آی‌فون ۱۴ اپل از لنز دوربین با طراحی یکپارچه استفاده خواهد کرد

بر اساس اعلام مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل، لنز فرستنده (TX) سامانه فیس آی‌دی در آی‌فون سال 2021 (آی‌فون 13) احتمالا از شیشه به‌عنوان ماده اولیه استفاده نخواهد کرد. در عوض این لنز از مواد پلاستیکی بهره‌برداری می‌کند. بعلاوه آی‌فون پرو مجهز به دوربین فوق‌عریض احتمالا از لنز پیشرفته‌تر 6P (در عوض 5P) استفاده خواهد کرد. بعلاوه آقای کو با نگاهی به آینده پیش‌بینی می‌کند که آی‌فون 14 از لنز دوربین با طراحی یکپارچه بهره خواهد برد.

آقای کو پیرامون توسعه آی‌فون‌ها طی مدت 3 سال آینده صحبت می‌کند. وی معتقد است که در این مدت تغییرات قابل‌توجهی اعمال خواهند شد. به گفته این تحلیل‌گر شرکت اپل از اوایل سال 2022 به منظور کاهش اندازه ماژول دوربین جلویی در مدل آینده آی‌فون (آی‌فون 14) از لنز با طراحی یکپارچه استفاده خواهد کرد. بعلاوه آی‌فون‌های سال 2022 (سری آی‌فون 14) مجهز به لنزهای تله‌فوتو از نوع 7P خواهند بود. این مشخصه صرفا در آی‌فون‌های مدل پرو قابل دسترس خواهد بود. بعلاوه مینگ چی‌کو معتقد است که آی‌فون‌های سال 2023 (با نام احتمالی آی‌فون 15) از لنزهای تله‌فوتو پریسکوپی استفاده خواهند کرد.

آی‌فون 13 از یک ماده محافظ پلاستیکی برای دوربین خود استفاده خواهد کرد

مینگ چی‌کو با اطمینان کامل اعلام می‌کند که لنز فرستنده (TX) فیس آی‌دی در آی‌فون 13 استفاده از مواد اولیه شیشه‌ای را کنار گذاشته و به سراغ یک لنز پلاستیکی خواهد رفت. چنین تغییری بدان معناست که دامنه کاربرد لنز پلاستیکی به‌مراتب گسترده‌تر خواهد بود. بازار عموما بر این باور است که استفاده از شیشه برای لنز TX مانع از تغییر شکل آن خواهد شد. گرمای ناشی از فعالیت VCSEL (حفره عمودی سطح ساطع‌کننده لیزر) مشخصا موجب تغییر شکل لایه محافظ می‌شود.

با این‌حال فناوری پوششی اخیرا شاهد پیشرفت‌ها و اصلاحاتی بوده است. این پیشرفت‌ها به کارشناسان اطمینان می‌دهند که جایگزینی ماده شیشه‌ای لنز TX فیس آی‌دی با پلاستیک هیچ‌گونه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد. مینگ چی‌کو پیش‌بینی می‌کند که در حد فاصل سال‌های 2022 تا 2023 برندهای بزرگ تولیدکننده گوشی از لنزهای 8P به شکلی گسترده استفاده خواهند کرد.

با این‌حال هم‌اکنون کارآیی لنز 8P در صنعت کمتر از 50 درصد است. بعلاوه هزینه تولید آن‌ها نیز بسیار بالا است. این موضوع بدان معناست که در حال حاضر تعداد برندهای استفاده‌کننده از این فناوری کاملا محدود است.

اپل قصد دارد 10 درصد تولید آی‌فون 12 را از چین به هندوستان منتقل نماید

بر اساس گزارشات رسانه‌های هندی کمپانی اپل قصد دارد 10 درصد تولید آی‌فون 12 را از کشور چین به هندوستان منتقل نماید. در همین راستا شرکت فاکسکان در تدارک آماده‌سازی تجهیزات تولیدی ضروری است. تاکنون اپل چندین اسمارت‌فون مختلف را در هندوستان تولید نموده است. اکنون غول کوپرتینویی به‌دنبال عرضه اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سری آی‌فون 12 در این کشور است. در وهله نخست کمپانی فاکسکان تولید آی‌فون 12 در هندوستان را آغاز خواهد کرد. سپس در پایان سال 2021 شرکت پگاترون نیز تولید آی‌فون 12 در این کشور را کلید خواهد زد.

پیش از این رسانه‌های هندی گزارش داده بودند که اپل به‌دنبال تولید سری آی‌فون 12 در هندوستان است. همچنین کمپانی ویسترون نیز در تدارک آغاز تولید مدل‌های جدید آی‌فون در شهر بنگلور است. ویسترون با تخصیص سرمایه حدودا 30 میلیون دلاری قصد دارد 10 هزار کارمند را برای کارخانه جدید خود استخدام نماید. بر اساس پیش‌بینی‌ها این کارخانه تا ماه اکتبر سال جاری به بهره‌برداری کامل خواهد رسید. در حال حاضر حدودا 1000 کارمند جدید به کمپانی ویسترون ملحق شده‌اند.

اکنون اپل اسمارت‌فون‌های مختلفی نظیر آی‌فون 6S، آی‌فون 11، آی‌فون XR و مدل جدید آی‌فون SE را در هندوستان تولید می‌کند. همچنین برخی منابع خبری ادعا می‌کنند که اپل میزان تولید بومی محصولات خود را افزایش خواهد داد؛ چرا که غول کوپرتینویی امیدوار است تا وابستگی خود به چین را کاهش دهد. افزایش تولید بومی به صرفه‌جویی 22 درصدی اپل در پرداخت مالیات محصولات وارداتی کمک می‌کند.

نوشته آی‌فون 14 اپل از لنز دوربین با طراحی یکپارچه استفاده خواهد کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.