آپدیت پایدار اندروید ۱۳ برای شیائومی ۱۲ پرو منتشر شد

تقریبا تمامی برندهای پیشرو در زمینه تولید اسمارت‌فون از هفته‌ها قبل انتشار به‌روزرسانی پایدار اندروید 13 برای دستگاه‌های واجد شرایط خود را آغاز کرده‌اند. اما از سوی دیگر شیائومی امروز اقدام به انتشار آپدیت پایدار اندروید 13 برای نخستین دستگاه خود موسوم به شیائومی 12 پرو کرد.

بنابراین شیائومی 12 پرو نخستین دستگاه برند چینی است که آپدیت پایدار اندروید 13 را دریافت می‌کند. شیائومی در اوایل وقت امروز انتشار به‌روزرسانی پایدار اندروید 13 برای کاربران شیائومی 12 پرو در خاک چین را آغاز کرد. این به‌روزرسانی هم‌اکنون در مرحله بتای پایدار (Stable Beta) قرار دارد. این پدیده بدان معناست که در حال حاضر تنها تعداد محدودی از کاربران منتخب واجد شرایط دریافت آپدیت جدید به‌صورت مرحله به مرحله هستند.

آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای این اسمارت‌فون دارای شماره ساخت V13.2.4.0.TLBCNXM است. همچنین این آپدیت شامل رابط کاربری MIUI 13.2 و پچ امنیتی به تاریخ اکتبر 2022 است. چنان‌چه در فیرم‌ور جدید، مشکل خاصی مشاهده نشود؛ در این‌صورت آپدیت مذکور طی روزهای آینده در دسترس تعداد بیش‌تری از کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین کمپانی چینی احتمالا این به‌روزرسانی را برای مدل‌های بین‌المللی نیز ارائه خواهد کرد.

کارشناسان از مدت‌ها قبل منتظر اعمال اصلاحات در نرم‌افزار موبایلی شیائومی موسوم به MIUI هستند؛ اما به‌نظر می‌رسد که کمپانی چینی تاکنون در این مسیر حیاتی گام بر نداشته است. سایر برندهای چینی نظیر اوپو پیش از این موفق به انتشار آپدیت پایدار اندروید 13 برای چندین دستگاه تولیدی خود در سراسر جهان شده است؛ در حالی‌که شیائومی عرضه این به‌روزرسانی را به تازگی آغاز کرده است.

نوشته آپدیت پایدار اندروید 13 برای شیائومی 12 پرو منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.