دانشمندان می‌گویند: ‌بازی پوکمون گو برای مغز مخرب است!

دانشمندان می‌گویند: ‌بازی پوکمون گو برای مغز مخرب است!

بازی محبوب پوکمون گو این روزها به پدیده‌ای فراگیر در میان کاربران اکثر کشورها تبدیل‌شده است و هرروز از این بازی اخبار جدیدی منتشر می‌شود از رها کردن کار تا تیراندازی همه و همه به این بازی ختم می‌شود. هرچند این بازی توانسته در مدت کوتاهی ذهن بسیاری از افراد در اقصی نقاط جهان را به خود مشغول کند اما به‌تازگی محققان اعلام کرده‌اند که برخلاف انتظار این بازی منجر به تخریب مغز می‌شود. پیش‌ازاین اعلام‌شده بود که بازی پوکمون گو به‌سلامت روان افراد کمک بسیاری می‌کند چراکه کاربران را مجبور می‌کند تا از محیط خانه دور شده و مکان‌های جدیدی را تجربه کنند، هم‌چنین برخی معتقد بودند که این بازی فرد را اجتماعی‌تر می‌کند و به ایجاد تعامل افراد در جامعه کمک بسیاری می‌کند.

اما به‌تازگی دانشمندان به نتایجی دست‌یافته‌اند که نقطه مقابل این موارد است؛ دکتر ایلان بارن هولتز، استادیار مرکز تحقیقات بر روی مغز انسان در دانشگاه آتلانتیک فلوریدا معتقد است که بازی جدید پوکمون گو بر روی مغز تأثیری همانند مواد مخدر می‌گذارد. به عقیده این استاد دانشگاه این بازی مراکز پاداش در مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این همان کاری است که مواد مخدر بامغز انجام می‌دهد. ضمن اینکه این بازی ترکیبی از واقعیت و اوهام را به مغز انسان عرضه می‌کند.

بارن هولتز می‌گوید:

هنگامی‌که شما در جریان این بازی از خانه خارج می‌شوید و بیرون می‌روید در همان زمان بازخوردهای این بازی را متوجه خواهید شد و مغز شما تا حدی پیش می‌رود که نمی‌تواند فرق بین واقعیت و اوهام در بازی و دنیای واقعی را تشخیص دهد. این درست مثل توهم است. شما می‌دانید که در اشتباه هستید و این چیزها غیرواقعی هستند؛ اما بخش بزرگی از مغز شما آن را به‌عنوان یک واقعیت قبول می‌کند.

هرچند هنوز نظریه این دانشمند در حد تئوری است و برخی با آن مخالفت کرده‌اند اما نکته مورداشاره در این تحقیق به‌شدت مهم است و کاربران علاقه‌مند به این بازی باید به این موضوع توجه کنند که تأثیر بازی‌های اعتیادآوری همچون پوکمون گو یا کلش آف کلنز بر روی مغز درنهایت مخرب خواهد بود.

نظر شما درباره این بازی چیست؟ آبا شما نیز درگیر این بازی هستید؟! به نظر شما پوکمون گو و بازی‌های مشابه می‌تواند برای مغز مخرب باشد؟!

نوشته دانشمندان می‌گویند: ‌بازی پوکمون گو برای مغز مخرب است! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.