آی‌فون SE 2022 اپل با طراحی مشابه مدل نسل قبلی خود عرضه خواهد شد

طی سالیان اخیر، سری آی‌فون‌های شرکت اپل بزرگ‌تر و جذاب‌تر شده است. با این‌حال برخی کاربران به الگوی طراحی سنتی در عصر آی‌فون 4 و آی‌فون 5s علاقه‌مند هستند. اپل به منظور پاسخگویی به نیاز این دسته از کاربران اقدام به عرضه سری آی‌فون SE در سال 2020 نمود. این هندست با طراحی بسیار نزدیک به آی‌فون 5s همراه با مشخصات ارتقایافته روانه بازار شد. این اسمارت‌فون به موفقیتی چشمگیر دست یافت. در عین‌حال سری آی‌فون‌ مینی با استقبال چندان مطلوبی از سوی کاربران مواجه نشد. قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌تر آی‌فون SE یکی از دلایل فروش بالای آن به‌شمار می‌رود. به همین دلیل شرکت اپل در تدارک عرضه سومین نسل از آی‌فون‌ SE است. در عین‌حال مدل جدید آی‌فون مکس مجهز به نمایشگری با اندازه مشابه مدل پرو مکس به‌عنوان جانشین آی‌فون مینی به بازار عرضه خواهد شد.

شایعات پیشین نشان دادند که آی‌فون SE 2022 با تغییرات عمده در مقوله طراحی عرضه خواهد شد؛ اما اکنون یک گزارش جدید چنین فرضیه‌ای را رد می‌کند. در عوض هندست جدید همانند مدل نسل قبلی خود موسوم به آی‌فون SE 2020 از الگوی طراحی مشابه با آی‌فون 8؛ محصول سال 2017 بهره خواهد برد.

شنیدن این خبر احتمالا برای افرادی که منتظر اعمال تغییرات اساسی در طراحی آی‌فون کامپکت آینده اپل هستند؛ مایه دلسردی خواهد بود. امروزه سایر شرکت‌ها برای کاهش هرچه بیش‌تر اندازه حواشی اطراف نمایشگر در دستگاه‌های خود با تمام قوا تلاش می‌کنند. بنابراین قدمت طراحی مورد استفاده برای آی‌فون SE 2022 به دوران پیش از معرفی نمایشگرهای ناچ‌دار، حفره‌دار و دوربین‌های زیر نمایشگر بازمی‌گردد. با تمامی این اوصاف، آی‌فون‌ SE کماکان به فروش می‌رسد. در نتیجه چنین پدیده‌ای ما را به این باور می‌رساند که تا زمانی که آی‌فون SE به‌عنوان ارزان‌ترین راهکار برای ورود به دنیای آی‌فون قلمداد شود؛ خریداران بابت طراحی قدیمی آی‌فون SE حقیقتا نگرانی خاصی ندارند.

از این گذشته مدل آینده آی‌فون SE گزینه‌ای به‌مراتب جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد؛ زیرا امکان اتصال کاربر به شبکه 5G را فراهم می‌کند. یک خبرچین بسیار معتبر با شناسه dylandkt ضمن انتشار یک رشته توئیت، ادعای جدیدی را مطرح نموده است. به گفته وی گزارشات پیشین نشان دادند که آی‌فون SE 3 از طراحی مشابه با آی‌فون 11 و آی‌فون XR همراه با یک نمایشگر کمی کوچکتر استفاده خواهد کرد. با این‌حال تغییرات در طراحی این هندست احتمالا به سال 2024 موکول شده است. در عوض امسال شرکت اپل از یک دستگاه آی‌فون SE با قابلیت اتصال 5G رونمایی خواهد کرد. این هندست کماکان دارای مشخصاتی ارتقایافته است؛ اما طراحی آن مشابه با آی‌فون SE 2020 خواهد بود.

سری آی‌فون SE از الگوی عجیبی پیروی می‌کند. به‌عنوان مثال نخستین نسل آی‌فون‌ SE در سال 2016 معرفی شد. عرضه دستگاه نسل بعدی 4 سال زمان برد؛ در حالی‌که هندست نسل سوم با اختلاف زمانی 2 ساله نسبت به مدل نسل قبلی خود عرضه خواهد شد.

با توجه به این واقعیت که شرکت اپل احتمالا از عرضه آی‌فون ورژن مینی صرفنظر کرده است؛ لذا اکنون مشخص نیست که آیا کمپانی چنین رویکردی را کماکان ادامه خواهد داد یا خیر. در صورت تحقق این سناریو، دستگاه نسل بعدی در سال 2024 عرضه خواهد شد. این دقیقا همان چیزی است که شایعات نیز به آن اشاره می‌کنند. دستگاه جدید تا 2 سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد. موضوعی که اکنون می‌توان از آن اطمینان داشت این است که فروش گجت مذکور کماکان ادامه خواهد یافت؛ زیرا آی‌فون SE مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر آی‌فون محسوب می‌شود.

نوشته آی‌فون SE 2022 اپل با طراحی مشابه مدل نسل قبلی خود عرضه خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.