آکیولس وی آر بسیار شبیه تسلا!

آکیلوس وی آر در روند ایجاد جریان اصلی در تکنولوژی واقعیت مجازی، بسیار شبیه تسلا است.

آکیولس وی آر در روند ایجاد جریان اصلی در تکنولوژی واقعیت مجازی، بسیار شبیه تسلا است.

آکیولس وی آر متعلق به فیس بوک، در نهایت هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت خود را ماه مارس منتشر می کند. این هدست با قیمت ۶۰۰ دلار، باعث شد بسیاری از مردم از پیش خرید آن خودداری کنند. (شاید چهره های آنها از شوک شنیدن این قیمت مثل مردی که تصویر بالا مشاهده می کنید شده باشد.)

این میزان هزینه یزیاد برای آنچه که در اصل یک محیط بازی است، عجیب به نظر می آید. از طرفی نیاز به یک کامپیوتر قدرتمند نیز برای اجرای این هدست و بازی با آن، وجود دارد. در واقع ۶۰۰ دلار برای یک صفحه نمایش که واقعیت مجازی را قادر می سازد، پرداخت می شود در حالیکه این یک قطعه مستقل یک تکنولوژی نیست.

با این ۶۰۰ دلاری که برای آکیولس ریفت پرداخت می شود، اقدام به خرید یک قطعه از نام تجاری تکنولوژی جدید در یک محیط با نام تجاری جدید اتفاق می افتد. این بدان معناست که شرکت آکیولس وی آر که توسعه یافته توسط فیس بوک است، هیچ گونه پولی از فروش هر هدست بدست نمی آورد. به جای آن، امید به سود بازی هایی دارد که در ادامه کاربران تهیه می کنند.

بحث کسانی که در پشت پرده ی آکیولس وی آر هستند این است که، به جای افت در کیفیت، شما برای داشتن بهترین مورد هزینه پرداخت می کنید.

بنیان گذار آکیولس وی آر ، پالمر لاکی می گوید: “، بهترین راه برای ایجاد یک جریان اصلی تکنولوژی همیشه راه ساده ی عرضه ی یک محصول ارزان با بیشترین سرعت نیست. این چیزی است که منجر به سقوط آخرین واقعیت مجازی می شود” گفته ی او به این اشاره دارد که کیفیت محصول ارائه شده توسط آکیولس وی آر و ایجاد تجربه ی بسیار عال واقعیت مجازی برای کاربر، بر قیمتی که شاید برخی کاربران را ترسانده باشد، ارجحیت دارد.

این فلسفه که آکیولس وی آر ، هدست رده بالای آکیولس ریف خود را با قیمت بالا، عرضه کرده است، توانایی بیشتر این هدست واقعیت مجازی را برای تبدیل شدن به بهترین صورت تجاری فراهم می کند. این فلسفه، یکی دیگر از شرکت های تازه بدوران رسیده که امواج بزرگی در میدان تکنولوژی در حال ظهور ایجاد کرد، یادآوری می کند: تسلا موتورز.

یکی دیگر از شرکت های تازه بدوران رسیده که امواج بزرگی در میدان تکنولوژی در حال ظهور ایجاد کرد، یادآوری می کند: تسلا موتورز.

تسلا یک مثال خوب است، ایلان ماسک در حال متقاعد کردن مردم برای این است که خودروهای برقی می توانند بسیار جذاب باشند و این متقاعد کردن را قبل از اینکه فن آوری را ایجاد کند، شروع کرد و جریان اصلی اتومبیل های برقی را مهیا کرد. اگر تسلا سعی کرده بود به یک بازار انبوه ماشین الکتریکی ۳۵ هزار دلاری در سال ۲۰۰۸، بسنده کند، به این جا نمی رسید. در عوض، Roadster  و Model S، را ساخت و ثابت کرد که اتومبیل های برقی می توانند بسیار جذاب باشند، به شدت روی بخش تحقیقات و توسعه (R & D)، سرمایه گذاری کرد و در حال حاضر در یک مسیر روشن به سوی هدف بلند مدت خود قرار دارد و جریان اصلی اتومبیل های برقی به دست او راه افتاده است.

در مورد هدست آکیولس ریفت با قیمت ۶۰۰ دلار نیز قضیه به این شکل است که تحت استفاده ی مخاطبان اختصاصی قرار می گیرد که آن در پنج تا ۱۰ سال آینده به یک جریان اصلی بزرگتر، بدل خواهند کرد و شاید نسخه های بعدی آکیولس ریفت بزودی با هزینه های بسیار، بسیار کمتر دردسترس قرار گیرند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته آکیولس وی آر بسیار شبیه تسلا! اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.