احتمال معرفی ۲ گوشی شیائومی با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ در آینده نزدیک

xiaomi-logo-1 احتمال معرفی 2 گوشی شیائومی با تراشه اسنپ‌دراگون 855 در آینده نزدیک

ماه گذشته کمپانی لنوو در یک اقدام نسبتا شگفت‌انگیز و برای نخستین بار از اسمارت‌فونی با تراشه اسنپ‌دراگون 855 رونمایی کرد. اما احتمالا رقابت برای عرضه واقعی نخستین هندست مجهز به پردازنده شاهکار شرکت کوالکام کماکان به قوت خود ادامه دارد.

به‌نظر می‌رسد شیائومی با ارایه حداقل 2 دستگاه مختلف به‌دنبال حضوری بسیار قدرتمند در این حوزه است. اخیرا هر 2 هندست مذکور با سیستم‌عامل اندروید 9.0 پای در بنچمارک‌ها رویت شدند. چنان‌چه این موارد برای اعلام عرضه تجاری 2 اسمارت‌فون در آینده نزدیک کافی نیستند؛ در این‌صورت بایستی خاطرنشان کرد که نتایج تست گیک‌بنچ مرورگر گوشی‌ها نیز نسبتا قابل‌توجه به‌نظر می‌رسند.

Two-Xiaomi-phones-with-Snapdragon-855-could-be-right-around-the-corner احتمال معرفی 2 گوشی شیائومی با تراشه اسنپ‌دراگون 855 در آینده نزدیک

نتایج نشان می‌دهند که برخلاف پرچم‌دار سامسونگ گلکسی S10 لایت، بهینه‌سازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری 2 گوشی تقریبا به پایان رسیده است. اسمارت‌فون‌های شیائومی Cepheus و بلک شارک Skywalker از رکورد پردازش چند هسته‌ای که طی هفته گذشته توسط نمونه اولیه هندست پیشرفته سونی اکسپریا XZ4 به ثبت رسید؛ اندکی عقب ماندند. این در حالیست که 2 هندست با کسب امتیاز کلی نزدیک به 3500 در پردازش تک‌هسته‌ای، عملکردی بی‌نظیر از خود نشان دادند.

بدیهی است که اسامی اعلام شده، نام رسمی این 2 هندست به‌شمار نمی‌روند. در حال حاضر پیش‌بینی نام اسمارت‌فون‌های مذکور احتمالا غیرممکن به‌نظر می‌رسد. اما گوشی بلک شارک Skywalker طبیعتا رویکرد گوشی‌های گیمینگ بلک شارک و بلک شارک هلو را دنبال می‌کند؛ در حالی‌که اسم رمز Cepheus احتمالا به نسخه ویژه‌ای از اسمارت‌فون می میکس 3 با قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G یا هندست کاملا جدید شیائومی Mi 9 اشاره دارد.

Black-Shark-Skywalker-benchmark احتمال معرفی 2 گوشی شیائومی با تراشه اسنپ‌دراگون 855 در آینده نزدیک

به‌هرحال Cepheus نام یکی از صور فلکی آسمان شمالی بوده و ظاهرا به‌عنوان نام مستعار محصول درخشان آینده شیائومی در نظر گرفته شده است. در پدیده‌ای عجیب‌وغریب این هندست قدرتمند با تنها 6 گیگابایت رم در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده است؛ در حالی‌که ظرفیت رم مدل اسرارآمیز و جدید بلک شارک به 8 گیگابایت ارتقا یافته است.

البته احتمالا هر 2 دستگاه با چندین پیکره‌بندی رم و حافظه‌داخلی عرضه خواهند شد. همچنین شاید یکی از آن‌ها به‌همراه تراشه اسنپ‌دراگون 855 در ایالات‌متحده ارایه شود.

نوشته احتمال معرفی 2 گوشی شیائومی با تراشه اسنپ‌دراگون 855 در آینده نزدیک اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.