آی‌پد نسل ۹ اپل با تراشه A13 Bionic و طراحی باریک‌تر عرضه خواهد شد

آی‌پد نسل 8 پایین‌رده‌ترین مدل در سبد تبلت‌های حال حاضر شرکت اپل به‌شمار می‌رود. مدل پایه این تبلت مجهز به 32 گیگابایت حافظه‌داخلی با برچسب قیمتی 329 دلاری قابل دسترس است. بر اساس اعلام یک خبرنگار با نام مارک گورمن، آی‌پد نسل 9 اپل موسوم به آی‌پد 9 احتمالا در فصل پاییز امسال عرضه خواهد شد. این تبلت اساسا برای پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان و اعضای خانواده تولید خواهد شد. قیمت‌گذاری این محصول نیز تغییر چشمگیری را تجربه نخواهد کرد. با این‌حال آی‌پد 9 از تراشه A13 Bionic و بدنه با طراحی باریکتر استفاده خواهد کرد.

مدل فعلی آی‌پد نسل 8 مجهز به یک نمایشگر 10.2 اینچی با رزولوشن 2160 در 1620 پیکسل بوده و توان پردازشی آن توسط تراشه A12 Bionic تامین می‌شود. این دستگاه در سپتامبر سال گذشته عرضه شد و ضخامت بدنه آن برابر با 7.5 میلی‌متر بود. آی‌پد 9 اپل نیز با تراشه A12Z یا A13 Bionic به بازار عرضه می‌شود. با این‌حال اندازه و شکل نمایشگر تبلت جدید تغییر قابل ملاحظه‌ای را تجربه نخواهد کرد.

همچنین این دستگاه کماکان از فناوری تاچ آی‌دی در قسمت جلویی بهره خواهد برد. البته شرکت اپل در کنار معرفی آی‌پد 9 از آی‌پد مینی 6 و آی‌پد ایر 5 نیز رونمایی خواهد کرد. تبلت‌های آی‌پد مینی 6 و آی‌پد ایر 5 از جنبه طراحی صنعتی یا پردازنده به‌مراتب پیشرفته‌تر بوده و این موضوع به تمایز هرچه بیش‌تر آن‌ها کمک خواهد کرد.

در حال حاضر سایر تغییرات موردنظر اپل برای آی‌پد نسل 9 کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. با این وجود گزارشات اولیه نشان می‌دهند که طراحی ظاهری دستگاه احتمالا تغییر چشمگیری را تجربه نخواهد کرد. بعلاوه این تبلت کماکان طراحی دکمه هوم را حفظ خواهد کرد. چنان‌چه شما نیازمند دستگاهی با کارآیی بالا هستید و مایل به پرداخت هزینه گزاف جهت خریداری یک دستگاه آی‌پد ایر یا آی‌پد پرو نیستید؛ در این‌صورت می‌توانید آی‌پد مینی 6 را مدنظر قرار دهید.

آی‌پد مینی 6 علاوه بر به‌کارگیری یک نمایشگر تمام‌صفحه 8.4 اینچی با حواشی باریکتر از پردازنده A15 Bionic اپل و پورت USB-C استفاده خواهد کرد. همچنین به منظور پشتیبانی از برخی ابزارهای جانبی نظیر کاورهای کیبورد اختصاصی، اینترفیس کانکتور هوشمند (Smart Connector) نیز به آی‌پد مینی 6 افزوده خواهد شد. مدل فعلی آی‌پد (نسل 8) از یک نمایشگر 10.2 اینچی استفاده می‌کند.

نوشته آی‌پد نسل 9 اپل با تراشه A13 Bionic و طراحی باریک‌تر عرضه خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.