آمار متحیر کننده سامسونگ از میزان تولید حافظه طی ۴۰ سال اخیر

رئیس سامسونگ الکترونیکس و مدیر واحد ماژول‌های حافظه این شرکت در جریان رویداد Samsung Tech Day 2022 اعلام کرد که سامسونگ طی مدت بیش از 40 سال گذشته مجموعا 1 تریلیون گیگابایت حافظه را تولید نموده و حدودا نیمی از این ظرفیت طی 3 سال اخیر تولید شده است.

سامسونگ ادعا کرد که برای مدت 20 و 30 سال در زمینه تولید حافظه‌های NAND و DRAM پیشتاز بوده است. در حال حاضر غول کره‌ای سرگرم توسعه پنجمین نسل از حافظه‌های DRAM کلاس 10 نانومتری (1b) و همچنین هشتمین و نهمین نسل از حافظه‌های NAND عمودی موسوم به V-NAND است. این موضوع نویدبخش ادامه عرضه قدرتمندترین ترکیب از فناوری‌های حافظه طی یک دهه آینده است.

به گفته Jung Bae Lee، پیشرفت در پهنای باند حافظه، ظرفیت و بهره‌وری انرژی موجب پیدایش نسل جدیدی از پلتفرم‌ها شده و به‌ نوبه خود نوآوری در زمینه نیمه‌هادی‌های جدید را به‌دنبال داشته است. سامسونگ با انجام این‌کار در صدد دستیابی به سطوح بالاتری از سیر تکامل فناوری‌های دیجیتالی خواهد بود. همچنین سامسونگ بار دیگر به هدف اصلی خود که پایبندی به فلسفه توسعه مشتری‌محور از طریق گسترش همکاری با شرکاء است؛ تاکید کرد.

در همین راستا غول کره‌ای مرکز تحقیقات حافظه سامسونگ (SMRC) را افتتاح نموده و مشتریان و شرکاء از این طریق می‌توانند حافظه‌ها و راهکارهای نرم‌افزاری سامسونگ را در محیط‌های مختلف سرور تست و اعتبارسنجی نمایند. با افتتاح نخستین مرکز SMRC در کره‌جنوبی طی 3 ماهه چهارم سال جاری میلادی، سامسونگ به همکاری با شرکای اکوسیستم خود مانند Red Hat و Google Cloud ادامه داده و مراکز بیش‌تری را در ایالات‌متحده و سایر مناطق جهان افتتاح خواهد کرد.

نوشته آمار متحیر کننده سامسونگ از میزان تولید حافظه طی 40 سال اخیر اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.