پیدا کردن انگیزه برای پس انداز کردن پول را از اینجا بیاموز

انگیزه برای پس انداز کردن پول

مطمئنا تا کنون مقالات زیاد یا حتی پادکست ها و فیلم های آموزشی زیادی در رابطه با پس انداز پول دیده باشید و خوانده باشید. اما با وجود راهکارهایی که برای خیلی ها جواب داده، گاهی کمتر از چیزی هستند که به شما انگیزه برای پس انداز کردن پول بدهند.

در این مطلب قصد دارم به شما نکته هایی یاد آور شوم که بتوانید به خوبی روی ذهن و فکر خود کار کنید و انگیزه برای پس انداز کردن پول را در خود ایجاد کنید.

همچنین حقیقت این است که ، بسیاری از “راهنمای صرفه جویی در پول” به صورت آنلاین وجود دارد ، اما بیشتر آنها دلیل اصلی را برای پس انداز نکردن پوشش نمی دهند.

هنگامی که چند عامل اصلی را کشف کردم که به من امکان ذخیره ۱۰ کیلوگرم در یک سال را می دادند ، فهمیدم که چرا بیشتر مقالات نمی توانند به من کمک کنند. مشکل این است که حتی با وجود راهکارهای صحیح هنوز هم می توانید در پس انداز پول ناکام باشید. شما نیاز به داشتن سیستمهای مناسب و طرز فکر درست دارید.

در این راهنما بهترین راه های صرفه جویی در هزینه را پوشش خواهم داد که شامل گام های عملی اما قدرتمندی  است که می توانید برای شروع پس انداز بیشتر و پولدار شدن بردارید.

هر چند این تلاش ها و ایجاد نگرش ها ممکن است سخت باشد، اما شدنی است.

 انگیزه برای پس انداز کردن پول

جدول محتوای این مقاله برای ایجاد انگیزه برای پس انداز کردن

هر چند مطالب زیادی وجود دارد که می تواند در این باره به شما کمک کند اما اگر بخواهید شاه راه های ایجاد انگیزه برای پس انداز کردن را پیدا کنید، من ۵ مورد را گلچین کرده ام که رعایت آن تاثیر بسزایی در رویکرد های شما دارد.

  1. چرا گذشته ی شما مانع پس انداز کردن تان می شود؟
  2. روش های پیگیری هزینه ها بدون استرس
  3. چرا همچنان در پس انداز کردن پول درجا می زنید؟
  4. چطور نسبت به بدهی و وام، نظرمان را منفی کنیم؟
  5. یک فرمول واقعی و تجربی برای افزایش فوری پس انداز
  6. خودتان را به یک دستگاه صرفه جویی در پول تبدیل کنید

۶ موردی که در بالا به آن اشاره شد دقیقا چیزهایی است که کمک می کند، با هر مانع ذهنی که دارید همین امروز پس انداز کردن پول تان را شروع کنید.

 

چرا گذشته ی شما مانع پس انداز کردن تان می شود

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که مدام به گذشته فکر می کنید، و نگران این هستید که که چرا در گذشته اشتباه های مالی زیادی داشته اید، مطمئنا یکی از علت هایی که انگیزه کافی به شما در پس انداز نمی دهد، همین افکار مسموم و سبک زندگی تان است.

شاید بارها به عقب برگشته باشید و به خود گفته باشید که، ای کاش فلان سرمایه گذاری را نکرده بودم، یا این که بگویید ای کاش در گذشته آن کسب و کار شکست خورده را اصلا استارت نزده بودم. در این حالت قطعا چیزی که به نظر می رسد این است که، این گذشته شما، نه تنها امکاناتی که می توانستید اکنون داشته باشید را از شما گرفته، بلکه آینده را نیز از شما گرفته است.

تنها راهکاری که داریم این است که از گذشته فقط درس بگیرید و به آینده امیدوار باشید و اصولی اقدام کنید.

شاید از گذشته بدهی های زیادی بر دوش شما سنگینی می کند. اما شکستهای گذشته خود را در آغوش بگیرید و از آنها به عنوان فرصتی برای تعیین اهداف جدید مالی استفاده کنید.

