آیا اپل امسال می‌تواند به اولین شرکت یک میلیارد دلاری در بورس تبدیل شود؟!

China-wants-one-of-its-manufacturers-to-supply-Apple-with-OLED-panels آیا اپل امسال می‌تواند به اولین شرکت یک میلیارد دلاری در بورس تبدیل شود؟!

اپل خود را برای ارایه گزارش درآمدهای سه ماهه سوم مالی خود در روز پنجشنبه این هفته آماده می‌کند. مهم‌ترین آمار در این گزارش مربوط به تعداد دستگاه‌های آی‌فون فروش رفته اپل در این مدت زمان است. به لحاظ تقویمی، سه ماهه سوم مالی شرکت، محدوده زمانی ماه آوریل تا ژوئن را در بر می‌گیرد.

این سه ماهه معمولا کم‌فروش‌ترین بازه برای گوشی‌های آی‌فون بوده است. این موضوع به این خاطر است که خریداران معمولا تا ماه سپتامبر یعنی زمانی که هندست‌های جدید آی‌فون رونمایی شوند، اقدام به خرید نمی‌کنند. اما آمار نشان می‌دهد که اولین سه ماهه مالی اپل که در واقع شامل سه ماه فروش آخرین مدل‌های آی‌فون و همچنین خریدهای تعطیلات کریسمس است، بهترین سه ماهه این شرکت محسوب می‌شود.

در یک بررسی که توسط ۱۷ تحلیلگر انجام شده است پیش‌بینی گردیده که میزان هندست‌های فروش رفته اپل در سه ماهه سوم مالی بین ۳۹.۸ تا ۴۳.۳ میلیون دستگاه خواهد بود که با متوسط ۴۲.۰۵ میلیون دستگاه نشان‌دهنده رشد ۲.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

اما پارامتر مهم دیگر در گزارش مالی اپل، میانگین قیمت فروش گوشی‌های آی‌فون است. اپل برای آخرین سه ماهه خود رقم ۷۲۸ دلار را گزارش داده بود. این در حالی بود که در مدت مشابه سال پیش این میانگین حدود ۶۵۵ دلار بود که انتظار می‌رفت امسال این رقم با توجه به فروش آی‌فون ۱۰ بهتر شود. از طرفی شرکت تلاش کرده بود بیشتر بر روی سرویس‌های خود تمرکز کند؛ به‌طوری‌که درآمدهای این بخش در سه ماهه گذشته امسال به ۹.۱۹ میلیارد دلار رسید که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته شاهد رشد ۳۱ درصدی بود.

Analysts-expect-Apple-to-report-sales-of-39.8-million-to-43.3-million-iPhone-handsets-for-fiscal-Q3 آیا اپل امسال می‌تواند به اولین شرکت یک میلیارد دلاری در بورس تبدیل شود؟!

در سه ماهه پیش، اپل تعداد ۹.۱ میلیون دستگاه تبلت‌های آی‌پد به فروش رسانده و گزارش اخیر میزان تاثیر فروش آی‌پدهای ۹.۷ اینچی مدل ۲۰۱۸ با قیمت‌های پایه ۳۲۹ دلار را در آمار سه ماهه جدید نشان خواهد داد. در مورد ساعت‌های اپل واچ هم، گزارش اخیری از موسسه Canalys نشان می‌دهد که این پوشیدنی‌ها در طول سه ماهه سوم مالی شرکت اپل به تعداد ۳.۵ میلیون دستگاه بارگیری داشته‌اند که ۳۰ درصد بیش از رقم مشابه سال گذشته است.

اپل سعی دارد تا در بازار بورس تبدیل به اولین شرکت میلیارد دلاری شود. طبق آخرین قیمت‌های بسته شده در آخرین روز بورس در هفته گذشته، ارزش این شرکت به ۹۴۲ میلیون دلار رسید و به نظر می‌رسد که اگر شرکت بتواند پیش‌بینی‌ها در مورد فروش بالای گوشی‌های آی‌فون را محقق سازد و درآمد خوبی هم از بخش سرویس‌های خود کسب کند، می‌تواند برای رسیدن به این رقم جادویی خیز بزرگی بردارد.

نوشته آیا اپل امسال می‌تواند به اولین شرکت یک میلیارد دلاری در بورس تبدیل شود؟! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.