آیا تلگرام فیلتر می‌شود؟! دو هفته دیگر همه چیز مشخص خواهد شد!

 

تلگرام، شبکه‌ای اجتماعی که اخیرا در ایران شبکه‌ای جنجالی شده است! این شبکه اجتماعی موبایلی در ایران کاربران بسیار زیادی دارد و عملا در حال حاضر بسیاری از افراد، ارتباطات خود را از طریق این بستر انجام می‌دهند اما در مقابل گویا مشکلاتی هم در بین ایرانیان ایجاد کرده است.

telegram

این شبکه اجتماعی تاکنون سعی کرده با دولت ایران خود را همگام سازد (که نمونه این موضوع را در حذف استیکر‌های نامناسب مشاهده کردیم) ولی همچنان برخی محتوای نامناسب توسط برخی از کاربران تلگرام منتشر می‌شود که به هیچ وجه برای سایر کاربران این شبکه مناسب نیستند و همین موضوع باعث شده که تلگرام تبدیل به یک شبکه اجتماعی جنجالی در کشور شود. چندی پیش بود که تلگرام اعلام کرد که دولت ایران، دسترسی شهروندانش را به تلگرام محدود کرده است اما در واقع دلیل این موضوع اختلالات اینترنتی بود که ظرف چند روز حل شد. اما بعد از این موضوع دولت رسما دست به کار شد تا پای تلگرام را به کار گروه مصادیق فیلترینگ بکشاند تا در خصوص آن تصمیم گیری شود.

جلسه مذکور امروز برگزار شد و چشم تمام کاربران تلگرام به سوی آن دوخته شده بود که نتایج کسل کننده‌ای از آن خارج شد. محمدعلی اسفنانی اعلام کرد که در این جلسه به گفتوگو در خصوص نگرانی‌های این شبکه اجتماعی پرداخته‌اند اما چون تمام اعضای این کار گروه در جلسه حضور نداشتند، موضوع فیلترینگ تلگرام به جلسه بعدی این کار گروه موکول شد. گفتنی است که جلسه بعدی، دو هفته دیگر انجام خواهد شد و در این دو هفته همچنان کاربران می‌‌توانند از تلگرام استفاده کنند.

راستی، آی‌تی‌رسان نیز در تلگرام یک کانال رسمی دارد، از طریق لینک زیر، عضو کانال آی‌تی‌رسان شوید:

 telegram.me/itresan

نوشته آیا تلگرام فیلتر می‌شود؟! دو هفته دیگر همه چیز مشخص خواهد شد! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.