آمازون تائیدیه FCC برای سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روی شبکه ماهواره ای Kuiper را گرفت

ICTna.ir- آمازون اعلام کرد تائیدیه کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) را برای اجرا و بهره برداری از یک ماهواره صورت فلکی 3.236 دریافت کرد.
 
Amazon Sanction.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت سال گذشته درخواست خود را به FCC ارایه داد و گفته است از پروژه ماهواره ای Kuiper برای تامین ارتباطات باندپهن پایدار و مقرون به صرفه به مناطق روستایی و صعب العبور در آمریکا استفاده خواهد کرد.
 
صورت فلکی ماهواره ای مدار پایین زمین (LEO) همچنین به سایر نقاط جهان هم خدمات ارایه خواهد داد و در ارتفاع 390-370 مایل یا 630-590 کیلومتر عملیاتی خواهد شد.
 
آمازون با در اختیار داشتن این تائیدیه از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری روی این پروژه خبر داده است که موجب اشتغال و فراهم کردن زیرساخت در آمریکا به منظور ایجاد و گسترش شبکه اش خواهد شد.
 
شتاب بخشیدن به ساخت و تست های ماهواره ای و ترمینال های مقرون به صرفه برای مشتریان موجب ایجاد باندپهن سریع و پایدار و در دسترس به تمامی جوامع در سراسر جهان خواهد شد.
 
این شرکت اضافه کرده است که قصد دارد با شرکای تجاری مختلف بخش های عمومی و خصوصی در این پروژه همکاری کند و از پروژه Kuiper به منظور ارایه سرویس بک هال برای اپراتورهای تلفن همراه به منظور توسعه سرویس های LTE و 5G به مناطق جدید استفاده خواهد کرد.