اختتامیه و دمو دِی تریگ‌کمپ اینترنت اشیاء برگزار شد

 
رویداد دمو دی (Demo Day) تریگ‌کمپ اینترنت اشیاء در تاریخ ۲ خرداد با حضور ۷ تیم استارتاپی به صورت آنلاین برگزار شد. این رویداد توسط شتابدهنده تریگ‌آپ و با همکاری شرکت شناسا و همراهی مجموعه‌های بانا و لینکپ و با حمایت ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سامانه راه نوآوری برگزار گردید.
 
تیم‌های برگزیده این رویداد امکان پذیرش در دوره شتابدهی تریگ‌آپ را خواهند داشت. ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تیم‌های منتخب راه‌یافته به دوره شتابدهی تریگ‌آپ مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قابل تبدیل به بلاعوض را ارائه می‌هد و سامانه راه‌نوآوری نیز برای تیم‌های اول تا سوم به ترتیب ۱۵ میلیون تومان، ۱۰ میلیون تومان و ۵ میلیون تومان خدمات غیرنقدی در نظر گرفته است.
 
«مهدی محمدی» رئیس ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در آغاز رویداد با اشاره به جدید بودن تکنولوژی‌هایی مانند بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در ایران، خاطر نشان کرد: «ظرفیت بالایی برای استفاده از تکنولوژی‌های جدید در کشور وجود دارد که بتوانیم با کمک آنها شرایط اقتصادی جدیدی را رقم بزنیم.» او با اشاره به اینکه تیم‌های استارتاپی در حوزه اینترنت اشیاء کم هستند، گفت: «ما تلاش می‌کنیم چنین تیم‌هایی را شناسایی کرده و تسهیلات و شرایط رشد را برای آنها فراهم کنیم.»
 
«محمدصادق سبحانی» مدیر اجرایی رویداد تریگ‌کمپ اینترنت اشیاء و مدیر توسعه و آموزش شتابدهنده تریگ‌آپ، گزارشی در خصوص این کمپ استارتاپی ارائه کرد. به گفته سبحانی شرکت‌کنندگان این رویداد توانستند به مجموعه‌ای از مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم دست پیدا کنند. به گفته دبیر اجرایی رویداد، ۷۶ نفر برای شرکت در این کمپ استارتاپی ثبت‌نام کردند که بعد از انجام مصاحبه با آنها، ۲۵ نفر برای حضور در تریگ‌کمپ اینترنت اشیاء انتخاب شدند و در ادامه روند آموزشی خود موفق به تشکیل ۸ تیم شدند.
 
سبحانی با اشاره به نقاط متمایز رویداد تریگ‌کمپ همچون ۷۷ ساعت کارگاه آنلاین در ۲۷ سرفصل، بیش از ۱۵۰۰ نفر ساعت برنامه آموزشی، ۷۹ جلسه منتورشیپ، بیش از ۶۵۰ نفر ساعت منتورشیپ با حضور ۲۲ مربی و عملکرد آموزشی و منتورشیپ این کمپ استارتاپی، خاطر نشان کرد که این رویداد نقاط قوت قابل توجهی داشت که در نهایت باعث شکل دادن به فرآیند تیم‌سازی شرکت‌کنندگان و رسیدن به محصول حداقلی برای آن‌ها شده است.
 
«حامد ساجدی» مدیرعامل مجموعه شناسا از دیگر سخنرانان دمو دی تریگ‌کمپ اینترنت اشیاء بود که حوزه اینترنت اشیاء را یکی از حوزه‌های تحول‌آفرین کشور دانست. به گفته ساجدی شتابدهنده‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و حامیان اکوسیستم استارتاپی کشور در این حوزه وارد شده و به نظر می‌رسد مردم هم علاقه بیشتری به این حوزه پیدا کرده‌اند.
 
ساجدی با اشاره به فعالیت‌های ترویجی که منجر به نهادسازی‌های خوبی شده است، به نقش شتابدهنده‌ها در این فرآیند اشاره کرد و گفت: «ما در شتابدهنده تریگ‌آپ تجربه خوبی از شتابدهی کلاسیک داشتیم و یک سری از فرصت‌های کسب‌وکاری را شناسایی و به رشدشان کمک کردیم. یکی از تیم‌های موفقی که از دل شتابدهنده تریگ‌آپ برخاست، مجموعه لینکپ است که شرکت شناسا نیز در راندهای بعدی روی آن سرمایه‌گذاری کرد و امیدواریم شاهد اتفاقات بهتری از این تیم باشیم.»
 
ساجدی اضافه کرد: «تجربه‌های قبلی ما می‌گوید که بسیاری از تیم‌های خوش‌فکر و پرانرژی، ممکن است به دلیل نبود تجربه تیم‌داری، ضعف‌های فناوری، نداشتن بازار هدف و نبود قدرت مدیریت از هدف اولیه خود دور بمانند و یا حتی در میانه راه از بین بروند. به همین دلیل نیاز است که در دوره‌های شتاب‌دهی، با اضافه کردن مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم به تیم‌های استارت‌‌آپی، آن‌ها را آماده ورود به بازار کنیم.»
 
تیم‌های پای در زمینه راهکار هوشمند تبلیغات محیطی؛ هوشیار در زمینه سیستم یکپارچه امنیت خانگی؛ اسمارت‌مکس در حوزه بستر یکپارچه اینترنت اشیا صنعتی؛ آرتین‌تک در حوزه راهکار روشنایی و نورپردازی ساختمان؛ شتاب در زمینه راهکار PLC Hub خانه هوشمند؛ هی‌مد در حوزه سلامت هوشمند و آسان هوشمند در حوزه راهکار هوشمند‌سازی لوازم خانگی، از تیم‌های راه‌یافته به دمودی تریگ‌کمپ اینترنت اشیاء هستند که به ارائه محصول و ایده خود در مقابل داوران پرداختند.