از ارائه تسهیلات به اعضا درباره فرآیند اخذ مجوز خدمات پس از فروش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.
 
اصغر رضانژاد با اعلام این خبر گفت: براساس تفاهم صورت گرفته میان سازمان نصر تهران و شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اعضای نصر تهران می‌توانند با برخورداری از تخفیف چشم‌گیری در ارتباط با هزینه‌های ممیزی شرکت بازرسی، مجوز ارائه خدمات پس از فروش در حوزه ICT را در نهایت از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کنند.
 
وی با بیان اینکه تا پیش از این هزینه ممیزی شرکت بازرسی خدمات پس از فروش برای صنف بسیار بالا بود، افزود: سازمان با امضای این تفاهم‌نامه موفق شد علاوه بر دریافت تخفیف هنگفت برای اعضا در زمینه هزینه ممیزی شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان، فرآیند کلی احراز صلاحیت شرکت‌ها برای دریافت مجوز گارانتی را تسهیل و تسریع کند.
 
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به فرآیند کلی دریافت مجوز خدمات پس از فروش حوزه ICT گفت: در حال حاضر اعضای سازمان که متقاضی دریافت مجوز ارائه خدمات پس از فروش هستند در ابتدا می‌توانند  با مراجعه به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران درخواست خود را ارائه کنند. سازمان در این مرحله به کمک بازوهای کارشناسی خود و براساس بندهای آئین‌نامه خدمات پس از فروش، درخواست شرکت‌های متقاضی را برای دریافت مجوز ارائه خدمات پس از فروش بررسی و پیش ممیزی می‌کند.
 
رضانژاد ادامه داد: در صورتیکه طبق آئین‌نامه خدمات پس از فروش، این شرکت‌ها دارای شرایط  لازم باشند سازمان متقاضیان را به شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حمایت معرفی خواهد کرد.
 
او  با اشاره به ادامه فرآیند اخذ مجوز ارائه گارانتی گفت: در این مرحله شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بلافاصله پس از معرفی سازمان، در صورت احراز صلاحیت شرکت‌ها مطابق قوانین، گزارش ممیزی خود را به سازمان حمایت ارسال می‌کند. متقاضیان در نهایت می‌توانند مجوز خدمات پس از فروش خود را از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کنند. 
 
وی با اشاره اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تنها مرجع صدور مجوز خدمات پس از فروش در تمام حوزه‌هاست، ادامه داد: براساس قانون حمایت از مصرف کنندگان، تنها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مرجع صدور این مجوزهاست و هیچ نهاد یا تشکل دیگری، طبق قانون مجاز به صدور این مجوزها و کارت‌هایی تنها نام "کارت گارانتی" به شرکت‌های متقاضی نیست.
 
دبیر نصر تهران با تاکید بر اینکه ساماندهی و نظام بخشی بازار فناوری اطلاعات از جمله وظایف و رسالت‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است، ادامه داد: اطمینان و برخورداری از خدمات پس از فروش مناسب حق مسلم تمام مصرف کنندگان است و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تلاش می‌کند تا براساس وظایف قانونی‌اش، سازمان حمایت مصرف کنندگان را برای ممیزی خدمات پس از فروش در حوزه فناوری اطلاعات یاری دهد.
 
او درباره شکایات مطرح درحوزه خدمات پس از فروش گفت: همچون سایر تخلفات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران آماده دریافت هرگونه گزارش تخلف در بخش ارائه خدمات پس از فروش در حوزه ICT است و تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند هرگونه شکایات خود را در این بخش را به دبیرخانه سازمان ارائه کنند.
 
براساس اعلام سازمان حمایت، طبق مفاد ضوابط اجرایی ماده 37 آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بخش تجهیزات فناوری اطلاعات و ماشین‌های اداری، تمامی شرکت‌های خارجی و نمایندگان رسمی آنها در صورت اقدام به واردات  کالا مکلفند متناسب با میزان و گستره توزیع کالاهای خود مراکز سرویس و شبکه خدمات پس از فروش  را مطابق ضوابط آیین‌نامه‌های مرتبط ایجاد  کنند.
 
براساس مفاد ضوابط اجرایی، تمام عرضه کنندگان اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاها در کشور موظفند برای کالاهای خود دفترچه راهنمای فارسی و کارت ضمانت صادر کنند.