آموزش به کودکان با روبات «سوفیا کوچک»

خواهر کوچک‌تر روبات هوشمند «سوفیا» متولد شد. «سوفیا کوچک» قادر به انجام بسیاری از قابلیت‌های خواهر بزرگ‌تر خود بوده و قصد دارد کودکان را در حوزه‌های متعدد آموزش دهد.
 
شرکت هنگ کنگی «هانسون روباتیک» پس از طراحی موفق روبات سوفیا، این بار پا را فراتر گذاشته و روباتی هوشمند برای کودکان طراحی کرده است. این روبات هوشمند با نام «سوفیا کوچک» برای کودکان
 13- 7 ساله طراحی شده و آنها را در مسائل علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات و همچنین کد‌نویسی آموزش می‌دهد. این روبات 36 سانتیمتر قد داشته و همانند روبات سوفیا چهره‌ای شبیه انسان دارد. او همانند خواهرش قادر به پیاده روی بوده و علاوه بر صحبت کردن به دستورات صوتی نیز پاسخ می‌دهد.
این سیستم هوشمند با کمک هوش مصنوعی چهره‌ها را تشخیص داده و با قصه گویی برای کودکان محیطی شاد و جذاب برای آموزش آنها فراهم می‌کند.
این سیستم قادر به آموزش برنامه نویسی، ریاضیات و همچنین علوم فناوری و مهندسی به کودکان بوده و با برقراری ارتباط دوستانه با آنها سیستم آموزشی شاد و جذابی را پیاده می‌کند. این روبات از طریق تلفن همراه کاربران برنامه‌ریزی شده و علاوه بر سرگرم کردن کودکان همانند یک ابزار آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیوید هانسون، بنیانگذار کمپانی هانسون روباتیک و خالق روبات «سوفیا» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: چشم‌انداز ما در آینده‌ای نه چندان دور ادغام زندگی انسان و روبات‌هاست.
در همین راستا نیز تیم مهندسی و روباتیک ما با الهام از شخصیت جذاب روبات «سوفیا» خواهر کوچکتر وی را به منظور آموزش کودکان خلق کرده است. سوفیا کوچک در حال حاضر در سایت کیک استارتر با قیمتی برابر 149 دلار پیش فروش می‌شود. پیش‌بینی شده است این فناوری هوشمند در ماه سپتامبر 2019 با قیمتی برابر 49 دلار به بازارهای جهانی عرضه شود.