آخرین اطلاعات منتشر شده از موتو X4؛ اسنپدارگون ۶۶۰ و دوربین دوگانه

آخرین اطلاعات منتشر شده از موتو X4؛ اسنپدارگون 660 و دوربین دوگانه

خانواده موتو X به پرچم‌داران موتورولا تعلق داشت، تا اینکه سال گذشته لنوو این این مقام را به خانواده موتو Z اعطا کرد. از آن‌جایی که از سال 2016 هیچ اسمارت‌فون جدیدی از سری موتو X معرفی نشد، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که این خانواده به صورت کامل کنار گذاشته شده است. با این حال چندی است که خبرها و شایعاتی پیرامون یک مدل جدید در خانواده موتو X منتشر می‌شود که قرار است تا چندی دیگر به صورت رسمی معرفی و روانه بازار شود. این هندست با نام موتو X4 شناخته می‌شود و یک میان‌رده قدرتمند خواهد بود.

اولین رندرهای رسمی این اسمارت‌فون حدود دو ماه پیش منتشر شد، در آن زمان این هندست با نام موتو (X (2017 شناخته می‌شد. این تصاویر نشان می‌دادند طراحی موتو X4 به سری موتو Z شباهت دارد با این تفاوت که فاقد پین‌های اتصال موتو ماد خواهد بود. موتو X4 هم‌چنین به بدنه‌ای شیشه‌ای مجهز خواهد شد و از دوربین دوگانه استفاده می‌کند.

یکی از کاربران توییتر با نام Andri Yatim اخیرا دو توییت را منتشر کرده است که مشخصات سخت‌افزاری موتو X4 را به نمایش می‌گذارد، هم‌چنین Rquandt، لو دهنده معروف دنیای فناوری این دو پست را بازتوییت کرده است که نشان می‌دهد اطلاعات منتشر شده به احتمال بسیار زیاد موثق خواهد بود.

بنا بر گفته‌های Andri Yatim، موتو X4 در تاریخ 30 ژوئن رونمایی خواهد شد. این اسمارت‌فون توانسته است گواهی IP68 را دریافت کند که به معنای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و غوطه‌وری نیم ساعته در آب به عمق 1.5 متر است. چیپست مورد استفاده در موتو X4 اسنپدراگون 660 خواهد بود و تولید نیروی مورد نیاز این مجموعه سخت‌افزاری را یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی برعهده دارد که از شارژ سریع نیز پشتیبانی خواهد کرد. هم‌چنین در حال حاضر می‌دانیم این اسمارت‌فون به نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح فول اچ‌دی مجهز می‌شود و میزان رم به‌کار رفته در آن به احتمال زیاد 4 گیگابایت خواهد بود.

موتو X4 می‌تواند یک مدل موفق برای لنوو باشد، البته این موضوع بستگی زیادی به قیمت آن خواهد داشت. ممکن است این هندست با قیمت موتو Z2 Play روانه بازار شود، مهم‌ترین برتری موتو Z2 Play پشتیبانی از موتو مادها است اما موتو X4 از پردازنده‌ای قدرتمندتر، مقاومت در برابر نفوذ آب و سلول باتری بزرگ‌تری بهره می‌برد. هم‌چنین وجود یک دوربین دوگانه می‌تواند موجب بهبود بخش تصویربرداری این اسمارت‌فون شود و این موضوع مطمئنا موجب کاهش محبوبیت موتو Z2 Play خواهد شد.

نوشته آخرین اطلاعات منتشر شده از موتو X4؛ اسنپدارگون 660 و دوربین دوگانه اولین بار در پدیدار شد.