جریمه ۱۰ میلیون دلاری شرکت انگلیسی به علت هک شرکت رقیب
آیا همه مردم ایران باید واکسن کرونا بزنند؟ اولویت بندی تزریق واکسن به چه ترتیب است؟
در روزهای اخیر اخبار خرید واکسن کرونا و آغاز تستهای بالینی واکسن داخلی کرونا به یکی از مهمترین اخبار برای مردم ایران تبدیل شده است، با نزدیک شدن به اولین سالگرد شیوع ویروس کرونا در جهان، کشورها و کمپانیهای مختلف به دنبال تولید هر چه سریعتر واکسن کرونا هستند تا هر چه سریعتر سایه سنگین این ویروس از زندگی عادی مردم برداشته شود.
اما همچنان که در بهبهه اخبار مربوط به خرید و تولید واکسن کرونا هستیم، سه سوال مهم مطرح میشود، آیا همه مردم ایران باید واکسن کرونا را تزریق کنند؟ چه گروههایی در اولویت اول دریافت واکسن کرونا هستند؟ واکسن کرونا تا چه زمانی مصونیت ایجاد میکند؟
آیا همه مردم ایران به واکسن کرونا نیاز دارند؟
دکتر حمید سوری، اپیدمیولوژیست و استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگوی اخیر خود به این سوال پاسخ داده است، دکتر سوری در پاسخ به سوال آنکه آیا همه مردم باید واکسن کرونا را تزریق کنند گفت: خیر، نیازی نیست تا همه مردم واکسن کرونا را تزریق کنند، البته باید بدانیم که در حال حاضر واکسن کرونا برای همه در دسترس نیست، به این ترتیب در ایران و دیگر کشورهای جهان، تزریق واکسن کرونا اولویت بندی میشود، در این اولویت بندی افرادی که بیشتر در معرض خطر باشند ابتدا واکسن کرونا را دریافت میکنند، سپس افراد در معرض خطر مانند تیم درمانی بیمارستانها واکسن تزریق خواهند کرد و بعد از آن نوبت طیفهای مختلف افراد جامعه میرسد.
اولویت بندی به چه شکل است؟
دکتر سوری ادامه داد: طبق اصول کلی واکسن که در دنیا وجود دارد، در یک جامعه افرادی که بیماری زمینهای دارند، همچنین افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند مانند سالمندان و افراد ناتوان در اولویت هستند، سپس زنان باردار و افرادی که به صورت گروهی زندگی میکنند مانند سربازان، زندانیها و … در اولویت قرار میگیرند. نکته دیگر اولویت بندی منطقهای است، برخی از شهرها شلوغ و مناطق قرمز، میزان شیوع و مرگ بالایی دارند و در اولویت قرار دارند. توزیع عادلانه واکسن به گونهای است که افرادی که در کمتر در معرض خطر هستند، مانند کودکان و نوجوانان در اولویتهای پایانی دریافت واکسن قرار بگیرند.
واکسن کرونا تا چه زمانی مصونیت ایجاد میکند؟
استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به این مورد مشخص نیست که واکسیناسیون چه مدت به طول میانجامد، اعلام کرد: واکسن کرونا به این شکل نیست که پس از تزریق مصونیت دائم ایجاد کند، طبق بررسیها در حال حاضر واکسنها 4 تا 6 ماه مصونیت ایجاد میکنند بنابراین افرادی که واکسن تزریق کردهاند مجددا در صف تزریق واکسن یادآور نیز قرار میگیرند. با توجه به این نکته که واکسن کرونا برای همه مردم جهان تولید نشده و مدت زمان انجام فرایند واکسیناسیون معلوم نیست، مردم باید به رعایت نکات بهداشتی ادامه دهند و در این زمینه کوتاهی نکنند.
نوشته آیا همه مردم ایران باید واکسن کرونا بزنند؟ اولویت بندی تزریق واکسن به چه ترتیب است؟ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.
درخواست ۸۸ درصد از کاربران برای بازگشت قیمت خودرو و مسکن به سایتها
هشت ماه از حذف قیمت مسکن و خودرو از سایتهای اینترنتی گذشته و مردم در این مدت درگیر مشکلات ریز و درستی برای معاملات ضروری بودهاند. مرکز افکارسنجی سپنتا پس از این مدت، در روزهای گذشته به استناد یک نظرسنجی گسترده مردمی، از تمایل ۸۸درصدی مردم برای بازگشت قیمتها خبر میدهد.
