آپدیت جدید سامسونگ موجب از کار افتادن برخی مدل‌های گلکسی واچ ۴ شد

انتشار آپدیت‌های نرم‌افزاری همواره فرآیندی آسان و بی‌دردسر محسوب نمی‌شود. به عبارت دیگر، آپدیت‌های جدید در برخی مواقع مشکلات گوناگونی را به‌دنبال دارند. با این‌حال در خصوص سامسونگ، وضعیت تا حدی متفاوت به‌نظر می‌رسد؛ چرا که آپدیت جدیدا منتشر شده توسط این شرکت موجب از کار افتادن تعدادی از ساعت‌های گلکسی واچ 4 شده است.

انتشار نرم‌افزارهای باگ‌دار در دنیای فناوری یک پدیده کاملا رایج است. به‌عنوان مثال آپدیت iOS 16 اپل اخیرا مشکلات فراوانی را برای کاربران آیفون ایجاد نموده است. اکنون ظاهرا سامسونگ آپدیتی را منتشر کرده که اساسا استفاده از برخی مدل‌های سری گلکسی واچ 4 را غیرممکن می‌کند. طی هفته‌های اخیر تعداد محدودی از دستگاه‌های گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک از کار افتاده‌اند و کمپانی کره‌ای این اتفاق را به آپدیت اخیرا منتشر شده نسبت داده است.

بر اساس یادداشت‌های رسمی، آپدیت اخیر موجب از کار افتادن 2 اسمارت‌واچ سال 2021 سامسونگ شده است. با این‌حال برند کره‌ای دریافته که آپدیت Vl3 به شکلی فوری موجب بروز این مشکل نمی‌شود. در عوض کاربران دستگاه‌های دچار مشکل متوجه شده‌اند که این پدیده پس از خاموش کردن دستگاه مشاهده می‌شود. در واقع پس از خاموش شدن اسمارت‌واچ، راه‌اندازی دوباره آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

در حال حاضر برای رفع این باگ هیچ‌گونه راهکار فوری وجود ندارد و کاربران دستگاه‌های معیوب بایستی به مراکز خدمات مجاز مراجعه نموده و یک دستگاه جایگزین را دریافت نمایند. اگرچه سامسونگ وعده داده که به منظور رفع رایگان این مشکل برای مشتریان خود در کره‌جنوبی تلاش خواهد کرد؛ اما انتظار می‌رود که این اقدام در سایر مناطق جهان نیز عملیاتی شود. بنابراین در حال حاضر توصیه می‌شود که تا زمان انتشار آپدیت جدید توسط سامسونگ از خاموش کردن ساعت هوشمند سری گلکسی واچ 4 خود اجتناب نمایید. وجود این مشکل حتی موجب شده تا سامسونگ انتشار آپدیت Vl3 را نیز متوقف کند. بنابراین اکنون کاربران تا زمان انتشار به‌روزرسانی جدید بایستی منتظر بمانند.

نوشته آپدیت جدید سامسونگ موجب از کار افتادن برخی مدل‌های گلکسی واچ 4 شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.