آموزش تشخیص روند صعودی ارز های دیجیتال

سرمایه گذاران همواره در تلاش هستند تا در بازار های مالی به سود بیشتری دست یابند. در بازار کریپتوکارنسی به دلیل نوسانات بالای رمز ارزها و نبود حد نوسان مشخص برای بالا و پایین آمدن میزان قیمت ها، فرصت سود ها و ضرر های سنگین فراهم است. روند قیمتی، جهت حرکت نرخ رمزارز ها در بازار را نشان می دهد که شامل روند های صعودی، نزولی و خنثی می باشد. در روند های صعودی کف موج بعدی از کف موج قبلی بالاتر است و در آن انتهای موج های نزولی  به هم متصل می شود و ورود به بازار در ابتدای این روند برای سرمایه گذاران سودآور خواهد بود. از این رو آموزش تشخیص روند صعودی ارزهای دیجیتال حائز اهمیت است، زیرا با وارد شدن در بازار ارز های دیجیتال در این محدوده، سود برای سرمایه گذاران تضمین می شود. به همین منظور سرمایه گذاران از انواع ابزار ها برای تشخیص روند صعودی بازار ارز های دیجیتال استفاده می کنند.

ابزار های تشخیص روند صعودی ارز های دیجیتال

در مجموع روشهای پیش بینی روند بازار ارز دیجیتال کاملا مبتنی بر اطلاعات گذشته است و رفتار بازار ها براساس سه اصل قیمت، زمان و حجم مبادلات می باشد. به همین ترتیب، همه چیز در قیمت لحاظ شده است و این یعنی عوامل سیاسی، اقتصادی و غیره در قیمت لحاظ شده است. همچنین تغییرات قیمت تابعی از عرضه و تقاضا ارز های دیجیتال است، اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد روند معاملات صعودی و اگر عرضه بر تقاضا پیشی گیرد قیمت کاهش می یابد و روند نزولی می شود. بنابراین در صورتی که در بازار ارز های دیجیتال افزایش سرمایه گذاری رخ دهد  همگام با آن، خرید بیت کوین، خرید اتریوم و ارزهای بر مبنای آن ها افزایش می یابد. درکل تغییرات قیمت اساس تمام پیشبینی های اقتصادی و بنیادی است و استفاده از ابزار های زیر می تواند در پیشبینی روند صعودی بازارها تاثیرگذار باشد.

1_ خط روند

بازار ارز های دیجیتال هرگز به صورت یک خط راست حرکت نمی کند و تغییرات قیمتی به صورت یکسری از حرکات زیکزاگ مشخص می شود. این زیکزاگ ها همانند یکسری موج های پی در پی می باشند که شامل موج های صعودی و نزولی می شوند. برآیند حرکات این موج های صعودی و نزولی روند بازار است که اعتبار آن به عوامل متعددی از قبیل، شیب خط روند، تعداد برخورد نمودار قیمت با خط روند، شدت کاهش یا افزایش قیمت سهم  و بازدهی زمانی بستگی دارد. خط روند صعودی خط صافی است که انتهای موج های نزولی را به یکدیگر متصل می کند. در روند صعودی قیمت در یک بازه زمانی افزایش می یابد و تقاضای قوی، علی رغم عرضه ضعیف ایجاد می شود. همچنین در ایجاد روند صعودی اعتماد سرمایه گذاران به بازار افزایش می یابد و در صورت انتشار اخبار خوب افزایش شدید قیمت به وجود می آید. از این رو در روند های صعودی فروش تتر افزایش می یابد و سرمایه گذاران اقدام به تبدیل تتر به ارز های دیجیتال معتبر می کنند. زیرا قیمت تتر در بازار تقریبا ثابت بوده است و مکانیسمی برای حفظ ارزش دلار به شمار می رود.

