آیا گلکسی S7 با دوربین اکسپریا Z5 عرضه می‌شود؟!

 

طبق آخرین شنیده‌ها از جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی اس 7، این اسمارت فون با دوربینی 20 مگاپیکسلی عرضه می‌شود و بدین منظور با برند جدید ISOCELL نیز جهت تهیه سنسورهای لازم صحبت شده است. این اتفاق یک بروز رسانی مناسب در مقابل دوربین 16 مگاپیکسلی گلکسی اس 6 به شمار می‌رود و خبر خوشی برای هواداران سامسونگ است.

Sony-Xperia-Z5-Compact-(12)

سنسور جدید سونی یعنی IMX300 نیز با نشان دادن توانایی‌ها و قابلیت‌هایش سامسونگ را وسوسه کرده است که از آن بر روی گلکسی اس 7 استفاده کند. البته اخبار واصله نشان می‌دهد که نصب این سنسور در کنار قطعه دریافتی از ISOCELL انجام می‌پذیرد. هنوز معلوم نیست که برنامه سامسونگ برای عرضه این پرچم‌دار با این دو سنسور چه گونه است؛ اما با توجه به تجربیات پیشین، ممکن است اس 7 خود را در دو نسخه متفاوت وارد بازار کند. یکی با سنسور قدرتمند سونی و دیگری با سنسور جدید ایزو سل!

سنسور IMX300 هم‌اکنون بر روی سه گانه اکسپریا Z5 به کار رفته است و در تست‌های انجام شده توسط منابع معتبر، هم‌اکنون بالاترین و قوی‌ترین سنسور به کار رفته در بین دوربین‌های موبایل در جهان به شمار می‌رود؛ اما مشکل جدی در این زمینه آن است که سونی در نظر دارد تا این سنسور را تنها برای خط تولید Xperia خود تولید کند و سامسونگ در مذاکراتی فشرده می‌خواهد این محصول را برای S7 خود خریداری کند.

از سوی دیگر، با توجه به فروش میلیون‌ها دستگاه از S7 به محض ورود به بازار، سونی می‌تواند شرایط مالی‌اش را بهبود داده و با موفقیت این سنسور بازارهای جهانی را به سوی خود متمایل سازد. در واقع این موضوع می‌تواند نقطه قوتی برای سونی به شمار آید.

البته مشکلاتی نیز در مورد قدرت و فناوری این سنسور وجود دارد و طبق گزارش‌های واصله IMX300  سنسور 25 مگاپیکسلی است که در مقیاس‌های پایین به 23 مگاپیسل در حالت 16:9 و 21 مگاپیسل در حالت 4:3 تغییر می‌یابد. این موضوع با تبلیغ دوربین 20 مگاپیکسلی سامسونگ در تضاد است و قطعا در صورت توافق، این کمپانی باید فکری به حال این موضوع میز بکند!

نوشته آیا گلکسی S7 با دوربین اکسپریا Z5 عرضه می‌شود؟! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.