آپدیت جدید وان‌پلاس ۵ عمر باتری را به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد داد

طرفداران و کاربران وان‌پلاس قطعا به دریافت آپدیت‌های مدوام و منظم عادت کرده‌اند. آپدیت‌هایی که نشان‌دهنده اهمیت بسیار زیاد کمپانی به هندست‌های بالارده‌اش است.

طبق آن‌چه در Frandroid، نشریه محبوب فرانسوی منتشر شده، این کمپانی چینی در حال کار بر روی یک آپدیت بزرگ (OxygenOS 4.6) برای وان‌پلاس 5 است.

بخش قابل توجه این به‌روزرسانی مرتبط به کنترل مصرف باتری می‌شود. بدین صورت که شرکت قصد دارد با ایجاد تغییرات در بخش کرنل (بخشی از سیستم عامل که ارتباط بین اجزای مختلف با باتری را برعهده دارد) مصرف باتری را بهبود ببخشد و باعث طولانی‌تر شدن عمر آن شود.

وان‌پلاس 5

یکی از راه‌های انجام این‌کار استفاده از تکنولوژی (EAS (Energy Aware Scheduling در بخش کرنل هندست است. این فناوری در واقع کارش این است که از معماری big.LITTLE استفاده شده در چیپ‌ست قدرتمند اسنپدراگون 835 بهره بهتری ببرد.

با استفاده از این فناوری، پردازنده هندست می‌تواند هسته‌ها را به شیوه بهتری مدیریت و هر وظیفه را به نحو کاراتری اجرا کند. پیش از این‌ها از EAS در دو هندست پیکسل و پیکسل XL استفاده شده بود. اما ممکن است در دستگاه‌های دیگری مثل گلکسی اس 8 و شیائومی می 6 که ازکرنل مشابه با پرچمداران گوگل استفاده می‌کنند نیز بکار رفته باشد.

نوشته آپدیت جدید وان‌پلاس 5 عمر باتری را به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد داد اولین بار در پدیدار شد.