2_ الگوهای شمعی ژاپنی

از الگو یا نمودار شمعی ژاپنی می توان در نوسانگیری و سرمایه گذاری های کوتاه مدت استفاده کرد. نمودار های شمعی، اخطار های بسیار مفیدی را مهیا می کنند، اما قیمت هدف را مشخص نمی کنند. برخی از تحلیلگران نمودار های شمعی را برای ورود به بازار و با اخطار خرید آن وارد معامله می شوند و تا زمانیکه اخطار فروش دریافت نکنند در معامله مورد نظر باقی می مانند. از ادغام و درهم افزایی شمع های ژاپنی می توان خروجی های مناسبی برای پیش بینی روند صعودی بازار حاصل نمود، هر چند اعتبار این الگوها امری ذهنی بوده و به تفکر و بررسی نیاز دارد. یکی از معروف ترین الگو های حاصل از تجزیه و تحلیل این روش، الگو های بازگشتی و افزایشی می باشند. در این روش یک قاعده مهم برای ورود به معامله، بر اساس اخطار های بازگشت این است که اگر اخطار در جهت کلی روند بازار بود، سرمایه گذاران وارد معامله شوند. همچنین از معروف ترین الگو های بازگشتی صعودی شامل الگوی دارآویز، الگوی نافذ یا سوزنی، شمعدان های پوشاننده افزایشی و ستاره بامدادی می باشند. در صرافی ارز دیجیتال سعی می شود اکثر رمز ارز ها به صورت الگو و کندل های شمعی به نمایش گذاشته شود. زیرا در این نوع از نمایش، قیمت ابتدایی و پایانی در طول دوره نمایش داده می شود و با استفاده از الگو های بازگشتی حاصل از تجزیه و تحلیل کندل های شمعی می توان پیش بینی های خوبی از روند صعودی بازار انجام داد. در تتر ایران و سایر صرافی ها سعی می شود که این کندل ها همراه با اندیکاتور هایی مانند میانگین متحرک به نمایش گذاشته شود تا کاربران ایرانی بتوانند تحلیل مناسبی از ارز های دیجیتال را به دست بیاورند و به موقع به این بازار ورود و حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

3_ اندیکاتورها

یکی از روشهایی که می توان با استفاده از آن روند صعودی بازار را تعیین کرد، استفاده از سیگنال اندیکاتور های تعیین کننده جهت روند قیمتی می باشد. این اندیکاتور ها که توابع ریاضی هستند، در جهت تحلیل بازار بوسیله ابزار های گرافیکی ترسیم و مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مهم ترین  کاربرد اندیکاتور ها برای تعیین هشدار های مناسب تغییر روند و جهت حرکت قیمت می باشد. برای تعیین روند صعودی بازار این اندیکاتور ها برای پیش بینی قیمت ورودی مناسب هستند و دارای انواع و اقسام مختلف می باشند که بر اساس روند، اسیلاتور ها، حجم معاملات و جابجایی سطوح قیمتی روند استفاده می شوند.

4_ اندیکاتور میانگین متحرک

یکی از متداول ترین  و معروف ترین  اندیکاتور ها برای پیش بینی روند بازار، اندیکاتور میانگین متحرک می باشد که دارای انواع مختلفی از قبیل ساده، نمایی، وزنی، همگرایی یا واگرایی مکدی است که در اکثر پلتفرمها و صرافیها این اندیکاتور  نمایش گذاشته می شود و سرمایهگذاران با این نوع از اندیکاتور آشنایی دارند و برای پیش بینی بازار از آن استفاده می کنند. این اندیکاتور پایان یک روند صعودی و نزولی را شناسایی می کند. از معروف ترین انواع این اندیکاتور، اندیکاتور مکدی است. مکدی نشان دهنده ی یک تغییر حرکت قوی در زمانی که قیمت خط روند را بشکند، می باشد و می تواند  پیش بینی دقیقی از بازار را ارائه کند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته آموزش تشخیص روند صعودی ارز های دیجیتال اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.