آمریکا در مقابل هوآوی بازنده شد؟

190125112538-01-huawei-file-2018-super-tease.jpg

 

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان ضمن اشاره به اختلافات میان آلمان و ایالات متحده در مورد پذیرش شرکت هوآوی برای توسعه شبکه مخابراتی 5G گفت: «دو چیز وجود دارد که به آن اعتقاد ندارم. نخستین موضوع مشاجره در مورد مطرح کردن این پرسش‌های امنیتی حساس به صورت عمومی است و مسئله دوم اینکه، حذف یک شرکت بزرگ به این سادگی و با این دلیل که دفتر مرکزی آن در یک کشور خاص قرار دارد».

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) هم اکنون به نظر می‌رسد که اروپا به جای اعلام یک ممنوعیت عمومی از سیاست «محتاطانه و محافظه کارانه» برای فعالیت هوآوی استفاده می‌کند.

«آنگلا مرکل» صداعظم آلمان روز گذشته تاکید کرد که واکنش اتحادیه اروپا در مقابل فعالیت‌ها هوآوی «مطلوب» است و در این میان کشورهای ایتالیا و انگلستان نیز سیاست‌های خود را از واشنگتن جدا کردند تا برای توسعه نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی موسوم به 5G با هوآوی همکاری کنند.

بر این اساس گفته شده است که اگر اتحاد میان این کشورها با موفقیت پیش برود، اتحادیه اروپا نیز در دیگر کشورهای خود مجوز همکاری با هوآوری را صادر می‌کند و این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که شرکت چینی در آسیا-پسیفیک، آفریقا و خاورمیانه نیز سرمایه‌گذاری‌های فراوان را برای توسعه شبکه 5G آغاز کرده است.

وکیل ارشد شرکت مخابراتی ودافون در انگلستان نیز این هفته اعلام کرد: «ما تاکنون هیچ گونه مدرکی مبنی بر فعالیت‌های غیرامنیتی و مخفیانه تجهیزات مخابراتی هوآوی مشاهده نکردیم».