آخرین اطلاعات منتشر شده از نوکیا P1 را از اینجا بخوانید

آخرین اطلاعات منتشر شده از نوکیا P1 را از اینجا بخوانید

نوکیا شروعی خوب را داشته است، اولین اسمارت‌فون اندرویدی این کمپانی پس از بازگشت مجددش به بازار اسمارت‌فون‌ها توانست نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند و چندین هزار نسخه فروش داشته باشد، آن‌هم تنها در چند دقیقه!

تاکنون خبرهای زیادی منتشر شده است که می‌گویند نوکیا 6 آخرین اسمارت‌فون نوکیا در این سال نخواهد بود، البته از آن‌جا که هنوز در ابتدای سال میلادی هستیم این امر بسیار بدیهی به نظر می‌رسد. به‌هرحال به‌تازگی مجموعه‌ای از اطلاعات و هم‌چنین رندرهای جدیدی از پرچم‌دار این کمپانی منتشر شده است که نشان می‌دهد نوکیا با تمام قدرتش وارد میدان رقابت خواهد شد.

اگر خبرهای منتشر شده از جانب HMD Global درست باشند، این شرکت قصد ندارد تنها به تولید میان‌رده‌ها بپردازد. گفته می‌شود که در سال 2017 شاهد رونمایی از 7 اسمارت‌فون تحت برند نوکیا خواهیم بود که حداقل یکی از آن‌ها بالارده بوده و در سطح یک پرچم‌دار ظاهر خواهد شد. از این رو پیش‌بینی می‌شود که نوکیا P1 بتواند لقب پرچم‌داری نوکیا در نیمه ابتدایی سال 2017 را بر عهده بگیرد.

اندکی بعد از برگزاری نمایشگاه CES 2017 شماری از خبرها حاکی از آن بودند که اسمارت‌فون آزمایشی مورد استفاده توسط کوالکام که برای نمایش قدرت اسنپدارگون 835 استفاده می‌شد، همان نوکیا 8 بوده است. اگرچه این خبر توسط کوالکام تکذیب شد، اما انتشار این تکذیبیه نتوانست موج عظیمی از خبرها که پیرامون پرچم‌دار آینده نوکیا منتشر می‌شد را فرو نشاند. یکی از اولین خبرهایی که از پرچم‌دار بعدی نوکیا منتشر شد در رابطه با نام آن بود، اگرچه گمان می‌رفت نوکیا پرچم‌دارش را با نام نوکیا 8 معرفی کند اما در خبرها عنوان شد این نام به نوکیا P1 تغییر یافته است.

اخیرا یک منبع چینی اطلاعات تازه‌ای را در رابطه با نوکیا P1 منتشر کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از چیپست اسنپدارگون 835 و لنزهای ساخته کارل زایس برای بخش دوربین اشاره کرد. هم‌چنین یک رندر جدید از این اسمارت‌فون منتشر شده که نشان دهنده شمایل پرچم‌دار آینده نوکیا است. هم‌چنین در بخش پشتی اسمارت‌فون به خوبی می‌توان لنزهای کارل زایس استفاده شده را مشاهده کرد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که نوکیا P1 تنها در یک نسخه و با اسنپدارگون 835 عرضه نمی‌شود، بلکه یک مدل با اسنپدارگون 821 در ابتدا عرضه خواهد شد که قیمت کم‌تری خواهد داشت. از جمله مشخصات نوکیا P1 می‌توان به نمایشگر 5.7 اینچی سوپر امولد با وضوح تصویر QHD، دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی و حافظه داخلی 64/128 گیگابایتی اشاره کرد.

با این همه تاکنون هیچ‌کدام از این اطلاعات جنبه رسمی نداشته و در حد یک شایعه هستند، بنابراین نمی‌توان به طور قطع تصاویر و اطلاعات منتشر شده از این اسمارت‌فون را تایید شده دانست.

نوشته آخرین اطلاعات منتشر شده از نوکیا P1 را از اینجا بخوانید اولین بار در پدیدار شد.