از نیمه اردیبهشت امسال پس از شکایت وزارت صمت و بهدستور مراجع قضایی، قیمت پیشنهادی فروشنده از آگهیهای فروش مسکن و خودرو در تمام پلتفرمهای نیازمندیهای آنلاین از جمله دیوار، شیپور و باما حذف شد. این حذف در آگهیهای فروش خودرو شامل تمام شهرها و در آگهیهای فروش مسکن شامل تهران و چند شهر دیگر میشد. هدف از این تصمیم کنترل قیمتهای مسکن و خودرو، بازگرداندن آرامش به این بازارها و مقابله با رفتارهای سوداگرانه اعلام شده بود.
این موضوع در هشت ماه گذشته بازتاب فراوانی در رسانههای جمعی داشته و آگهیدهندگان و آگهیبینندگان زیادی نارضایتی خود را از این تصمیم در ابعاد مختلف ابراز کردهاند. بهتازگی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از اعضای کمیسیونهای اقتصادی و صنایع مجلس نیز در اظهارات جداگانهای حذف قیمتها از آگهیها را تصمیمی اشتباه عنوان کردهاند که شفافیت را در بازارها از بین برده و راه را برای قیمتگذاریهای نامتعارف باز کرده است.
برای بررسی دقیقتر نظرات کاربران این پلتفرمها و سنجش میزان رضایت آنها از حذف قیمت آگهیهای خودرو و مسکن، مرکز افکارسنجی سپنتا هفته گذشته در یک نظرسنجی با مشارکت بیش از هزار کاربر عادی و آژانس املاک در شهر تهران، تأثیر این تصمیم را در کیفیت مواجهه آنها با این پلتفرمها مطالعه کرد. در میان این افراد، حدود ۸۸ درصد اعلام کردند در مجموع، بازگرداندن قیمت پیشنهادی فروشنده به پلتفرمها سبب افزایش رضایت آنها بهعنوان کاربر خواهد شد. پاسخهای کاربران عادی و آژانسهای املاک را بهتفکیک در ادامه این گزارش بخوانید.
۹۰ درصد کاربران عادی موافق بازگشت قیمتها
حدود ۷۵ درصد از کاربران عادی میزان استفاده خود را از این پلتفرمها در یک سال اخیر «بسیار زیاد» یا «زیاد» عنوان کردند که نیمی از آنها بیشتر بهعنوان خریدار و نیمی دیگر اغلب بهعنوان فروشنده به این پلتفرمها سر زدهاند. بهطور کلی، ۹۰ درصد این کاربران با بازگشت قیمتها به پلتفرمهای نیازمندیهای آنلاین «بسیار موافق» یا «موافق» بودهاند.
بیش از ۸۷ درصد کاربران عادی اعتقاد داشتند حذف قیمت پیشنهادی فروشنده از این پلتفرمها انجام معامله را دشوار کرده است. حدود ۹۵ درصد آنها اظهار کردند حذف قیمتها سبب شده است آنها وقت بسیار بیشتری برای برقراری تماس تلفنی با آگهیگذاران یا انجام مکالمه متنی در محیط پلتفرم جهت پرسیدن قیمت ملک یا خودرو صرف کنند. در نهایت، بیش از ۷۶ درصد کاربران حذف قیمتها را مانع ایجاد شفافیت در بازار و موجب بیاعتمادی به آگهیگذاران دانستند.
۸۵ درصد مشاوران املاک موافق بازگشت قیمتها
نتایج نظرسنجی از مشاوران املاک نشان میدهد این دسته نیز همانند کاربران عادی از وضعیت ایجاد شده پس از حذف قیمتها رضایت ندارند. در این پژوهش، حدود ۹۷ درصد از آژانسها میزان استفاده خود را از پلتفرمهای نیازمندیهای آنلاین در یک سال اخیر «بسیار زیاد» یا «زیاد» عنوان کردند و ۸۵ درصد از آنها موافق بازگشت قیمتها به این پلتفرمها بودند.
