آخرین اخبار دنیای فناوری با سلام نو

در همین حال که شما به موبایل یا صفحه تبلت یا مانیتور خود نگاه می‌کنید با فناوری مدرن درگیر هستید، فناوری‌ای که امروز یکی از نقش آفرینان اصلی زندگی شماست.

شاید شما هم به دلیل مشغله زیاد، فرصت این را نداشته باشید که اخبار دنیای فناوری تکنولوژی را با جزئیات دنبال کنید، در عین حال دوست ندارید که خبرهای داغ از زیر دست شما فرار کند. شاید در چند کانال در تلگرام عضو باشید و چند سایت را به شکل روزانه دنبال کنید اما بعید است مشغله شما اجازه دهد زیاد به روز بمانید.

ما در تحریریه سلام نو به این مسئله فکر کرده‌ایم و تلاش کردیم داغ‌ترین اخبار روز دنیای تکنولوژی و فناوری را برای شما انتخاب کنیم تا از وب گردی برای یک خبر خاص بی‌نیاز شوید.

ما با شما مهمترین اخبار دنیای تکنولوژی را که در این چند روز اخیر اتفاق افتاده اند را به اشتراک خواهیم گذاشت و تلاش می‌کنیم از چرخش ماه تا چرخش سکه‌های ارز مجازی را در کنار شما دنبال کنیم.

مثلا تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید ماه چرا می‌‎چرخد؟ چرخش ماه، مانند “رینر گاما” می‌تواند نتیجه تعاملات بادهای خورشیدی با بخش‌های جدا شده از میدان مغناطیسی ماه باشد. تصویر فوق توسط “مدارگرد شناسایی ماه” (Lunar Reconnaissance Orbiter) ثبت شده است.

یا آیا تا به حال شنیده‌اید که چرا یکی از روسای ارشد هووای و دختر مدیرررعامل آن دستگیر شده است؟ منگ وانژو مدیر مالی هواوی اخیرا به جرم‌های مختلفی که برخی از آنان با تحریم ایران مرتبط است بازداشت شده است. وکلای خانم منگ وانژو مدیرمالی شرکت هواوی اعلام کردند: به دلیل عدم رعایت حقوق موکلش در جریان بازداشت و بازجویی وی، از کاندا شکایت می کنند.

این در حالی است که دراخیرا در یک نشریه گزارشی را در رابطه با تلاش های هواوی برای دستیابی به اسرار تجاری و اطلاعات حساس صنعت موبایل منتشر کرد و در این گزارش مدعی شد که شرکت مورد بحث در مواردی که کارکنان اسرار محرمانه رقبا را در اختیار آن می گذاشتند مبلغی را بابت پاداش به آنها پرداخت می کرده.

جالب است بدانید که براساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، هواوی تلاشی برای پنهان سازی برنامه های تشویقی خود نکرده و با این موضوع ابدا به عنوان اسرار شرکت برخورد نمی کرده است.

یا مثلا فیسبوک که روزی در ایران سرآمد شبکه‌های اجتماعی بود و حالا مالک اینستاگرام است اخیرا قصد کرده تا از شرکت‌های فروشنده لایک و فالور فیک شکایت کند.

فیس بوک امیدوار است با چنین شکایتی نشان دهد فعالیت‌های کلاهبردارانه قابل قبول نیست. این شرکت توضیح داده از حساب‌های کاربری تقلبی برای عملیات‌های فیشینگ، کلاهبرداری‌ها، تبلیغات کلاهبردارانه و غیره استفاده می‌شود. همچنین در سال‌های اخیر این حساب‌های تقلبی به انتشار اخبار غلط نیز دامن زده اند.

فیس بوک برای حل این مشکل از هوش مصنوعی کمک گرفت و از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی ۲.۱ میلیارد حساب کاربری تقلبی را حذف کرد. با این وجود حساب‌های کاربری تقلبی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اصلا به این فکر کرده‌اید که اگر یک روز آیفون این فروش افسانه‌ای را نداشته باشد چه بر سر اپل می‌آید؟ به نظر می رسد که مقامات اپل درباره احتمال کاهش استقبال کاربران و افت فروش گوشی‌های آیفون جدید در سالهای آتی ابراز نگرانی کرده‌اند به همین دلیل آنها اعلام کرده‌اند که قصد دارند استراتژی‌های خود را برای تمرکز بر تولید محصولات و تکنولوژی‌های خود تغییر داده و بدین ترتیب از وابستگی خود به گوشی‌های هوشمند آیفون و میزان فروش و درآمدزایی آن بکاهند.

به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، اپل به صورت تدریجی در حال پیاده‌سازی تغییر و تحولات جدیدی در سطوح مدیریتی و استراتژیکی بوده و خود را برای دوران پسا آیفون یا پس از آیفون آماده می کند.

ما در سایت و اینستاگرام سلام نو مجموعه‌ای از این اخبار را از دنیای فناوری و تکنولوژی در کنار هم گرد می‌آوریم تا شما بتوانید آخرین اخبار دنیای فناوری را به سادگی دنبال کنید.

نوشته آخرین اخبار دنیای فناوری با سلام نو اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.