آی‌پد ارزان‌قیمت‌ آینده اپل مجهز به تراشه A14 Bionic و پورت USB-C خواهد بود

اپل برای نامگذاری ارزان‌ترین تبلت خود از نام ساده “آی‌پد” استفاده می‌کند. این محصول به‌طور معمول با قیمت‌‌گذاری پایه 329 دلاری روانه بازار می‌شود. جدیدترین مدل آی‌پد در سپتامبر سال گذشته به‌روزرسانی شده و بر اساس یک شایعه جدید، امسال شاهد عرضه نسخه جدید این تبلت با پیشرفت‌های بنیادی‌تر خواهیم بود.

آی‌پد ارزان‌قیمت نسل آینده همانند تبلت آی‌پد ایر از یک صفحه‌نمایش رتینا با رزولوشن 1640×2360 پیکسل استفاده خواهد کرد. این موضوع به‌معنای تغییر طول قطر نمایشگر خواهد بود. بدین‌ترتیب اندازه صفحه‌نمایش از 10.2 اینچ در مدل نسل فعلی به 10.9 اینچ در جدیدترین نسخه آی‌پد ایر عرضه شده طی ماه مارس خواهد رسید. با این‌حال قابلیت پشتیبانی از طیف رنگی گسترده و روشنایی بالا کماکان در انحصار تبلت‌های گران‌قیمت‌تر اپل باقی خواهند ماند.

آی‌پد ارزان‌قیمت‌ آینده از تراشه A14 Bionic با قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G استفاده خواهد کرد. بعلاوه ظاهرا اپل از به‌کارگیری درگاه لایتنینگ صرفنظر نموده و به سراغ استفاده از پورت USB-C خواهد رفت. بنابراین از آن زمان به بعد کلیه تبلت‌های مدرن شرکت اپل از پورت USB-C استفاده خواهند کرد. موضوع عجیب اینکه گوشی‌های آی‌فون هنوز از این روند تبعیت نکرده‌اند؛ اما احتمالا در آینده ناچار به انجام این‌کار خواهند شد.

هنوز مشخص نیست که آی‌پد جدید و ارزان‌قیمت‌ اپل چه زمانی معرفی خواهد شد؛ اما با توجه به رویدادهای سال گذشته انتظار می‌رود که این مدل همزمان با معرفی آی‌فون‌های جدید در فصل پاییز رونمایی شود.

نوشته آی‌پد ارزان‌قیمت‌ آینده اپل مجهز به تراشه A14 Bionic و پورت USB-C خواهد بود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.