آمار فروش کامپیوترهای شخصی در سال ۲۰۱۹ رو‌به افول است

تحلیلگران حوزه فناوری گزارشات جدیدی مبنی‌بر کاهش فروش کامپیوتر‌های شخصی (PC) به دلیل افزایش تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند، ارایه کرده‌اند. آخرین آمار فروش مربوط به کامپیوترهای شخصی طبق گزارش موسسه گارتنر در سه‌ماهه نخست سال 2019 در مجموع 58.5 میلیون دستگاه بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 4.6 درصد کاهش یافته است.

با این‌حال گارتنر اعلام کرد که تقاضاها همچنان برای خرید کامپیوترهای شخصی ادامه دارد. با وجود کاهش فروش دستگاه‌های PC، سه شرکت بزرگ در این حوزه توانستند سهم خود از بازار را افزایش دهند و گارتنر حرکت این شرکت‌ها را یک حرکت پویا در صنعت کامپیوتر می‌داند.

شرکت معروف لنوو یکبار دیگر به عنوان بزرگترین کمپانی فروش PC در جهان مطرح شد. این شرکت با داشتن سهم 22.5 درصدی از کل سهم بازار و با رشد 9.6 درصدی نسبت به سال قبل، توانست آمار بسیار خوبی را در فروش محصولات خود ثبت کند.

پس از لنوو، کمپانی HP با سهم 21.9 درصد و رشد 0.8 درصدی نسبت به سال گذشته توانست رتبه دوم لیست پرفروش‌ترین کامپیوترهای شخصی را به دست آورد.

کمپانی مشهور Dell نیز با ثبت سهم 6.6 درصدی از کل فروش بازار جهانی و رشد 1.5 درصدی نسبت به سال 2018 در رده سوم این لیست قرار گرفته است.

در این لیست کمپانی آمریکایی اپل با وجود کاهش 2.5 درصدی فروش خود در بازار جهانی، همچنان در رتبه چهارم شرکت‌های عرضه‌کننده کامپیوترهای شخصی قرار بگیرد. شرکت‌های تایوانی ایسوس و ایسر نیز در رتبه‌های بعدی این لیست قرار دارند.

هم‌چنین گارتنر اعلام کرد که دستگاه‌های کروم‌بوک گوگل (با وجود این‌که شامل این لیست نبوده) علیرغم کمبود پردازنده‌های سطح پایین توانست با رشد دو‌رقمی در آمار فروش خود نسبت به سه‌ماهه اول سال 2018، میزان فروش نسبتا خوبی را در بازار داشته است.

در حالت کلی می‌توان گفت که آمار فروش کامپیوترهای شخصی در سال 2019 نسبت به سال گذشته، 3.5 درصد کاهش یافته است.

نوشته آمار فروش کامپیوترهای شخصی در سال 2019 رو‌به افول است اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.