چطور امکان چت مستقیم با واتس اپ را در وردپرس فراهم کنیم؟

سال هاست که در امر بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری، ایجاد کانال های ارتباطی با کاربران به طور مستقیم از طریق سایت مطرح بوده و راه حل هایی نیز برای آن ارائه شده است. برای مدت ها ایمیل، یکی از بهترین راه های ارتباطی بوده است. ایمیل برای کسب و کارهایی که پاسخ دهی در لحظه برای شان اهمیت ندارد یکی از بهترین گزینه هاست اما برای برخی بیزینس ها که باید سریع تر به کاربر پاسخ دهند پشتیبانی آنلاین بهترین گزینه است.

امکان چت مستقیم با واتس اپ یکی از روش های پشتیبانی آنلاین است که طی آن، کاربر نیازی ندارد تا به واتس اپ خود مراجعه کند، شماره وارد کند و ارتباط را ایجاد کند چرا که باکس چت با مدیر سایت روبروی اوست و کافی است اطلاعاتی وارد کند و مکالمه را شروع کند.

چت مستقیم با واتس اپ در سایت برای چه پلتفرم هایی امکان پذیر است؟

آن چه که من می خواهم در این بخش به معرفی آن بپردازم، صرفا آموزش استفاده از چت مستقیم با واتس اپ در سایت برای وب سایت هایی است که مبتنی بر وردپرس هستند. چت مستقیم با واتس اپ در سایت های وردپرسی تنها به کمک فعال کردن و نصب یک افزونه در بخش افزونه های وردپرس امکان پذیر است.

 

چرا چت مستقیم با واتس اپ در سایت بهترین شیوه پشتبانی آنلاین است؟

از آن جا که مبحث پشتیبانی آنلاین برای افزایش فروش سایت ها بسیار اهمیت دارد، سال ها پلتفرم های مختلفی ارائه شده اند که امکان چت مستقیم را با کاربران فراهم می آورند. مثلا برخی از وب سایت ها وجود دارند که این کار را به عنوان یک رابط میانی بین کاربر و مدیریت سایت ایجاد می کنند. اما واتس اپ یکی از بهترین گزینه هاست.

دلیل مهمی که ما داریم این است که واتس اپ در حال حاضر چیزی بیش از ۱٫۵ میلیارد نفر عضو پذیرفته است پس احتمال می رود شمار زیادی از کاربرانی که از سایت شما دیدن می کنند، از واتس اپ نیز استفاده کنند پس یکی از بهترین راه های ارتباطی ایجاد تماس از طریق واتس اپ است.

اما نکته دیگر این که، امکانات واتس اپ برای تماس با مشتری، به قدر کافی مناسب است که هر گونه سرویس دیگر را کنار می زند.

 

نصب پلاگین چت واتس اپ در وردپرس

خب این اولین مرحله است که قصد داریم طی آن، امکان چت مستقیم با واتس اپ در سایت را برای کاربران فراهم کنیم.

برای شروع، به بخش مدیریت وردپرس خود برود. در این قسمت می توانید گزینه افزونه ها، پلاگین ها یا Plugins را انتخاب کنید. کاربرانی که از نسخه فارسی شده وردپرس استفاده می کنند، این قابلیت ها را در سمت راست مشاهده می کنند اما سایرین در سمت چپ پنل مدیریت می توانند به دنبال این آپشن ها باشند.

نکته: از آن جا که وردپرس کارها، به خوبی جایگاه های مختلف در مدل فارسی و لاتین وردپرس را می شناسند، برای آگاهی بهتر از طریق نسخه لاتین آموزش را به پیش می بریم.

امکان چت مستقیم با واتس اپ در سایت

وقتی که در صفحه پلاگین ها قرار گرفتیم، به راحتی می توانید روی Add New کلیک کنید تا یک پلاگین جدید را اضافه کنید. در این قسمت می توانید جستجو را آغاز کنید و یا این که اگر افزونه معروفی می شناسید آن را معرفی کنید. توصیه من به شما این است که به دنبال cresta whatsapp باشید. با جستجوی این عبارت پلاگین یا افزونه  Cresta WhatsApp Chat نمایش داده می شود.

