چیپست اسنپدراگون ۸۳۶ وجود نخواهد داشت؛ حداقل نه تا پایان امسال!

چیپست اسنپدراگون 836 وجود نخواهد داشت؛ حداقل نه تا پایان امسال!
چیپست اسنپدراگون ۸۳۶ وجود ندارد. این خبری است که به تازگی در فضای آنلاین به گوش می‌رسد. منتظر معرفی اسنپدراگون ۸۳۶ نباشید، حداقل تا پایان سال جاری که این چنین به نظر می‌رسد!

اگر به یاد داشته باشید، شایعات زیادی ادعا می‌کردند که کوالکام قصد دارد نسخه نسبتا بهبود یافته تری از اسنپدراگون ۸۳۵ را تا پایان آخرین سه ماهه (کوارتر چهارم) سال ۲۰۱۷ روانه بازار گوشی‌های هوشمند کند. اکنون به نظر می‌رسد که این خبر در حد و اندازه همان شایعه باقی خواهد ماند و به واقعیت تبدیل نخواهد شد. کمپانی کوالکام قصد ندارد تا پایان سال جاری هیچ پردازنده دیگری را عرضه کند.

یکی از منابع نزدیک به کمپانی کوالکام ادعا می‌کند که این تراشه ساز بزرگ هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی اسنپدراگون ۸۳۶ در سال ۲۰۱۷ ندارد. اسنپدراگون ۸۳۵ گزینه بسیار مناسبی برای هر تولید کننده ای است که می‌خواهد یک گوشی هوشمند پرچمدار را عرضه کند. با این وجود این احتمال وجود دارد که این غول تراشه ساز جهان بخواهد چیپست‌های جدیدی را تا پایان ۲۰۱۷ عرضه کند. البته به احتمال بسیار زیاد این پردازنده‌ها به محدوده پایین رده تا میان رده بازار تعلق خواهند داشت تا جانشینی برای پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۳۵ که در اوایل سال جاری معرفی شد.

مطمئن ما به طور صد در صد نمی‌توانیم درستی این گزاترش را تایید کنیم، اما بر اساس شواهد موجود و گزارش‌هایی که در منابع مختلف منتشر شده است، بعید به نظر می‌رسد که تراشه جدید دیگری از کوالکام تا پایان سال جاری رخ نشان دهد.

با این وجود شایعاتی که درباره پردازنده شیائومی می میکس ۲ نیز گفته می‌شد، در همان حد شایعه باقی خواهند ماند. گوشی شیائومی می میکس ۲ در یازدهم سپتامبر (۲۰ شهریورماه) معرفی خواهد شد و با این وجود، این پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ است که در این پرچمدار قدرتنمایی خواهد کرد، هر چند که پیش از این نیز کوالکام این خبر را تایید کرده بود.

.

منبع: phonearena

مطلب چیپست اسنپدراگون ۸۳۶ وجود نخواهد داشت؛ حداقل نه تا پایان امسال! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.