اجرای ۲۳ پروژه دولت الکترونیک تا سال ۹۹/رشد ۸۹ درصدی خدمات آنلاین

رئیس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری با اشاره به رشد ۸۹ درصدی ارائه خدمات آنلاین دولتی گفت: ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک برای دستگاه های مختلف تا سال ۹۹ اجرایی می شود.
 
شراره بخت‌جو اظهار داشت: بر اساس ارزیابی سازمان ملل در حوزه دولت الکترونیک برای سال ۲۰۱۶، رتبه ما ۱۰۶ بود و این عدد در سال ۲۰۱۸، با ۲۰رتبه ارتقا ۸۶ شد.
 
رئیس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در این ارزیابی، بیشترین رشد نیز مربوط به رشد ۸۹ درصدی در ارائه خدمات آنلاین بود که گویای رشد خوب در حوزه دولت الکترونیک است.
 
وی ادامه داد: دستگاه ها اکثرا به تنهایی خدمات را الکترونیکی و خدمات خوبی ارائه کرده اند و سامانه‌هایی را راه‌اندازی کردند.
 
ارتباط بین‌دستگاهی باید افزایش یابد
 
بخت‌جو تصریح کرد: منتهی ارتباط بین دستگاهی،  تبادل اطلاعات و استعلامات بین دستگاه‌ها باید افزایش یابد.
 
وی تاکید کرد: در صورت تحقق این موضوع، یک دولت الکترونیک یک پارچه و جامع خواهیم داشت که البته هدف هم‌ همین است.
 
ابلاغ ۲۳ پروژه اولویت‌دار به دستگاه‌ها
 
این مقام مسئول اظهار داشت: در این زمینه ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک به دستگاه‌ها ابلاغ شده است؛ از جمله این پروژه‌ها می‌توان به مالیات الکترونیک، سلامت الکترونیک امضای الکترونیک و هویت هوشمند اشخاص حقیقی حقوقی اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این پروژه‌ها باید تا سال ۹۹‌ یا به طور کامل یا بخش عمده ها انها اجرا شود.  
 
بخت‌جو تاکید کرد: در صورت تحقق این پروژه‌ها نه تنها مشکلات مردم حل می شود بلکه گام های بیشتر در راستای تحقق دولت الکترونیک برداشته می شود.
 
تشکیل کارگروه ۴ نفره  برای رصد اقدامات
 
وی با بیان اینکه کارگروه چهار نفره‌ای برای رصد اقدامات تشکیل شده است، گفت: این کارگروه متشکل از روسای سازمان ادرای و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیر نظر معاون اول رئیس جمهور است.
 
بخت‌جو افزود: چالش ها و راهکارها به این کارگروه منتقل می‌شود تا از این طریق مشکلات اجرایی پروژه ها حل شود.