آیا اسمارت‌فون G7 ThinQ می‌تواند کمپانی ال‌جی را نجات دهد؟

احتمالا کمپانی ال‌جی از واحدهای مختلف خود درآمد قابل‌توجهی دارد؛ اما بخش موبایل این شرکت مشکلات زیادی را برای این برند کره‌ای ایجاد نموده است. آیا ال‌جی G7 ناجی این غول فناوری خواهد بود؟ ضرورتا این‌طور نیست.

گوشی‌های هوشمند: پاشنه آشیل کمپانی ال‌جی

مدت‌هاست که در ماه ژانویه، ال‌جی آغاز فعالیت‌های خود را جشن می‌گیرد و در ژانویه سال گذشته نیز این کمپانی جشن ۷۱ سالگی خود را برگزار کرد. هنوز این شرکت عملکرد مناسبی دارد و گزارشات مالی، رشد ۲۰ درصدی سودآوری کمپانی طی ۳ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهند. این نتایج نه تنها فراتر از انتظارات است؛ بلکه بالاترین میزان سوددهی این برند ظرف ۹ سال گذشته به‌شمار می‌آید.

این نتایج مثبت عمدتا مرهون واحد تولید تلویزیون‌های ال‌جی است. غول کره‌ای در این قسمت بیش‌ترین موفقیت را داشته و عنوان دومین تولیدکننده بزرگ تلویزیون در جهان را به خود اختصاص داده است. طی چند ماه گذشته بخش تلفن‌همراه ال‌جی با رکود قابل ملاحظه‌ای مواجه بوده و این موضوع تا حدودی موفقیت‌های کمپانی را تحت تاثیر خود قرار داده است. زیان‌دهی قسمت موبایل موجب نگرانی ال‌جی شده و این شرکت به روش‌های مختلف برای تغییر رویه فعلی تلاش می‌کند.

جای نگرانی نیست؛ چرا که امکان محو بریدگی موجود بر روی نمایشگر وجود دارد

یک نمونه از این تلاش‌ها به تغییرات در چرخه بازاریابی و فروش مربوط می‌شود تا اسمارت‌فون‌ها تنها در صورت لزوم به بازار عرضه شوند؛ به‌عنوان مثال گوشی هوشمند جدید بایستی نمایانگر تکامل واقعی یک فناوری باشد. اگرچه این مسائل مانع از معرفی ال‌جی G7 توسط کمپانی کره‌ای نشد؛ اسمارت‌فونی که ظاهرا در ابتدای امر تولید آن به دلیل برآورده نکردن انتظارات متوقف شده بود.

این هندست از برخی فناوری‌های جالب استفاده می‌کند. این گفتار که ال‌جی G7 را متمایز از کلیه اسمارت‌فون‌های دیگر موجود در بازار بدانیم، گزافه‌گویی نیست. به نظر می‌رسد که عرضه گوشی G7 توسط ال‌جی با اظهارات این کمپانی مبنی بر عرضه اسمارت‌فون‌ها در شرایط ضروری تناقض دارد. ال‌جی به خوبی می‌داند که مشتریان حرف آخر را می‌زنند و برای خریداری یک محصول تصمیم نهایی را می‌گیرند. به منظور تعیین استفاده یا عدم استفاده از طراحی نمایشگر برش‌خورده، این برند تصمیم گرفت تا یک نظرسنجی ترتیب دهد. با وجود این‌که طراحی مذکور مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفته بود، اما در ال‌جی G7 پیاده‌سازی شد. بنابراین می‌توان حدس زد که نظرات افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی مورد توجه قرار نگرفته است. با این‌حال همچنان راه‌کاری کوچک وجود دارد و با تغییر تصویر پس‌زمینه می‌توان این بریدگی را پنهان کرد.

آیا ال‌جی G7 به موفقیت خواهد رسید؟

هنگامی که یک محصول به فروش نمی‌رسد، کمپانی به دنبال درک علت آن خواهد رفت. ال‌جی به بررسی روند بازار و مسائل پیرامون آن علاقه دارد. به عنوان مثال می‌توان به تقسیم‌بندی نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید اشاره کرد: کاربران بایستی پچ‌های امنیتی را به صورت منظم دریافت کنند و گوشی‌های سازگار با نسخه جدید سیستم‌عامل باید سریعا آن‌ را دریافت نمایند. برای حل این مشکل، ال‌جی تصمیم به راه‌اندازی یک مرکز به‌روزرسانی گرفت که دقیقا با این هدف طراحی شده بود.

بی‌تردید ال‌جی G7 گوشی زیبایی است که از رویه حاکم بر بازار تبعیت می‌کند. در رقابت با سایر اسمارت‌فون‌ها، دوربین G7 از قابلیت هوش مصنوعی برخوردار است. اما در نخستین ارزیابی گوشی، نتایج ایده‌آل نیستند؛ زیرا رنگ‌ها و اشیا تا حدودی درهم‌آمیخته هستند. امیدواریم ال‌جی پیش از عرضه G7 به بازار این مشکل را برطرف نماید (البته در این‌جا نمونه پیش‌تولید شده G7 مورد بررسی قرار گرفته است).

یک ویژگی برجسته دیگر که توسط ال‌جی پیاده‌سازی شده است به سیستم رزونانس در اسپیکرها مربوط می‌شود که کیفیت صوتی دستگاه را در زمان قرارگیری آن بر روی سطوح صاف بهبود می‌بخشد. آیا این ویژگی سودمند است؟ شاید برای برخی کاربران این‌طور باشد؛ اما احتمالا بیش‌تر افراد همچنان یک اسپیکر قابل‌حمل را ترجیح می‌دهند. با این وجود قابلیت مذکور ایده جالبی محسوب می‌شود.

مشکل هوش مصنوعی دوربین در این تصویر مشهود است. گاوها تا حدی نارنجی رنگ به نظر می‌رسند. آیا شما این‌طور تصور نمی‌کنید؟

در داخل قاب گوشی با یک شاهکار سخت‌افزاری روبه‌رو هستیم و این هندست از تراشه پیشرفته اسنپ‌دراگون ۸۴۵، مبدل صوتی دیجیتال به آنالوگ ۴ کاناله Hi-Fi در کنار هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. از نظر نرم‌افزاری، ال‌جی G7 با سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ عرضه می‌شود. کلیه موارد مذکور، ویژگی‌های رقابتی G7 به‌شمار می‌آیند.

فروش این هندست، میزان محبوبیت آن در میان عموم کاربران را نشان خواهد داد. اما در نگاه اول به نظر می‌رسد که G7 رقابت سختی پیش رو خواهد داشت. تولیدکنندگان با مشکلاتی در بازار دست به گریبان هستند و جالب این‌که ال‌جی G7 فاقد قابلیتی است که موجب برتری این هندست نسبت به دستگاه‌های تولیدی سامسونگ یا اپل شود. به‌علاوه غالبا کاربران براساس نام برند و نه لزوما کیفیت گوشی تصمیم‌گیری می‌کنند.

شما در مورد اسمارت‌فون جدید ال‌جی G7 ThinQ چطور فکر می‌کنید؟

نوشته آیا اسمارت‌فون G7 ThinQ می‌تواند کمپانی ال‌جی را نجات دهد؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.