عرضه رسمی سیستم عامل Sailfish برای سونی اکسپریا X

سیستم عامل Sailfish موفقیت چندانی در بازار گوشی‌های هوشمند پیدا نکرد. پس از چند شراکت منتهی به شکست با شرکت‌هایی چون Intex ،Fairphone و TRI، حال این شرکت فنلاندی به دنبال راه دیگری است. به‌نظر می‌رسد شرکت سونی به شرکت جولا، شرکت پشتیبان Sailfish، اجازه داده است تا این سیستم عامل بر روی اکسپریا X عرضه شود. امروز جولا رسما اعلام کرد که کار بر روی Sailfish برای اکسپریا X به پایان رسیده است و کاربران می‌توانند تا چند روز دیگر اقدام به خرید این سیستم عامل برای گوشی‌های خود کنند.

Sailfish

فروش این سیستم عامل از تاریخ 27 سپتامبر در اروپا آغاز خواهد شد و امکان دارد در آمریکای شمالی هم (آمریکا و کانادا) با اندکی تاخیر عرضه شود. متاسفانه تمامی ویژگی‌ها در نسخه اولیه Sailfish پشتیبانی نخواهند شد و ممکن است در ارتباط بلوتوث، حسگرهای جدید، حسگر اثر انگشت و رادیو FM با مشکل روبرو شوید.

ابزار نصب این محصول به زودی ارائه خواهد شد، اما برای نصب نسخه اولیه آن بر روی اکسپریا X به کامپیوتری که سیستم عامل لینوکس داشته باشد، احتیاج است. به یاد داشته باشید که این سیستم عامل تنها بر روی اکسپریا X آنلاک قابل نصب خواهد بود.

نوشته عرضه رسمی سیستم عامل Sailfish برای سونی اکسپریا X اولین بار در پدیدار شد.