آی‌فون‌های سال ۲۰۲۱ اپل با دوربین فوق‌عریض بسیار پیشرفته عرضه خواهند شد

گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل اخیرا به بازار عرضه شدند؛ اما اکنون شاهد شکل‌گیری ایده‌هایی در خصوص الگوی طراحی احتمالی مدل‌های سال آینده آی‌فون هستیم. به گفته مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر موسسه TFI Securities آی‌فون‌های سال 2021 اپل کماکان از قالب طراحی جدید و اندازه نمایشگر معرفی شده در سری آی‌فون 12 بهره خواهند برد. اما اظهارات وبسایت MacRumors نشان می‌دهند که مدل‌های پیشرفته پرو و پرو مکس مجهز به دوربین اولتراواید ارتقایافته خواهند بود.

مینگ چی‌کو قبلا به پیش‌بینی ویژگی‌های سری آی‌فون 12 پرداخته بود و اکنون نیز به‌نظر می‌رسد که وی به‌دنبال بیان پیش‌بینی‌های خود پیرامون مدل‌های 2021 آی‌فون است. این در حالیست که تا موعد عرضه این هندست‌ها حدودا 1 سال زمان باقی‌مانده است. این‌بار آقای کو ادعا می‌کند که دوربین فوق‌عریض آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس با لنز 5 المانه و گشودگی دیافراگم f/2.4 در مدل‌های آینده آی‌فون با یک لنز 6 المانه مجهز به گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار جایگزین خواهد شد. گشودگی دیافراگم بزرگتر بایستی امکان دریافت نور بیش‌تر را فراهم نموده و به‌صورت بالقوه کیفیت عکاسی در فضاهای کم‌نور را ارتقاء دهد. همچنین کارشناسان برای مشاهده پیامدهای ناشی از به‌کارگیری سیستم فوکوس خودکار و افزایش تعداد المان‌های لنز در تسهیل فرآیند تهیه عکس‌های اولتراواید چشم‌نواز کنجکاو هستند.

شرکت اپل اخیرا در گوشی‌های آی‌فون گران‌قیمت خود از بهترین ماژول‌های دوربین بهره گرفته است. در همین راستا آی‌فون 12 پرو مکس مجهز به یک سنسور بزرگتر و مشخصه تثبیت‌کننده نوری تصاویر (OIS) با قابلیت تعویض سنسور برای دوربین اصلی و یک لنز تله‌فوتو با برد پیمایشی طولانی‌تر است. اما کاربران با خریداری آی‌فون 12 پرو مکس از دوربین فوق‌عریض باکیفیت بالاتر نسبت به سایر مدل‌های سری آی‌فون 12 بهره‌مند نخواهند شد. به گفته مینگ چی‌کو این وضعیت در سال آینده دستخوش تغییر خواهد شد.

مینگ چی‌کو پیش‌بینی می‌کند که در سال 2022 دوربین فوق‌عریض جدید به یک مولفه کاملا استاندارد در کلیه مدل‌های آی‌فون تبدیل خواهد شد. اما در این میان احتمالا شاهد به‌کارگیری یک دوربین پیشرفته نیز خواهیم بود: مینگ چی‌کو قبلا پیش‌بینی کرد که مدل‌های سال 2022 آی‌فون مجهز به یک لنز تله‌فوتو پریسکوپی‌شکل مشابه با نمونه رونمایی شده در اسمارت‌فون هواوی P30 پرو خواهند بود. لنز تله‌فوتو پریسکوپی از طریق فاصله گرفتن لنزهای داخل بدنه گوشی از یکدیگر و استفاده از یک آینه جهت انعکاس تصویر آن‌ها به عقب امکان دستیابی به زوم اپتیکال بالاتر را فراهم می‌کند.

مینگ چی‌کو ضمن پیش‌بینی استفاده از ماژول‌های دوربین جدید در مدل‌های سال 2021 آی‌فون به موارد دیگری از جمله عرضه یک مدل پرچم‌دار کاملا بدون پورت، نمایشگرهای پروموشن 120 هرتزی و نسل جدید فناوری تاچ آی‌دی به‌صورت یکپارچه با نمایشگر یا دکمه پاور اشاره نموده است. بنابراین بر اساس اظهارات آقای کو اگرچه مدل‌های سال آینده آی‌فون به لحاظ ظاهری مشابه با سری آی‌فون 12 هستند؛ اما احتمالا با برخی تغییرات مهم و کلیدی به بازار عرضه می‌شوند.

نوشته آی‌فون‌های سال 2021 اپل با دوربین فوق‌عریض بسیار پیشرفته عرضه خواهند شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.