آغوش باز تیم کوک برای روی‌آورندگان از گلکسی نوت ۷ به آی‌فون‌های اپل!

آغوش باز تیم کوک برای روی‌آورندگان از گلکسی نوت ۷ به آی‌فون‌های اپل!

دیروز اپل نتایج مالی خود را اعلام کرد، مطابق این گزارش اپل توانسته در این بازه سه ماهه تعداد ۴۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه آی‌فون را به فروش برساند. این مقدار از نتیجه به دست آمده در بازه زمانی مشابه در سال گذشته که رقم ۴۸ میلیون و ۴۰ هزار دستگاه را نشان می‌داد، کم‌تر است. با این وجود رقم به‌دست آمده توسط اپل از پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط تحلیلگران وال استریت بیش‌تر است.

البته آی‌فون‌های اپل محصولات هیجان انگیزی هستند، بنابراین انتظار می‌رود به نسبت سایر رقبا فروش بیش‌تری را تجربه کنند با این وجود مشکلات پیش آمده برای پرچم‌دار منفجر شونده سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷ در به دست آمدن این موفقیت بی تاثیر نبوده است. مشکلات به وجود آمده برای گلکسی نوت ۷ ضربه سنگینی را به سامسونگ وارد کرد و اکثر کاربران به سراغ محصولات سایر کمپانی‌ها کشیده شده‌اند و اپل به عنوان یک جایگزین مناسب توانست شمار زیادی از کاربران را به سمت خود بکشاند.

با توجه به گزارشی که تیم کوک منتشر کرده است، سیستم پرداخت اپل (Apple Pay) با توجه به گسترش موقعیتی و هم‌چنین افزایش تعداد ارایه دهندگان این خدمت رشدی ۵۰۰ درصدی را داشته است. هم‌چنین اپل به دنبال این است که حضور پررنگ‌تری را در سایر بخش‌ها از جمله اینترنت اشیا و خانه‌های هوشمند داشته باشد.

تیم کوک اعتقاد دارد مصائب پیش آمده برای گلکسی نوت ۷ منجر به افزایش فروش آی‌فون‌های اپل خواهد شد. البته او به این موضوع مستقیما اشاره نکرده است و تنها این نکته را ذکر کرده است که استفاده از فرصت پیش آمده به واسطه سامسونگ دشوار است اما اپل از روی آورندگان به آی‌فون استقبال خواهد کرد. تقاضا برای آی‌فون ۷ و ۷ پلاس بسیار بیش‌تر از تولید است و تمرکز این کمپانی فعلا برای رفع این مشکل است، اگرچه گذشته به اپل این نکته را آموخته است که رفع این مشکل به چند ماه زمان نیاز دارد.

نوشته آغوش باز تیم کوک برای روی‌آورندگان از گلکسی نوت ۷ به آی‌فون‌های اپل! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.