آلمان برای جبران کسری تراشه از تایوان کمک خواست

ICTna.ir – آلمان از تایوان خواسته است تا تولیدکنندکان تایوانی را متقاعد کند برای جبران و رفع کمبود تراشه‌های نیمه هادی در صنعت خودروسازی که به دنبال پاندمی کووید رخ داده، دست به کار شوند.
 
German Auto Makers.PNG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، خودروسازان سراسر دنیا به دلیل مشکلات پیش آمده در تحویل نیمه هادی‌ها خطوط مونتاز خود را تعطیل کرده‌اند. از سوی دیگر، در برخی موارد هم اقدامات دولت ترامپ علیه کارخانه‌های چینی تولید تراشه شرایط را بدتر کرد.
 
شرایط پیش آمده تولیدات فولکس واگن، فورد، سوبارو، تویوتا، نیسان، فیات و دیگر تولیدکنندگان خود را تحت‌الشعاع قرار داده است.
 
در همین راستا، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان از وانگ می‌هوا، همتای تایوانی خود خواسته است تا برای رفع این بحران با شرکت TSMC، تولیدکننده نیمه هادی تایوانی، بزرگترین تراشه‌ساز دنیا و یکی از اصلی‌ترین تامین‌کننده‌های نیاز آلمان مذاکره کند.
 
آلتامیر در نامه درخواست خود به همتای تایوانی‌اش نوشته است: اگر بتوانید این موضوع را بپذیرید و بر اهمیت افزایش ظرفیت تولید نیمه‌هادی تاکید کنید، بسیار خرسند خواهم شد.
 
او هدفش از افزایش ظرفیت تولید را فعال‌سازی ظرفیت‌های بیشتر و تحویل نیمه‌هادی‌ها در کوتاه و میان مدت عنوان کرده است.
 
وزیر امور اقتصادی تایوان نیز گفته است که درخواست آلمان برای کمک به جبران کمبود تراشه‌های بخش خودروسازی را از طریق کانال‌های دیپلماتیک دریافت کرده است.
 
این درحالیست که برلین قصد دارد در راستای کاهش وابستگی به تامین‌کنندگان آسیایی و جلوگیری از مشکلات مشابه در آینده، از تولید نیمه هادی‌ها در آلمان و اروپا حمایت کند.