از جمله مثال ها برای اهداف مالی با وجود بدهی این است که: پس از پذیرش اینکه میلیون ها تومان بدهی دارید طرحی را برای آزاد کردن بدهی در مدت یک یا دو سال ایجاد کنید. به این ترتیب وقتی که شما در آرامش باشید می دانید که با برنامه ریزی می توانید از پس این شکست برآیید. با این حال انرژی و وقت خود را صرف گذشته نمی کنید و در عوض به پیشرفت بیشتر فکر می کنید.

 

چطور با آسودگی تمام هزینه های خود را پیگیری کنیم

اولین توصیه این است که، همین حالا ردیابی دستی هزینه های خود را متوقف کنید.

بهترین گزینه این است که از ابزارها و اپلیکیشن های مدیریت دارایی تان استفاده کنید و به برنامه های آن پای بند باشید. وقتی که قصد چک کردن میزان هزینه ها، سود و ارزش خالص دارید، می توانید با کمک این برنامه ها، به طور لحظه ای و دقیق این موارد را چک کنید. اما وجود این برنامه ها به شما کمک می کند که در خرج های بی رویه، استاپ کنید و ذخیره بیشتری برای خود داشته باشید.

احتمال زیاد مثل خیلی از افراد در بدو راه اندازی این سرویس ها مشاهده می کنید که دارای ارزش خالص منفی هستید. جای نگرانی نیست بلکه این روند به مرور زمان درست می شود.  با استفاده از این ابزار همچنین می توانید الگوهای هزینه، هزینه ها و میزان صرفه جویی در هزینه خود را مشاهده کنید.

بدانید که در امر پولدار شدن و پس انداز کردن، عملیات های پس انداز کردن پول نیمی از راه است و البته نیم دیگر، مربوط به پشتکار و اراده در این مساله است.

 

علت این که همچنان در پس انداز کردن نا کام هستید

صرفه جویی در پول لذت بخش نیست! اگر بود که همه این کار را به راحتی انجام می دادند. حتی در آن افراط می کردند و خود را به خطر می انداختند.

اگر احساس می کنید که زندگی خیلی سختی دارید لازم نیست که ۶۰ یا ۷۰ درصد از پول خود را ذخیره کنید. یادتان باشد که پس انداز کردن یک مسابقه نیست بلکه یک ماراتون است که هدف های خاصی را دنبال می کند. مثلا شما پس انداز می کنید تا یک وسیله یا شی بخرید یا این که از امکان خاصی بهره مند شوید. وقتی که هدف مالی شما مبلغ این محصول باشد، به راحتی بعد از آن می توانید با برنامه ریزی به ان دست پیدا کنید. بعد از این، وقتی به هدف خود رسیدید، اهداف مالی بعدی را تنظیم کرده و دوباره پس انداز را شروع می کنید.

اگر از نظر برهه زمانی پس انداز سختی در پیش گرفته اید و مثلا به ۱۵ میلیون تومان نیاز دارید، آیا بهتر نیست که به جای پس انداز ۳ ماهه آن هم هر ماه ۵ میلیون تومان، یک پس انداز ۱۲ ماهه آن هم هر ماه ۱ تا ۲ میلیون تومان پس انداز کنید؟

فقط به این دلیل که چیزهای خوبی را خریداری می کنید ، به این معنی نیست که کمتر صرفه جویی می کنید. در اینجا قوانینی وجود دارد که باید آنها را اعمال کنید:

  1. بیش از ۵۰ درصد از موجودی خود را پس انداز کنید  ( بعد از هزینه کردن )
  2. بعد از پس انداز فقط چیزهای خوب و مورد نیاز بخرید و لاغیر
  3. پس انداز خود را با نقل و انتقالات بانکی خودکار انجام دهید

این سه موردی بوده که به  من کمک کرده تا بتوانم برای هر چیزی در موعد مشخص پول کافی داشته باشم.

 

چطور نظرمان را در مورد وام و بدهی تغییر دهیم؟

دنیای پول و مال، یک بازی همیشگی است. به شدت کار می کنید تا پول درآورید و بعد آن را ذخیره می کنید. بعد می خواهید میزان هزینه های تان را با دارایی تان تنظیم می کنید که ناگهان قانون به هم میخورد. بررسی ها نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد از آمریکایی ها، بیش از دارایی شان خرج می کنند.

