آمازون برای دوران قرنطینه جدید آماده می شود/ رشد مالی شگفت انگیز در دوران پاندمی

ICTna.ir – آمازون قرار است روز پنج شنبه آخرین نتایج گزارش های مالی خود را اعلام کند و وال استریت منتظر است بفهمد آیا این فروشگاه اینترنتی می تواند در دوران قرنطینه دوباره ناشی از پاندمی ویروس کرونا به افزایش درخواست های خرید پاسخ دهد.
 
Amazon Pandemic.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سه ماه پیش این بزرگترین فروشگاه آنلاین خرده فروشی جهان از بیشترین رشد مالی در طول تاریخ 26 ساله فعالیت خود خبر داد. این اتفاق ناشی از تصمیم دولت ها به منظور قرنطینه خانگی و ترغیب مردم به استفاده از فروشگاه های آنلاین بود.
 
آمازون از این فرصت سود زیادی برد اما این دوران برای او بدون چالش هم نبود بطوریکه برای مدتی تمامی خدمات انبارداری و تحویلداری خود را به کالاهای ضروری محدود کرد.
 
این شرکت عملیات جدیدی را به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی به فرایندهای فروش خود اضافه کرد اما در عین حال 19 هزار کارگر و کارمند او به ویروس کرونا مبتلا شدند، برخی خواستار بسته شدن این سایت به دلیل کاهش سرعت ارسال مرسولات در مقایسه با روزهای عادی شدند.
 
آنچه که تحلیلگران منتظرند درباره آمازون بدانند، این است که آیا می تواند با چالش های مشابه درحالیکه با افزایش خریدها در سه ماهه پایانی سال 2020 مواجه خواهد شد، دست و پنجه نرم کند؟ انتظار می رود آمازون فردا به چنین سوالاتی در حین ارایه گزارش مالی خود هم پاسخ دهد.
 
آمازون زمان طولانی روی جلوگیری از اتفاقی که در سال 2013 افتاد، کار کرد. در آن زمان به دلیل مشکلاتی که برای این فروشگاه آنلاین در ارسال مرسوله ها رخ داد، بسیاری در روز کریسمس نتوانستند هدایای سفارش داده شده را دریافت کنند و انتظار می رود امسال با افزایش ظرفیت لجستیک و ارسال بتواند حجم بالای سفارش ها را به بهترین نحو مدیریت کند.
 
پیش بینی می شود آمازون در سه ماهه سوم سال 2020 رکورد درآمدی 92.7 میلیارد دلاری را ثبت کرده باشد.