آمازون به دنبال خرید شرکت فیلم‌سازی MGM با مبلغ ۹ میلیارد دلار است

 
آمازون با سرویس پرایم ویدیو تا حدی در حوزه ساخت فیلم و سریال ورود کرده، ولی اکنون شایعه شده که این شرکت می‌خواهد طی یک قرارداد چند میلیارد دلاری شرکت فیلم‌سازی MGM را بخرد تا به شکل جدی‌تری در صنعت سینما و تلویزیون به رقابت بپردازد.
 
به گزارش ورایتی، آمازون پیشنهادی ۹ میلیارد دلاری را برای خرید MGM به این شرکت ارائه کرده است. پیش‌تر خبرگزاری The Information در گزارشی گفته بود که مبلغ مدنظر آمازون چیزی بین ۷ تا ۱۰ میلیارد دلار است و MGM امیدوار است که بتواند پیشنهادی ۹ میلیارد دلاری دریافت کند.
 
شرکت MGM از دسامبر ۲۰۲۰ به فروش گذاشته شده و از سوی دیگر، ادغام دو غول بزرگ رسانه‌ای «وارنرمدیا» و «دیسکاوری» احتمال عقد قرارداد آمازون و MGM را بیشتر می‌کند. وب‌سایت The Information در گزارش خود مدعی بود که وضعیت مذاکرات آمازون با MGM نامشخص است و این گفتگوها شاید هیچ نتیجه‌ای نداشته باشد.
 
خبرگزاری گاردین دسامبر پارسال گفته بود MGM دارای مجموعه بزرگی از ۴ هزار فیلم و ۱۷ هزار ساعت برنامه تلویزیونی است. «جیمز باند» به عنوان یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای تاریخ سینما در کنار آثاری همچون «The Handmaid’s Tale»، «روبوکاپ»، «فارگو» و «Vikings» از جمله آثاری هستند که در تملک این شرکت قرار دارند.
 
با این حال، رقابت در بازار فعلی دنیای سرگرمی با توجه به حضور غول‌های بزرگی مثل دیزنی و نتفلیکس برای بسیاری از شرکت‌های قدیمی سخت شده است. وارنرمدیا و دیسکاوری احتمالا به همین دلیل با یکدیگر ادغام شده‌اند و بعید نیست که آمازون هم سرمایه‌های عظیم خود را از طریق MGM به کار بگیرد تا به شکل جدی‌تری وارد صحنه رقابت در دنیای سینما و تلویزیون شود.
 
آمازون پرایم هم‌اکنون در سراسر جهان بیش از ۲۰۰ میلیون مشترک دارد و ۱۷۵ میلیون مشترک سال گذشته روی این پلتفرم ویدیو تماشا کرده‌اند. نمایندگان آمازون و MGM در حال حاضر از اظهارنظر درباره این شایعات خودداری کرده‌اند.