اینباکس گوگل به‌زودی می‌میرد؛ زنده باد اسپارک میل!

Spark-Mail-Android

همین چند ماه پیش بود که گوگل از سرویس اینباکس رونمایی کرد؛ یک سرویس ایمیل جدید، سرویسی متفاوت با جیمیل با ظاهری مدرن‌تر و امکاناتی جذاب‌تر. اگر با گوگل و رسم و رسومش آشنا باشید حتما می‌دانید که این شرکت عادت دارد خیلی راحت و بی تعارف سرویس‌های خودش را متوقف کند. اینباکس هم گرچه فقط چند ماه عمر دارد اما قرار است روز سیزده فروردین ۹۸ از میان برود.

البته گوگل از ابتدا هم به نظر نمی‌رسید با وجود جیمیل، بخواهد اینباکس را حفظ کند. اینباکس برای گوگل بیشتر یک پلتفرم آزمایش امکانات جدید برای سرویس مدیریت ایمیل بود. اکنون اکثر توانایی‌های اینباکس به جیمیل منتقل شده است و برای همین نیز گوگل به کاربران اینباکس پیشنهاد کرده بعد از اینباکس، به جمع کاربران جیمیل بپیوندند. اما اگر به هر دلیلی دوست ندارید وارد این جمع بشوید و جیمیل را به عنوان سرویس اصلی مدیریت ایمیل‌های خود استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما سرویس جایگزینی است به نام اسپارک میل.

اسپارک میل چند وقتی هست بین کاربران سیستم عامل‌های مک و iOS به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مدیریت ایمیل تبدیل شده است. از جمله امکانات این سرویس می‌توان به تنظیم ایمیل‌ها به عنوان یادآوری، به تعویق انداختن ایمیل‌ها، نوتیفیکیشن‌های هوشمند، زمان‌بندی پاسخ به ایمیل‌ها، ادغام با باقی سرویس‌ها و همین‌طور قابلیت آرشیو کردن یا حذف کردن چندین ایمیل به طور همزمان اشاره کرد. با این حال، تا همین اواخر اسپارک میل به جز برای مک و iOS روی باقی سیستم‌ عامل‌ها نسخه‌ای نداشت.

خبر خوش این‌که اسپارک میل به زودی قرار است برای سیستم عامل اندروید نیز عرضه بشود. تیم سازندگان اسپارک میل می‌خواهند از مرگ اینباکس به نفع خودشان استفاده کنند. این تیم از طریق توییتر به کاربران اطلاع داده‌اند که در همان روزهای نزدیک به متوقف شدن اینباکس گوگل، اسپارک میل برای اندروید عرضه خواهد شد (گرچه تاریخ دقیقی از این انتشار بیان نکرده‌اند). اگر می‌خواهید بیشتر با امکانات و قابلیت‌های اسپارک میل آشنا شوید، بهتر است به وب‌سایت این سرویس سری بزنید.

نوشته اینباکس گوگل به‌زودی می‌میرد؛ زنده باد اسپارک میل! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.