چرا بازدهی باتری پرچمداران ال‌جی در سال ۲۰۱۸ راضی کننده نبوده است؟

New-LG-tablet-seemingly-under-development-for-release-in-Q1-2019 چرا بازدهی باتری پرچمداران ال‌جی در سال 2018 راضی کننده نبوده است؟

کمپانی ال‌جی هیچ‌گاه به عنوان تولیدکننده گوشی‌هایی هوشمند با عمر باتری بالا خود را مطرح نکرده است. برعکس، دیگر کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در این سال‌ها اقدام به افزایش ظرفیت و عمر باتری گوشی‌های خود کردند. علی‌رغم استفاده این کمپانی از پنل‌هایی با مصرف انرژی پایین، گوشی‌های پرچمدار این کمپانی در سال 2018 که مدل‌های G7 تینکیو و V40 تینکیو هستند، حرکتی رو به عقب در این زمینه داشتند. در این مقاله قصد داریم علل بازدهی پایین باتری گوشی‌های پرچمدار ال‌جی در سال 2018 را بررسی کنیم. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

LG-G7-vs-LG-V40-1000x604 چرا بازدهی باتری پرچمداران ال‌جی در سال 2018 راضی کننده نبوده است؟
ال‌جی G7 (سمت چپ) و ال‌جی V40 (سمت راست)

اجازه دهید ابتدا ظرفیت باتری پرچمداران این شرکت را بررسی کنیم. گوشی ال‌جی G7 تینکیو از یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که ظرفیت آن از دیگر پرچمداران بازار و حتی میان‌رده‌ها هم کم‌تر است. گوشی ال‌جی V40 تینکیو باتری با ظرفیت بیش‌تری داشته که حجم آن به 3,300 میلی‌آمپر می‌رسد. برای مقایسه می‌توان ظرفیت باتری این دستگاه‌ها را با باتری‌های 3,700 میلی‌آمپری وان‌پلاس 6T، باتری 4 هزار میلی‌آمپری گلکسی نوت 9 و یا باتری 4,200 میلی‌آمپری هواوی میت 20 پرو قیاس کرد. این برادران کره‌ای در تست باتری خود زمانی برابر با 6 ساعت و نیم را به ثبت رساندند تا پایین‌تر از دیگر پرچمداران سال 2018 قرار گیرند.

Battery-Test چرا بازدهی باتری پرچمداران ال‌جی در سال 2018 راضی کننده نبوده است؟


علت؟ عبارتی سه کلمه‌ای با مفهوم “مصرف انرژی پایه”

شاید بتوان دلیل اصلی این موضوع را به استفاده از نمایشگری ضعیف و عدم بهینه‌سازی کامل آن نسبت داد. چندی پیش AnandTech به بررسی نمایشگر گوشی ال‌جی G7 پرداخته و نشان داد که نمایشگر به‌کار رفته در آن 35 درصد بازدهی انرژی بیش‌تری نسبت به گذشته دارد. اما گره اصلی ماجرا، رقم بسبار بالای مصرف انرژی پایه این پنل است. در زیر تحلیل AnandTech از این نمایشگر را می‌خوانید.

«در بحث مدیریت انرژی نمایشگر این دستگاه یک نکته تامل برانگیز وجود دارد. در حالی که مصرف انرژی در حالت روشن بودن پنل بسیار عالی است، اما عملکرد کلی مدیریت انرژی در آن مطابق انتظار ما نبوده است. در حالی که انرژی مصرفی هنگام حداقل شدت روشنایی پنل گوشی ال‌جی G6 برابر با 347 میلی‌وات است، این رقم برای گوشی G7 به 563 میلی‌وات می‌رسد. دیگر گوشی‌های پرچمدار نیز رقمی بین 300 تا 400 میلی‌وات دارند. این پسرفت در مدیریت حداقل انرژی، در سطوح دیگر روشنایی نیز تاثیرگذار بوده است. برای مثال در روشنایی 200 نیت، انرژی مصرفی پنل گوشی‌های ال‌جی G6 و G7 به ترتیب 717 و 830 میلی‌وات اندازه‌گیری شد.»

گوشی ال‌جی G7 از یک نمایشگر RGBW LCD و گوشی ال‌جی V40 نیز از یک پنل اولد بهره می‌برد. با این حال، سطوح انرژی مصرفی پایه این دو دستگاه نزدیک به هم بوده و اصلا قابل قبول نیست. وب‌سایت AnandTech اشاره کرده که میزان انرژی مصرفی پایه این دو اسمارت‌فون، بالاترین مقدار اندازه‌گیری شده در پنج سال اخیر میان تمام اسمارت‌فون‌ها بوده است.

LG-G7-vs-LG-V40-ThinQ-1000x613 چرا بازدهی باتری پرچمداران ال‌جی در سال 2018 راضی کننده نبوده است؟
ال‌جی G7 (سمت چپ) و ال‌جی V40 (سمت راست)

تعیین کردن دلیل اصلی این عملکرد ضعیف امری نسبتا دشوار است. جالب است بدانید گوشی ال‌جی G7 هنگامی که نمایشگرش بر روی حداکثر مقدار روشنایی قرار داشته باشد، بهترین عملکرد را در بین تمام گوشی‌های پرچمدار دارد اما عدم مدیریت صحیح مصرف انرژی در حالت پایه که اغلب اوقات نیز یک گوشی هوشمند در همین حالت قرار دارد، سبب شده که پرچمداران کره‌ای‌ها عملکرد ضعیفی در این بخش داشته باشند. جالب است بدانید دیگر گوشی‌هایی که از نمایشگرهای ال‌جی استفاده می‌کنند نیز از این مشکل رنج می‌برند. برای مثال گوشی هواوی میت 20 پرو که از یک باتری پرحجم 4,200 میلی‌آمپری سود می‌برد، اگرچه زمان بسیار خوبی را در تست‌ها به ثبت رسانده، اما عملکردی فوق‌العاده نداشته است.

چند وقت پیش در خبرها خواندیم که کمپانی چینی BOE پنل‌های این دستگاه را تولید کرده، اما در برخی منابع اشاره شده که ال‌جی وظیفه تامین این پنل‌ها را بر عهده داشته است. حال اگر عملکرد باتری مدل استاندارد میت 20 و نسخه پرو آن را با یکدیگر مقایسه کنید، درمی‌یابید که مدل استاندارد میت 20 علی‌رغم بهره‌مندی از پنل ال‌سی‌دی، از عمر باتری بهتری برخوردار است تا به این ترتیب ثابت شود مشکل ضعف در عملکرد باتری پرچمداران ال‌جی منشا نرم‌افزاری ندارد. در هر صورت باید گفت که چشم بادامی‌ها یکی از بازندگان اصلی در سال 2018 بوده‌اند که در زمینه‌هایی هم‌چون عملکرد دوربین و باتری با پسرفت روبرو شده‌اند.

نوشته چرا بازدهی باتری پرچمداران ال‌جی در سال 2018 راضی کننده نبوده است؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.