ارائه نسخه نهایی مسواک ۱۰ ثانیه‌ای Y-Brush

 
 
مسواک شرکت فرانسوی FasTeesH، امکان مسواک‌زدن دندان‌ها را در زمانی بسیار کوتاه فراهم می‌کند. قیمت هر عدد از این مسواک‌ها ۱۲۵ دلار (حدود 1.7 میلیون تومان) است.
 
سال گذشته، Y-Brush وعده‌ی معجزه‌ای دندانی را داد؛ مسواک عجیب‌و‌غریبی که برای تمیزکردن کل دندان‌ها فقط در ۱۰ ثانیه طراحی شده بود. اکنون یک سال پس از آن وعده و در نمایشگاه CES، نسخه‌ی نهایی مسواک معرفی شده است و این‌بار واقعا می‌توانید آن را بخرید. این خبر خوشحال‌کننده‌ای است؛ زیرا در چشم‌انداز مسواک‌های فناورانه، مسواک Y-Brush چیزی ارائه می‌دهد که Oral-B و Colgate از پس ارائه‌ی برنمی‌آید و آن «بازده» است.
 
شرکت فرانسوی FasTeesH به‌دنبال تغییری در نحوه‌ی مسواک‌زدن بود. به‌جای حرکت‌دادن سر کوچک مسواک معمولی از دندانی به دندان دیگر به مدت دو دقیقه، مسواک Y-Brush نیمی از دهان را در پنج ثانیه تمیز می‌کند. مسواک Y-Brush مانند محافظ دهان ورزشی با موهای نایلونی است و به‌کمک لرزش‌های حاصل از موتور جای‌گرفته درون دسته‌ی کوچک ذوزنقه‌ای‌شکل آن می‌توانید کل دندان‌های بالایی یا پایینی را باهم تمیز کنید.
 
قیمت مسواک Y-Brush تقریبا ۱۲۵ دلار است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، مسواک برقی هوشمند ۱۰۰ دلار و مسواک مدل Genius Pro 8000 مجهز به بلوتوث Oral-B درحدود ۱۸۰ دلار قیمت دارد. شما می‌توانید Y-Brush را به‌صورت آنلاین سفارش دهید؛ اما تا مارس ۲۰۲۰ به‌دستتان نمی‌رسد.
 
 
مسواک منحصر‌به‌فرد مذکور در آزمایشگاه و نیز با گروهی پژوهشی متشکل از سه‌هزار مصرف‌کننده آزمایش شده است. مسواک Y-Brush در‌حال‌حاضر در مطالعه‌ای بالینی در دست بررسی است. ناگفته نماند درحالی‌که Y-Brush روش مسواک‌زدن را تغییر می‌دهد، هنوزهم باید مرتبا از نخ دندان استفاده کنید.