رییس هیات مدیره TSMC خبر داد: رشد تقاضای تراشه در بخش های هوش مصنوعی و ۵G

 
 
رییس هیات مدیره بزرگترین تراشه سازی جهان معتقد است طرح های آمریکا و اروپا برای گسترش ظرفیت تولید نیمه رسانا از لحاظ اقتصادی غیر واقع بینانه است.
 
به نقل از گیزموچاینا، «مارک لیو» رئیس هیأت مدیره شرکت TSMC معتقد است نقشه های آمریکا و اروپا برای گسترش ظرفیت تولید نیمه رسانا از لحاظ اقتصادی واقع بینانه نیست زیرا برای تأمین نیازهای مناطق گفته شده، انجام می‌شوند.
 
او در مراسم انتخابش به عنوان مدیر اتحادیه صنعت نیمه رسانا تایوان گفت: اگر کل زنجیره ذخایر نیمه رسانا به آمریکا و اروپا منتقل شود یا این مناطق تصمیم بگیرند ظرفیت خود را افزایش دهند، چنین روندی به ایجاد انبوهی از ظرفیت غیر سودآور تبدیل می‌شود. او در این باره می‌گوید: کمبود ظرفیت فعلی این صنعت درسراسر جهان نرمال نیست. اما ظرفیت فعلی صنعت در کل قادر به مدیریت تقاضا در شرایط عادی است.
 
علاوه بر آن، رئیس هیأت مدیره بزرگترین تراشه سازی جهان افزود: همه گیری کووید ۱۹ دلیل افزایش تقاضا برای محصولات مختلف است و همین امر سبب شده شرکت‌های مختلف برای افزایش ذخایر نیمه رسانای خود عجله کنند. از سوی دیگر تنش تجاری میان آمریکا و چین نوعی عدم قطعیت در زنجیره ذخایر به وجود آورده است. این درحالی است که تقاضا برای نیمه رسانا در بخش‌های هوش مصنوعی و ۵G رشد کرده است.