احتمالا گلکسی S11 سامسونگ با طراحی متفاوت و دوربین سلفی سه‌گانه معرفی می‌شود

سامسونگ اولین اسمارتفون خود با نمایشگر هول پانچ را در ماه دسامبر امسال معرفی کرد، اما این طراحی تا زمان عرضه سری گلکسی S10 در ماه فوریه، همه‌گیر نشده بود. اما سال آینده انتظار می‌رود که این شرکت کره‌ای از یک نسخه اصلاح‌شده آن، بر روی گلکسی S11 استفاده کند و به نظر می‌رسد که یک پتنت جدید شرکت هم به این موضوع اشاره کرده است.

احتمال وجود سه دوربین سلفی بر روی گلکسی S11

به گزارش وب‌سایت Tiger Mobiles، سامسونگ اخیرا یک پتنت جدید در رابطه با یک طراحی هول پانچ ارتقایافته در اداره مالکیت فکری کره جنوبی به ثبت رسانده که فضای کافی برای به‌کارگیری سه سنسور جلو را دارد. هندست‌های امسال گلکسی S10 پلاس و گلکسی S10 5G، هم‌اکنون از یک ست‌آپ دوربین سلفی دوگانه استفاده می‌کنند، اما منطقی به نظر می‌رسد که سامسونگ برای ماندن در صف اول رقابت با سایر شرکت‌ها، تعداد این سنسورها را در پرچمدار سال آینده خود افزایش دهد.

گلکسی S11

اسمارتفون‌های نسل فعلی، در جلوی خود، از یک دوربین سلفی معمولی در کنار یک سنسور عمقی اختصاصی برای عکس‌های پرتره بهبودیافته استفاده می‌کنند. با فرض اینکه سامسونگ، این دو سنسور را نگه دارد، دوربین اضافه‌شده دیگر بر روی سری گلکسی S11، احتمالا یا یک دوربین سلفی اولترا واید شبیه آنچه که در گوشی پیکسل 3 گوگل شاهد بودیم و یا یک سنسور ژستی اختصاصی مانند نمونه به‌کار رفته بر روی میت 30 پرو هواوی، خواهد بود.

گزینه دیگر این است که سامسونگ به جای سنسور عمقی استفاده شده بر روی گران‌ترین مدل‌های گلکسی S10، از دو سنسور جدید بهره بگیرد که در کنار هم، برای دستیابی به نوعی سیستم تشخیص چهره سه بعدی که قابل رقابت با Face ID اپل، 3D Face Unlock هواوی و سیستم موجود بر روی گوشی آینده پیکسل 4 گوگل باشد، کار کنند.

حاشیه‌هایی که باریک‌تر از قبل خواهند شد

پتنت مذکور، همچنین یک پنل جلویی را نشان می‌دهد که هول پانچ را در کنار حاشیه‌های فوق‌العاده باریک به کار برده است. البته این چیزی است که از گلکسی S11 انتظار می‌رود، برای اینکه سامسونگ برخلاف اپل، هر سال بهبودهایی را، هرچند جزئی، در طراحی‌های خود ایجاد می‌کند.

در این مورد خاص، هول پانچ دستگاه در سمت چپ نمایشگر قرار دارد که اینگونه نشان می‌دهد اسمارتفون مذکور، مجهز به یک صفحه‌نمایش LCD است. با این‌حال، این بدین معنی نیست که سامسونگ قادر به استفاده از یک ست‌آپ جدید دوربین سه‌گانه در جلوی سری گلکسی S11 خود نخواهد بود.

گلکسی S11

می‌توان گفت که حضور احتمالی این ست‌آپ بر روی گلکسی S11 پلاس می‌تواند به معنای این باشد که گلکسی S11 معمولی، به یک ست‌آپ دوگانه (که ممکن است دوربین اولترا واید گفته شده در بالا را به کار گیرد)، سوییچ خواهد کرد. گلکسی S11e کوچک‌تر و ارزان‌تر هم احتمالا یک سنسور سلفی تکی خواهد داشت. رقیب اصلی آن در زمان عرضه، آیفون 11 خواهد بود که این هندست هم از یک دوربین سلفی در جلو خود بهره می‌برد. با این‌حال، سامسونگ با به‌کارگیری یک ست‌آپ دوربین سه‌گانه در پشت آن، از رقیب خود جلو خواهد زد.

تاریخ معرفی و عرضه سامسونگ گلکسی S11

سری گلکسی S11 ظاهرا پیش از کنگره جهانی موبایل در سال 2020 و در یک رویداد آنپک که در تاریخ 18 فوریه برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود که سری جدید، شامل گلکسی S11، گلکسی S11 پلاس و گلکسی S11e، که همگی مجهز به فناوری 5G هستند و همچنین یک مدل 4G LTE و احتمالا یک اسمارتفون شبیه به گلکسی نوت باشد.

گلکسی S11

براساس شایعات موجود، سامسونگ امیدوار است که با معرفی یک مدل گلکسی نوت ارزان‌تر به عنوان یک پرچمدار مقرون‌به‌صرفه، بر محبوبیت قلم S Pen خود بیفزاید. در این لحظه، جزییات زیادی درباره این دستگاه نمی‌دانیم، اما انتظار می‌رود که در دو رنگ مشکی و قرمز در اروپا عرضه گردد.

هندست مذکور، احتمالا مجهز به یک ست‌آپ دوربین سه‌گانه در پشت و یک نمایشگر مسطح آمولد در جلو خواهد بود. به این موارد، باید سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.1 و همچنین یکی از چیپست‌های بالارده کوالکام را هم اضافه کرد.

نوشته احتمالا گلکسی S11 سامسونگ با طراحی متفاوت و دوربین سلفی سه‌گانه معرفی می‌شود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.