آشنایی با ۹ شرکتی که می‌توانند به صورت رسمی محصولات اپل را وارد ایران کنند

آشنایی با ۹ شرکتی که می‌توانند به صورت رسمی محصولات اپل را وارد ایران کنند

چندی پیش خبرهایی منتشر شد که مطابق آن با اجرای طرح رجیستری تنها راه ورود آی‌فون و استفاده از آن‌ها ثبت نمایندگی رسمی اپل در ایران است. البته این محدودیت برای دیگر کمپانی‌های معروف نیز صدق می‌کند اما دستور جمع‌اوری آی‌فون‌های قاچاقی از فروشگاه‌ها موجب شد این اسمارت‌فون در کانون توجهات قرار بگیرد.

مجتبی خسروتاج قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت به تازگی نامه‌ای را برای رئیس سازمان توسعه تجارت ارسال و در آن شرایط جدید واردات گوشی آیفون را اعلام کرده است.

خسروتاج در این نامه اعلام داشته است که با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نامه سازمان حمایت ازمصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان؛ مجوز واردات رسمی آی‌فون را برای ۹ شرکت ایرانی که توانایی و شرایط لازم را دارند، صادر شود. در این لیست اسامی شرکت‌هایی هم‌چون شرکت مدیا پردازش، توسعه سرمایه گذاری گروه آروند، شرکت تجاری دلتا همراه پرداز شرق، سیب طلایی هوشمند و … دیده می‌شود.

حدودا یک ماه و نیم تا اجرای رسمی طرح رجیستری موبایل‌های وارد شده از مبادی رسمی باقی مانده است. با اجرایی شدن این طرح ارایه خدمات شبکه‌ای تنها برای موبایل‌هایی امکان‌پذیر است که به صورت رسمی وارد شده و سریال آن‌ها در دیتابیس به ثبت رسیده باشد.

نوشته آشنایی با ۹ شرکتی که می‌توانند به صورت رسمی محصولات اپل را وارد ایران کنند اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.