خب چطور می توان از این لیست بیرون آمد؟!

اگر شما نیز مثل این افراد باشید، همیشه میزانی بدهی در کارنامه خود و حتی در اپلیکیشن های ردیابی هزینه تان دارید. هر چه بیشتر مایل باشید خرید کنید بیشتر بدهکار خواهید بود و این جلوی پس اندازهای شما را می گیرد.

اولین گام برای این که بتوانید به راحتی جلوی بدهکار شدن بگیرید این است که با خود عهد کنید که جز زمانی که پول در دست دارید چیزی نخرید.

به خودتان بگویید که شما فردی هستید که به راحتی می توانید این قدرت را در خود ایجاد کنید که با دارایی های خود خریدای کنید نه با قرض و وام و بدهی.

 

یک فرمول واقعی و تجربی برای افزایش فوری پس انداز

استفاده از اپلیکیشن های ردیاب یا به طور کلی پس انداز کردن شما روشی است که می تواند موجودی تان را افزایش دهید. اما این یک روش برای افزایش درآمد شما نخواهد شد. اگر بخواهید واقعا پس انداز کنید ده ها راه برای شما وجود دارد اما همیشه دارایی شما را در یک حد و مرز مشخص قرار می دهد.

برای این که بتوانید از پس انداز های خود پول بیشتری کسب کنید، بهترین کار این است که پول تان را در جریان درآمد بیندازید.

آنچه چالش برانگیز است کسب درآمد بیشتر است. برای رسیدن به این هدف مسیرهای زیادی وجود دارد. به عنوان مثال ، شما می توانید در شغل فعلی خود طولانی و سخت کار کنید تا درآمد کسب کنید. اما یک مشکل وجود دارد – شما به شخص دیگری نیاز دارید که در این مسیر به شما کمک کند ( به تناسب شغل تان )

از طرفی شرکت شما باید پول بیشتری داشته باشد که به شما بدهد، و ازسوی دیگر، باید انقدر قدرت داشته باشید که این امتیاز را بگیرید که بیشتر کار کنید و بیشتر پول بگیرید.

به طور کلی اگر بیشترین تمرکز شما روی افزایش درآمد تا پس انداز کردن باشد موفقیت بیشتری در امر پولدار شدن کسب خواهید کرد.

به سود طولانی مدت فکر کنید. مثلا شاید پس انداز کردن ۱ میلیون تومان در ۲ ماه آینده برای تان جالب باشد اما اگر بتوانید با سرمایه گذاری در طول ۱۲ ماه ۳۰ میلیون تومان پس انداز کنید چه احساسی دارید؟ درایت شما کدام یک را انتخاب می کند؟

 

خودتان را به یک دستگاه صرفه جویی در پول تبدیل کنید

سبک زندگی تان و روال گذشته تان را که تغییر دهید، بیش از نیمی از مسیر را پیموده اید.

وقتی که می خواهید پول پس انداز کنید، باید به این فکر کنید که از چه روشی می توانید پول بیشتری درآورید و خود را در این مسیر قرار دهید.

وقتی که برخی از عادت های بد خود را تغییر دادید و به جای آن عادات پس انداز پول ایجاد کردید به راحتی می توانید مشکل خود را حل شده ببینید و در این باره به موفقیت بیشتری برسید. ان زمان است که صرفه جویی برای شما یک عمل کاملا تنظیم شده از قبل است، و همه چیز فرق خواهد کرد و به هر چه می خواهید خواهید رسید.

 

سخن نهایی:

بسیاری از اوقات، مشکل پس انداز نداشتن و پولدار نبودن، این است که ما در پیدا کردن انگیزه برای پس انداز کردن مشکل پیدا می کنیم. گاهی طرز فکرمان کاهشی است و مانع انتخاب های درست است. باید فکر را درست کرد، و موانع را سنجید تا اقدام سنجیده ای داشت. چنین اقدامی راه گشا است.

نظرتان در مورد اهمیت بند های این مقاله را در نظرات بنویسید

منبع

نوشته پیدا کردن انگیزه برای پس انداز کردن پول را از اینجا بیاموز اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.