۵ قابلیتی که در صورت استفاده می‌توانست گلکسی نوت ۷ را به بهترین محصول بازار تبدیل کند!

۵ قابلیتی که در صورت استفاده می‌توانست گلکسی نوت ۷ را به بهترین محصول بازار تبدیل کند!

بالاخره آخرین و قدرتمندترین فبلت سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷ معرفی شد که حقیقتا یک گوشی شگفت‌انگیز است. بدنه‌ شیشه‎ای با فریم فلزی، نمایشگر خمیده، اسکنر عنبیه چشم، دوربین عالی، صفحه نمایش همیشه روشن ارتقا یافته و قلم S pen از ویژگی‌های اصلی آن محسوب می‌شوند. گلکسی نوت ۷ پتانسیل وارد شدن به لیست بهترین گوشی هوشمند جهت خریدن برای امسال را دارد، البته برای بهترین بودن چند کمبود نسبتا کوچک دارد. در زیر به معرفی این کمبودها‌ (هر چند کوچک) می‌پردازیم.

۱_ رم بیشتر و چیپ‌ست قوی‌تر

در حال حاضر وجود ۴ گیگابایت رم برای دستگاه‌های اندرویدی به یک استاندارد تبدیل شده است، هرچند سیستم‌عامل اندروید قادر به استفاده کامل از رم بسیار بالا نیست و شما برای حفظ باتری باید برنامه‌های اخیر خود را ببندید، حتی اگر رم قادر به فعال نگه‌داشتن آن‌ها باشد. با این وجود بسیاری از طرفداران به علت مجهز بودن OnePlus 3 به ۶ گیگابایت رم، خواهان استفاده از رم بیشتر در گلکسی نوت ۷ بودند که با توجه به پیشرفت سخت‌افزاری سری نوت نسبت به سری S در هر سال، احتمال این افزایش رم وجود داشت اما سامسونگ تصمیم گرفت که از رم و چیپ‌ست استفاده شده در گلکسی S7 استفاده کند.

۲_ مدلی مجهز به صفحه نمایش معمولی

گلکسی نوت ۷ یک دستگاه کاملا گران محسوب می‌شود که یکی از دلایل آن مجهز بودن به نمایشگر خمیده است. در گذشته سامسونگ سری S خود را با دو مدل خمیده و معمولی معرفی و عرضه کرده بود که نمونه معمولی آن، ۱۰۰ دلار ارزان‌تر بود اما سامسونگ تصمیم گرفت که فبلت جدید خود را تنها در یک نمونه معرفی کند تا حتی افرادی که علاقه‌ای به نمایشگر خمیده ندارند، با هزینه بیشتر آن را خریداری کنند.

۳_ افزایش کارایی لبه‌های نمایشگر

با تمام پیشرفت‌هایی که رابط کاربری لبه‌های خمیده داشته‌اند، ولی همچنان پنل‌های آن مانند یک ویجت است که کارایی بسیار کمی برای کاربران حرفه‌ای دارد. ما رابط کاربری که با اولین مدل خمیده سامسونگ یعنی Note Edge معرفی شد را بیشتر می‌پسندیم چراکه در زمان استفاده از آن باقی صفحه نمایش غیر قابل استفاده نمی‌شد. (برعکس تصویر بالا)

۴_ باتری بزرگتر

سامسونگ گلکسی S7 Edge با وجود صفحه نمایش کوچکتر، به باتری بزرگتری نسبت به گلکسی نوت ۷ (۳۶۰۰ در برابر ۳۵۰۰ میلی‌آمپر) مجهز است. ما درک می‌کنیم که به علت وجود قلم S Pen و اسکنر عنبیه چشم، شاید امکان افزایش ظرفیت باتری وجود نداشته، اما با وجود شایعات مبنی بر استفاده از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری ما مقادیری از انتخاب سامسونگ ناامید شدیم.

۵_ پشتیبانی از کارت حافظه خارجی UFS

حدود یک ماه پیش، سامسونگ از حافظه خارجی UFS خود با ۵ برابر سرعت بیشتر در خواندن اطلاعات و ۲ برابر در نوشتن اطلاعات نسبت به کارت حافظه‌های حال حاضر رونمایی کرد که شایعات به پشتیبانی گلکسی نوت ۷ از آن‌ها اشاره داشتند. متاسفانه با معرفی این دستگاه خبری از پشتیبانی از کارت‌های پرسرعت UFS نشد و همچنین سامسونگ اعلام کرد که برنامه‌ای برای تولید گوشی‌های هوشمند با امکان استفاده از آن‌ها در آینده نزدیک ندارد.

نوشته ۵ قابلیتی که در صورت استفاده می‌توانست گلکسی نوت ۷ را به بهترین محصول بازار تبدیل کند! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.