آیا سونی از بازار اسمارت فون‌ها کنار می‌رود؟!

 

Sony-Logo-AH3

مدت زیادی است که کمپانی بزرگ سونی در جهان تکنولوژی مشغول به کار است. سونی در هر زمینه‌ای از تلویزیون گرفته تا ساعت و تلفن‌های هوشمند همیشه جز بهترین‌ها بوده است. دو بخش سنسورهای دوربین و بازی این کمپانی هم سود آورترین بخش‌ها برایش بوده‌اند، اما با این وجود کمپانی در حال حاضر به مشکل برخورده است. سونی تا به‌حال تلفن‌های هوشمند زیادی را روانه بازار کرده است، اما فروش آنها حتی نزدیک به آنچه انتظار داشته هم نبوده است.

خیلی وقت است که سونی موبایل با مشکلات مالی مواجه است و این مشکلات را ناشی از مسایل مختلفی چون عرضه هندست‌های مشابه از نظر ظاهری و عدم بازاریابی مناسب برای آنها می‌دانند. برخی باور دارند که محصولات سونی به ویژه در گروه میان رده‌ها از سایر رقبا گرانتر است، ولی بی انصافی است اگر به عملکرد این کمپانی در نمایشگاه ایفا برلین بی‌تفاوت باشیم. این کمپانی در نمایشگاه نامبرده سه محصول قدرتمند سونی اکسپریا Z5، اکسپریا Z5 پریمیوم و اکسپریا Z5 کامپکت را معرفی کرد. Z5 پریمیوم اولین هندست 4K دنیا نام گرفت و علاوه بر این قرار دادن دوربین 23 مگاپیکسلی برای هندست‌های جدید که از نظر DxOMark بهترین دوربین‌های موبایل معرفی شدند، نشان داد که سونی به دنبال تغییر است.

این اقدامات نشان می‌دهد که شرکت دیگر از ضرر دادن خسته شده است. مدیر عامل کمپانی کازوئو هیرای در این رابطه می‌گوید:

اگر سونی نتواند در سال تجاری بعدی سود لازم را بدست آورد، به گزینه‌هایی که پیش رو داریم فکر خواهیم کرد.

البته ایشان دقیقا به این گزینه‌ها و اینکه آیا منظور توقف تولید اسمارت‌فون است، اشاره نکرده، ولی احتمالش هم کم نیست که چنین چیزی اتفاق بی‌افتد.

شایان ذکر است که سونی، ماه آوریل گذشته ضرر مالی پیش‌بینی شده‌ برای واحد موبایل را به ۶۰ میلیارد ین کاهش داده است.

نوشته آیا سونی از بازار اسمارت فون‌ها کنار می‌رود؟! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.