آی‌پد پرو ۱۱ اینچی سال آینده اپل مجهز به نمایشگر مینی LED خواهد بود

گزارشات منتشر شده از ماه جولای نشان می‌دهند که نخستین دستگاه آی‌پد مجهز به نمایشگر اولد در سال آینده عرضه نخواهد شد. این در حالیست که شایعات پیشین از معرفی تبلت مذکور در سال 2022 حکایت داشتند. بر اساس شایعات قرار بود آی‌پد ایر سال 2022 شرکت اپل از پنل اولد بهره‌برداری نماید؛ اما بر اساس گزارش وبسایت 9to5Mac اکنون مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل ادعا می‌کند که غول کوپرتینویی از این تصمیم صرفنظر کرده است.

آقای کو پیش‌تر در ماه مارس اعلام کرده بود که تبلت‌های ارزان‌قیمت‌تر نظیر آی‌پد ایر و مدل پایین‌رده آی‌پد به‌جای استفاده از فناوری برتر مینی LED با قیمت‌گذاری بالاتر از تکنولوژی اولد استفاده خواهند کرد. در ادامه وبسایت DigiTimes نیز ادعای مینگ چی‌کو را تائید کرد. جدیدترین مدل 12.9 اینچی آی‌پد پرو از نمایشگر مینی LED استفاده می‌کند. موسسه Display Supply Chain Consultants نیز در ماه جولای گزارش داد که نخستین آی‌پد مجهز به نمایشگر اولد تا سال 2023 عرضه نخواهد شد.

مینگ چی‌کو خاطرنشان می‌کند که آی‌پد ایر سال 2022 اپل کماکان از پنل‌های TFT LCD استفاده خواهد کرد. این تصمیم ظاهرا به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به عملکرد و هزینه اتخاذ شده است. وی در خصوص به‌کارگیری پنل‌های اولد در آی‌پد ایر سال 2023 اپل هیچ اظهارنظری نکرده است.

با این‌حال چنین سناریویی محتمل به‌نظر می‌رسد؛ چرا که شرکت ال‌جی پیش‌تر این فناوری را تجاری‌سازی نموده و شایعات پیشین نیز از تامین پنل‌های اولد مورد نیاز آی‌پدهای سال 2023 توسط کمپانی کره‌ای حکایت داشتند. همچنین انتظار می‌رود که شرکت سامسونگ نیز سرمایه‌گذاری خود در زمینه تولید نمایشگرهای اولد را افزایش دهد.

چند روز قبل وبسایت کره‌ای The Elec نیز ادعای مشابهی را مطرح کرد. بر اساس اعلام این نشریه، شرکت سامسونگ پنل‌های اولد مورد نیاز برای آی‌پد 10.86 اینچی را تامین نخواهد کرد. ظاهرا اپل خواهان تولید پنل‌هایی با ساختار پشته‌ای 2 لایه است. استفاده از چنین ساختاری میزان روشنایی نمایشگر را افزایش داده و طول عمر پنل را تا 4 برابر بیش‌تر خواهد کرد. در مقابل سامسونگ بر استفاده از یک ساختار پشته‌ای تک‌ لایه اصرار داشته است.

همچنین آقای کو ادعا می‌کند که آی‌پد پرو 11 اینچی سال آینده اپل مجهز به یک نمایشگر مینی LED خواهد بود. وجود چنین نمایشگری در کنار تراشه M2 احتمالا سری آینده آی‌پد پرو را به بهترین تبلت‌های موجود در بازار تبدیل خواهد کرد. انتظار می‌رود که مک‌بوک پروهای 14 و 16 اینچی آینده اپل نیز از همین فناوری استفاده کنند. به گفته مینگ چی‌کو تولید محصولات سبک‌تر، باریک‌تر و دارای طراحی تاشو اصلی‌ترین رویکردهای بلندمدت صنعت تبلت طی مدت 3 الی 5 سال آینده به‌شمار می‌روند.

بر اساس گزارشات، شرکت اپل روی توسعه یک دستگاه تاشو کار می‌کند؛ اما عرضه این گجت پیش از سال 2024 امری دور از انتظار به‌نظر می‌رسد.

نوشته آی‌پد پرو 11 اینچی سال آینده اپل مجهز به نمایشگر مینی LED خواهد بود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.