آیا فناوری +HDR بکار رفته در دوربین گوگل پیکسل‌ها با سری نکسوس یکسان است؟!

آیا فناوری +HDR بکار رفته در دوربین گوگل پیکسل‌ها با سری نکسوس یکسان است؟!

سال گذشته میلادی گوگل به ساخت سری نکسوس خود پایان داد و شروع به خلق سری جدیدی تحت عنوان پیکسل کرد که تفاوت‌های بسیاری با سری نکسوس داشت.

یکی از فناوری‌هایی که در دوربین اغلب گوشی‌های هوشمند وجود دارد، فناوری +HDR است. این فناوری در سری پیکسل نسبت به سری نکسوس تفاوت‌های بسیاری داشته و بهتر شده است.
در گوگل پیکسل‌ها قابلیت +HDR ویژگی جذابی است که با آشنایی بیشتر با آن عملا هیچ دلیلی برای خاموش کردن همیشگی آن وجود نخواهد داشت. حال برای آشنایی با این ویژگی ابتدا باید گذشته آن را مرور کنیم.

+HDR قدیمی
این قابلیت در نکسوس‌ها در ابتدا با تبلیغ توانایی ثبت تصاویری از اجسام متحرک بدون تار شدن، شناخته شد. در قابلیت HDR با فشار دکمه شاتر چندین عکس به صورت متوالی گرفته و به طور خودکار بهترین عکس به عنوان تصویر اصلی انتخاب می‌شد و بقیه تصاویر به صورت لایه‌هایی برای فشرده سازی صحنه مورد استفاده قرار می‌گرفت.
+HDR نیز در تلاش برای کم کردن تاری عکس‌ است به‌گونه‌ای که برای داشتن عکسی شفاف تکه‌هایی از عکس‌ها را که کمترین تاری را دارند جدا کرده و در تصویر اصلی قرار می‌دهد. در HDR برای عکس‌برداری زمان زیادی تلف می‌شد ولی در +HDR این زمان کاهش یافته تا کیفیت تصاویر افزایش پیدا کند.

بهبود‌ها

دوربین معمولی(سمت چپ) در مقابل حالت +HDR گوگل پیکسل(سمت راست)

در گوگل پیکسل، وجود پردازنده اسنپدراگون 821 سرعت و دقت قابلیت +HDR را بهبود داده و از ISP جدیدی در آن استفاده شده است. زمانی که شما برنامه دوربین را اجرا می‌کنید دستگاه به طور خودکار شروع به ذخیره سازی موقت 15 تا 30 فریم در هر ثانیه بسته به شرایط نور محیط می‌کند و زمانی که دکمه شاتر را فشار می‌دهید آخرین فریم ذخیره شده نمایش داده می‌شود.
پیکسل‌ها از اصول به کار رفته در سری نکسوس پیروی می‌کنند به طوری که برای داشتن تصویری زیبا‌تر به عکس‌های بیشتری نیاز است. به منظور کاهش تاخیر شاتر دوربین تصویر اصلی از بین سه عکس اول انتخاب می‌شود.
در گوگل پیکسل‌ها دو حالت برای عکس‌برداری +HDR وجود دارد که‌ HDR+ auto و HDR+ on نامیده می‌شوند و تفاوت‌های کوچکی با یکدیگر دارند. حالت دوم بیشتر در زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شما قصد دارید قبل از ترکیب تصاویر عکس‌های زیادی بگیرید. در این حالت تاخیر شاتر کمی طولانی‌تر خواهد بود ولی عکس‌ها روشن‌تر و متعادل‌تر ثبت می‌شوند.
حالت HDR+ auto بیشتر برای عکسبرداری در حالت متحرک استفاده می‌شود. سرعت عکس‌برداری در این روش بیشتر از HDR+ on است ولی عکس‌ها تعادل کمتری دارند.


این واقعیت که +HDR سهم بزرگی از موفقیت گوگل در دوربین پیکسل‌ها داشته غیرقابل انکار است و گوگل قصد دارد قدرت این قابلیت را با به روز رسانی‌های نرم افزاری افزایش دهد.

نوشته آیا فناوری +HDR بکار رفته در دوربین گوگل پیکسل‌ها با سری نکسوس یکسان است؟! اولین بار در پدیدار شد.