حدود ۸۰ درصد آژانسهای املاک معتقد بودند حذف قیمت پیشنهادی فروشنده از این پلتفرمها سبب دشواری انجام معامله شده است. بیش از ۹۰ درصد آنها اظهار کردند حذف قیمتها سبب شده است وقت بسیار بیشتری برای پاسخگویی به تماسهای تلفنی یا مکالمات متنی در محیط پلتفرم جهت اعلام قیمت ملک صرف کنند. همچنین، حدود ۷۵ درصد آژانسها حذف قیمتها را مانع ایجاد شفافیت در بازار و زمینهساز بروز بیاعتمادی بین طرفین دانستهاند.
نمودارهای زیر جزئیات نتایج نظرسنجی را در بین همه پرسششوندگان برای هر سؤال نشان میدهد.
حذف قیمت انجام معامله را دشوار کرده است.
حذف قیمت سبب صرف زمان بیشتر برای به دست آوردن قیمت از طریق تماس تلفنی یا انجام چت شده است.
حذف قیمت مانع از شفافیت بازار و سبب ایجاد بیاعتمادی بین طرفین شده است.
در مجموع، بازگرداندن قیمت سبب افزایش رضایت من به عنوان کاربر این پلتفرمها خواهد شد.
میانگین پاسخ کاربران به سؤالات نظرسنجی
نوشته درخواست ۸۸ درصد از کاربران برای بازگشت قیمت خودرو و مسکن به سایتها اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.
اسمارتفون میانرده جدید موتورولا با پرچمدار گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ رقابت خواهد کرد
یک شخص خبرچین با نام استیو همرستوفر که با شناسه OnLeaks نیز شناخته میشود؛ تصویری از اسمارتفون میانرده جدید موتورولا با نام موتو جی استایلوس 2021 را منتشر نموده است. این هندست یکی از رقبای جدی برای گلکسی نوت 20 سامسونگ بهشمار میرود.
این محصول میانرده مجهز به یک نمایشگر تخت 6.8 اینچی غولپیکر، سیستم دوربین چهارگانه، دوربین سلفی داخل حفره کرویشکل، حسگر اثرانگشت در قسمت پشتی دستگاه، درگاه ویژه قلم استایلوس و جک صوتی 3.5 میلیمتری هدفون است. بر اساس جزئیات ارائه شده توسط استیو همرستوفر و ایوان بلاس فهرست مشخصات موتو جی استایلوس 2021 به شرح زیر است:
- نمایشگر 6.8 اینچی تخت با رزولوشن 1080×2400 پیکسل
- دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین فوقعریض 8 مگاپیکسلی، حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی
- دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
- تراشه اسنپدراگون 675
- 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظهداخلی
- سیستمعامل اندروید 10
- باتری 4000 میلیآمپرساعتی
- اسکنر اثرانگشت در قسمت پشتی گوشی
- ارتفاع، پهنا و ضخامت دستگاه بهترتیب برابر با 169.6، 73.7 و 8.8 میلیمتر (با احتساب برجستگی ماژول دوربین پشتی برابر با 10.9 میلیمتر)
- قلم استایلوس و جک صوتی 3.5 میلیمتری هدفون
نوشته اسمارتفون میانرده جدید موتورولا با پرچمدار گلکسی نوت 20 سامسونگ رقابت خواهد کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.
همراه اول تا پایان سال، پنج سایت اینترنت ۵G نصب میکند
همراه اول سه سال پس از آغاز مطالعات با همکاری شرکت نوکیا و چند دانشگاه، بالاخره خبر از نصب پنج سایت اینترنت 5G تا پایان سال جاری داد.
در راستای عدالت ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان،تامین ارتباطات مناطقی که امکان اجرای شبکه فیبر و پوشش رادیویی ندارند توسط شرکت ارتباطات
تولید محتوا در کنار آموزش راه صیانت از کودکان در فضای مجازی است
توسعه دانشبنیانها و استارتآپها از طریق نمایشگاه «الکاماستارز»
کدهای تخفیف شگفتانگیز روزانه در فروشگاه اینترنتی افق کوروش
در این روزهای کرونایی همه به خرید اینترنتی سوق داده شدهاند و اُکالا، سوپرمارکت اینترنتی افق کوروش، یکی از پیشتازان فروش اینترنتی محصولات سوپرمارکتی در ایران است.