امکان چت مستقیم با واتس اپ در سایت

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید عبارت مورد نظر را سرچ کنید و بعد مشاهده خواهید کرد که پلاگین مورد نظر نمایش داده خواهد شد. در کنار نام پلاگین عبارت و دکمه Install Now را مشاهده می کنید. روی این گزینه کلیک کنید تا عملیات نصب افزونه شروع شود که البته کمی باید صبر کنید تا نصب به خوبی صورت گیرد.

بعد از اتمام نصب، حالت نمایشی پلاگین به صورت زیر تغییر می یابد:

امکان چت مستقیم با واتس اپ در سایت

در این قسمت با هیچ کدام از اطلاعات تمایش داده شده کاری نداریم مگر با دکمه Activate! روی این گزینه کلیک کنید تا اکتیو شود.

فعال کردن افزونه چت مستقیم با واتس اپ در وردپرس

وقتی که Cresta WhatsApp Chat را نصب کردید، حالا نوبت به این می رسد که اطلاعات خود را در آن ثبت کنید. برای این مورد به صفحه پلاگین ها بروید و این افزونه را با همین نام پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن افزونه وارد بخش تنظیمات آن شوید. Settings را کلیک کنید تا بتوانید اطلاعات مورد نظر خود را برای پیکربندی اضافه کنید.

امکان چت مستقیم با واتس اپ در سایت

وقتی که وارد صفحه تنظیمات شدید، کافی است با کمی اسکرول کردن بخش افزودن شماره موبایل را پیدا کنید. شماره موبایل خود را با فرمت مشخص در آن وارد کنید

امکان چت مستقیم با واتس اپ در سایت

گزینه های پیکر بندی بر اساس چت نفر به نفر یا ورد افراد به گروه فعال است. با کمک این قابلیت می توانید نظر حداکثری کاربران را به خود جلب کنید.

اما مساله ای که وجود دارد این است که این امکان رو تمام صفحات فعال نیست بلکه باید خودتان به طور دستی این تنظیمات را ایجاد کنید. برای این منظور، باید به تنظیمات Floating Box بروید.

امکان چت مستقیم با واتس اپ در سایت

در این قسمت شما می توانید مشخص کنید که باکس چت با واتس اپ در سایت وردپرسی دقیقا کجای سایت نمایش داده می شود.

اگر می خواهید که به صورت یک باکس شناور باشد، گزینه اول یعنی show floating box را تیک بزنید.

در ادامه می توانید مشخص کنید که این باکس در چه صفحاتی فعال شود. مثلا در این لیست مشخص شده که در تمام پست ها، پیج ها، بلاگ و صفحه اصلی سایت این باکس نمایش داده شود. شما می توانید در تمام صفحات این باکس را فعال کنید.

 

باکس چت با واتس اپ در سایت وردپرسی چطور به نظر می رسد؟

وقتی که باکس چت با واتس اپ در سایت وردپرسی را فعال کردید، به راحتی می توانید وارد بخش رابط کاربری سایت شوید و آن را تست کنید.

وقتی که در صفحه ای قرار می گیرید باید آیکون واتس اپ را مشاهده کنید که در گوشه ای واقع شده است:

باکس چت با واتس اپ در سایت وردپرسی

اگر روی این آیکون سبز رنگ که در بالا مشاهده می کنید کلیک کنید، می توانید به راحتی باکس شناور چت با واتس اپ را باز کنید:

باکس چت با واتس اپ در سایت وردپرسی

بدین ترتیب می توانید سوال خود را بنویسید و روی دکمه سبز رنگ با عنوان send via whatsapp کلیک کنید این جمله گویای این است که سوال مورد نظر توسط واتس اپ ارسال خواهد شد.

اگر هم بخواهید این صفحه چت را ببندید تنها کاری که باید کنید این است که، روی آیکون سبز رنگ ضربدر × کلیک کنید.

آیا از این ترفند و معرفی افزونه کسب و کار وردپرس راضی بودید؟

منبع

نوشته چطور امکان چت مستقیم با واتس اپ را در وردپرس فراهم کنیم؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.