آیفون ۱۵ اپل کماکان از درگاه لایتنینگ استفاده خواهد کرد

بر اساس اعلام وبسایت Mydrivers و به نقل از منابع زنجیره تامین اپل، غول کوپرتینویی در تمامی مدل‌های خانواده آیفون 15 از درگاه جدید USB-C استفاده نخواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها سری آیفون 15 اپل در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

بر اساس گزارشات، تنها مدل‌های گران‌قیمت‌تر سری آیفون 15 پرو مجهز به کانکتور USB-C خواهند بود؛ در حالی‌که 2 مدل رده پایین‌تر کماکان از درگاه لایتنینگ استفاده خواهند کرد. این اقدام در واقع ابزاری دیگر جهت تشویق مشتریان برای خریداری مدل‌های گران‌قیمت‌تر آیفون محسوب می‌شود.

شورای اروپا با تصویب قانونی در روز 24 اکتبر (2 آبان ماه) اعلام کرد که از سال 2024 کلیه دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گوشی‌های تلفن همراه، تبلت‌ها و دوربین‌های دیجیتالی عرضه شده در بازارهای اتحادیه اروپا بایستی از رابط شارژ USB-C استفاده کنند.

برخی از فروشندگان لوازم جانبی وابسته به اپل بر این باورند که حتی با ظهور کانکتور USB-C در گوشی‌های آیفون نیز اپل کماکان نحوه فروش گواهینامه‌های مربوطه به تولیدکنندگان لوازم جانبی را تعیین خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که اپل چنین فرآیندی را در عمل به چه شکل پیاده خواهد کرد.

گرگ جوسویاک؛ مدیر ارشد بازاریابی شرکت اپل در پاسخ به سوالی پیرامون جایگزینی پورت لایتنینگ در گوشی‌های آیفون اعلام کرد: “بدیهی است که ما ناچار به رعایت قانون هستیم و چاره‌ای جز این نداریم.”

نوشته آیفون 15 اپل کماکان از درگاه لایتنینگ استفاده خواهد کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.