اتریوم در پی تطابق با قوانین OFAC به سانسور کامل نزدیک می‌شود

اتریوم و سانسور

با توجه به این مسئله که سانسور در سطح پروتکل، مانعی بزرگ برای هدف آزاد و در دسترس‌ بودن امور مالی در محیط رمزارزها تلقی می‌شود، جامعه کریپتو از فاصله نزدیک در حال بررسی و مشاهده افزایش بلاک‌های منطبق با «قوانین دفتر کل سرمایه‌های خارجی» (به‌اختصار OFAC) در شبکه بلاک‌چین اتریوم است. به گفته خبرگزاری کوین تلگراف، در طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ درصد از بلاک‌های اتریوم مطابق با قوانین این نهاد دولتی ساخته شده‌اند.

در ماه اکتبر سال جاری، گزارشی مبنی بر نگرانی‌هایی پیرامون افزایش سانسور در اتریوم منتشر شد. کوین تلگراف مدعی است که در آن زمان، ۵۱ درصد از بلاک‌های شبکه با استاندارد‌های دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی ساخته می‌شدند. در همین حال، داده‌های تازه حاکی از آن هستند که در یک ماه اخیر تعداد بلاک‌های مذکور افزایش داشته است و در روز ۳ نوامبر، ۷۳ درصد از بلاک‌ها در معرض خطر سانسور قرار داشته‌اند.

برخی از رله‌های MEV-Boost براساس استانداردهای OFAC قانون‌گذاری شده‌اند و بدین ترتیب قادر هستند تراکنش‌های خاص را سانسور کنند. در نتیجه و به دنبال تضمین موضع بی‌طرف و خنثی شبکه اتریوم، این بلاک‌چین باید رله‌هایی را مورد پذیرش قرار دهد که در سانسور کردن نقشی نداشته باشند.

اعتبارسنج‌های اتریوم قادر هستند میزان تطابق با استانداردهای OFAC را کاهش دهند. این اعتبار سنج‌ها با دور انداختن رله‌های سانسور کننده تراکنش‌ها در پیکربندی MEV-Boost خود نظیر «منیفولد» (Manifold)، «رولایور» (Roolayor)، «بلاکس روت» (BloXroute) و «مکس پروفیت» (Max Profit)، می‌توانند به کاهش سانسور در شبکه کمک کنند.

پیروی از قوانین OFAC به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا تحریم‌های اقتصادی و معاملاتی خود را بر شبکه تحمیل کند. البته باید در نظر گرفت که در ماه‌های گذشته، این نهاد میکسر رمزارز «تورنادو کش» (Tornado Cash) را تحریم کرد. در حال حاضر، ۴۵ درصد از بلاک‌های شبکه اتریوم مطابق با قوانین OFAC ساخته می‌شوند.

نوشته اتریوم در پی تطابق با قوانین OFAC به سانسور کامل نزدیک می‌شود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.